شیائومی می 7 با نمایشگر ۶ اینچی و تراشه اسنپدراگون 845 عرضه می‌شود

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بنابر بر اعلام یک منبع مطلع، گوشی پرچم‌دار شیائومی می ۷ با نمایشگر اولد و تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ در نیمه اول ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد.
تبلیغات

با توجه به فاصله باقی‌مانده تا پایان سال جاری میلادی، بسیاری از سازندگان در حال کار روی نسل بعدی گوشی‌های پرچم‌دار خود برای معرفی آن‌ها در نیمه اول سال ۲۰۱۸ هستند. یکی از این سازندگان، شیائومی است که گوشی پرچم‌دار می ۷ را به‌عنوان جایگزین شیائومی می ۶ در نیمه اول سال آینده ارائه خواهد کرد. به‌طور دقیق‌تر، اشاره شده است که شیائومی می ۷ در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ معرفی خواهد شد.

یک منبع مطلع در صنعت گوشی‌ هوشمند، روز یک‌شنبه به برخی از قابلیت‌های گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی یعنی می ۷ اشاره کرده است. آن‌طور که به‌ نظر می‌رسد، شیائومی می ۷ با پنل اولد همراه خواهد بود؛ ظاهراً شیائومی به سراغ سامسونگ دیسپلی می‌رود تا تأمین پنل نمایشگر اولد برای گوشی‌ پرچم‌دار جدیدش را به این سازنده واگذار کند.

درصورتی‌که این موضوع صحت داشته باشد، شیائومی می ۷ به احتمال زیاد با پنل نمایشگر از نوع سوپر آمولد عرضه خواهد شد که این نمایشگرها را در گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ دیده‌ایم. اندازه نمایشگر شیائومی می ۷ در حدود ۶ اینچ عنوان شده است و گمان می‌رود که پرچم‌دار جدید شیائومی به تبعیت از سازندگان دیگر، از طراحی بدون لبه و نمایشگری با نسبت ابعاد بزرگ‌تر از ۱۶ به ۹ که در گوشی می ۶ به کار گرفته شده است؛ استفاده می‌‏کند.

سال آینده، تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام قدرت پردازشی گوشی‌های پرچم‌دار اندروید را تأمین خواهد کرد و همین موضوع باعث شده است نسبت به عرضه شیائومی می ۷ با تراشه اختصاصی کوالکام امیدوار باشیم. به همین منظور، بعید است پرچم‌دار جدید شیائومی به تراشه‌های اختصاصی این شرکت مجهز شود. در حال‌ حاضر، مشخص نیست گوشی شیائومی می ۷ اولین محصول مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام خواهد بود یا خیر؛ زیرا معمولاً سامسونگ، بخش عمده‌ای از موجودی اولیه تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام را به‌منظور عرضه گوشی‌های سری گلکسی S در ایالات متحده یا چین خریداری می‌کند.

حتی درصورتی‌که می ۷ در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ معرفی شود، این گوشی تنها محصول مجهز به تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام نخواهد بود. گفته می‌شود شرکت سامسونگ به‌دنبال عرضه مدل مخصوص گلکسی اس ۹ با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام در بازار ایالات متحده است و حتی ال‌جی نیز در نظر دارد پرچم‌دار جدید خود یعنی ال‌جی جی ۷ را با تراشه پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام عرضه کند. بر اساس شایعات اخیر، تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام بر مبنای لیتوگرافی ۷ نانومتری ساخته خواهد شد و البته تولید آن‌ به صنایع نیمه‌هادی تایوان (TSMC) واگذار شده است. 

آن‌طور که شایعات اخیر اشاره می‌کنند، مدل پایه شیائومی می ۷ با ۶ گیگابایت رم عرضه خواهد شد. بااین‌حال ممکن است شرکت چینی سازنده به‌دنبال ارائه‌ی نسخه رده‌بالا و گران‌قیمت پرچم‌دار ۲۰۱۸ خود با ۸ گیگابایت حافظه رم باشد. در مقایسه با شیائومی می ۶، باید اشاره کرد که گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۶ شیائومی تنها در یک مدل با ۶ گیگابایت رم عرضه شده است؛ هرچند، مدل‌های مختلفی از آن در بازار وجود دارد که در مقدار فضای ذخیره‌سازی از یکدیگر متمایز شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات