روش تنظیم قابلیت تشخیص چهره آیفون 8 فاش شد

یک‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اطلاعات جدیدی از قابلیت تشخیص چهره‌ی آیفون ۸ موسوم به فیس آی‌دی در کد سیستم‌عامل آی‌اواس ۱۱ کشف شد.
تبلیغات

با بررسی بیشتر کدهای آی‌ اواس ۱۱، هر روز اطلاعات بیشتری در مورد گوشی هوشمند مورد انتظار آیفون ۸ اپل و سیستم تشخیص چهره‌ی این محصول به‌ دست می‌آوریم. براساس شایعات این سیستم قرار است جایگزینی جدید برای احراز هویت کاربران باشد. حال گفته می‌شود که مراحل تنظیم قابلیت فیس آی‌دی برای بسیاری از کاربرانی که از تاچ آی‌دی استفاده کرده‌اند، آشنا خواهد بود.

اخیرا تصاویر و ویدیوهایی در نسخه‌ی آزمایشی آی‌اواس ۱۱ کشف و در فضای آنلاین منتشر شده است. البته این ویدئو بسیار کوتاه است و در آن فقط شاهد چرخش بسیار کوتاه چهره‌‌ی موجود در فیلم هستیم. منبع این خبر اشاره کرده است که با کمی جستجوی بیشتر در میان کدهای سیستم‌عامل مورد بحث، به این موضوع پی برده که روش تنظیم قابلیت تشخیص چهره یا همان فیس آی‌دی در آیفون ۸ اپل چگونه خواهد بود.

فیس ای دی آیفون ۸

به‌نظر می‌رسد آنچه در شایعات قبلی به‌عنوان Pearl ID شناخته می‌شد، درواقع همان قابلیت فیس آی‌دی است که جایگزینی برای حسگر تاچ آی‌دی خواهد بود.

آیفون ۸

درست همانند روش تنظیم حسگر اثر انگشت تاچ‌ آی‌دی، کاربران برای تنظیم فیس آی‌دی باید یک کد عبور برای این ویژگی تعیین کنند. پس از ساخت کد امنیتی، سیستم‌عامل آی‌اواس کاربر را به مرحله‌ی بعد هدایت خواهد کرد تا عملیات تشخیص چهره‌ی او توسط سیستم انجام و اطلاعات چهره‌ی کاربر ذخیره شود.

در گام نخست از کاربران درخواست می‌شود که هم‌زمان با نگاه کردن به صفحه‌نمایش گوشی، دستان خود را در راستای یک دایره تکان دهند. در بخش دستورالعمل‌های این ویژگی توضیح داده شده است که قابلیت فیس آی‌دی در مواقعی که تمام زوایای صورت شما ثبت شده باشد، عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. برخلاف قابلیت تاچ آی‌دی، کاربران در مواقعی که عملیات ثبت چهره‌ی آن‌ها هنوز کامل نشده باشد می‌توانند از این فرایند خارج شوند و بعدا آن را تکمیل کنند. فرایند‌ی تنظیم قابلیت فیس آی‌دی آیفون ۸ پس از دوبار ثبت کامل چهره، پایان می‌یابد.

فیس آی دی

مراحل تنظیم قابلیت تشخیص چهره‌ی آیفون ۸ در هنگام تنظیم این ویژگی، اطلاعات و جزئیات مفیدی به کاربر ارائه خواهد کرد. در بخش رشته‌های متنی کدهای آی‌اواس ۱۱، یک سری پیام کشف شده است که در هنگام تنظیم قابلیت فیس آی‌دی، کاربر را برای ثبت بهتر چهره راهنمایی خواهد کرد؛ از جمله برخی از این پیام‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: «آیفون خود را در فاصله‌ی بین ۱۰ تا ۲۰ اینچی از صورت خود نگه دارید.» یا «سر خود را به پایین/ چپ/ راست/ بالا بچرخانید.» 

سیستم فیس آی‌دی آیفون ۸ اپل در طی مراحل تنظیم اولیه، خارج شدن چهره از محدوده‌ی مجاز و حضور چهره‌های دیگر در کادر را هم شناسایی خواهد کرد.

البته باتوجه به سایر رشته‌های متنی کشف‌شده در آی‌اواس ۱۱، به‌ نظر نمی‌رسد که تاکنون ناحیه‌ی تنظیمات اولیه‌‌ی قابلیت تشخیص چهره‌ی آیفون ۸ به‌طور کامل اصلاح شده باشد.

علاوه بر آنچه گفته شد، بخش‌هایی در منوی تنظیمات دیده شده است که با تنظیمات تاچ‌ آی‌دی همخوانی ندارند. این تنظیمات جدید احتمالا با عنوان Face ID & Passcode (فیس آی‌دی و کد عبور) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و احتمالا گزینه‌ای به‌نام Partial Capture (ثبت جزئی) در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این گزینه نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که حتی اگر کاربر مراحل ثبت چهره را به‌طور کامل انجام نداده باشد، احتمالا همچنان قادر خواهد بود از ویژگی فیس آی‌دی برای احراز هویت بهره ببرد.

نکته‌ی جالب در مراحل تنظیم فیس آی‌دی این است که وقتی کاربر به گوشی هوشمند خود نگاه کند، سیستم متوجه این وضعیت خواهد شد. این نکته با آنچه قبلا در مورد ویژگی‌های سیستم تشخیص چهره‌ی آیفون ۸ از آی‌اواس ۱۱ کشف شده بود، همخوانی ندارد.

هنگامی که کاربر به گوشی آیفون ۸ نگاه می‌کند، این توجه وی توسط گوشی شناسایی خواهد شد؛ بدین ترتیب وقتی در حال کار کردن با گوشی مورد بحث باشید، صفحه‌نمایش دستگاه خاموش نخواهد شد.

باتوجه به این ویژگی‌ها، به‌ نظر می‌رسد آیفون جدید اپل به اندازه‌ای باهوش خواهد بود که در هنگام مطالعه‌ی یک متن جذاب روی نمایشگر این محصول، نیازی به روشن کردن مجدد نمایشگر برای ادامه‌ی روند مطالعه نداشته باشید؛ چراکه این گوشی احتمالا می‌تواند توجه شما به نمایشگر را تشخیص دهد و جلوی خاموش شدن آن را در این مواقع بگیرد.

اگر پیگیر اخبار مربوط به آیفون ۸ بوده باشید، مسلما می‌دانید که بیشتر جزئیات از طریق کدهای سیستم‌عامل آی‌اواس ۱۱ به‌ دست آمده‌اند. بر همین اساس تاکنون جزئیاتی در مورد تصاویر زمینه‌ی جدید این سیستم‌عامل، گزینه‌های مربوط به مدل ال‌تی‌ای نسل جدید ساعت هوشمند اپل‌واچ، جزئیاتی در مورد اپرپاد جدید و اطلاعات بسیار جالبی در مورد آیفون‌های جدید اپل مشخص شده است.

نظر شما در این مورد چیست؟

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون 8 به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات