نام آیفون ایکس، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در فرم‌ور iOS 11 فاش شد

شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تنها چند روز مانده به رونمایی از نسل جدید آیفون‌های اپل، اطلاعات برگرفته از فرم‌ور iOS 11 نشان از این دارد که نام گوشی‌های جدید اپل، به ترتیب آیفون ایکس، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس خواهد بود.
تبلیغات

تنها چند روز تا زمان رونمایی از نسل جدید گوشی‌های هوشمند جدید اپل باقی مانده است. اپل در جریان برگزاری کنفرانس روز سه‌شنبه‌ی خود از نسخه‌ی ویژه‌ی آیفون به مناسبت دهمین سال عرضه این گوشی هوشمند در کنار دو نسخه‌ی دیگر رونمایی خواهد کرد. در روزهای اخیر شایعات متعددی در رابطه با نام‌گذاری آیفون‌های اپل به گوش رسیده است، حال آنکه ساعاتی پیش اطلاعات برگرفته از فرم‌ور iOS 11، جزئیات بیشتر و روشن‌تری از قوی‌ترین احتمال موجود برای نام‌گذاری فاش کرده است.

بنا بر شایعات منتشرشده، اپل در نظر دارد برخلاف سال‌های گذشته، امسال سه نسخه‌ی متفاوت از گوشی هوشمند آیفون خود را راهی بازار کند. یکی از این نسخه‌ها به مناسبت دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون طراحی ‌شده‌اند و دو نسخه دیگر بروزرسانی گوشی‌های سال گذشته خواهند بود. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط توسعه‌دهنده‌ای با نام استیون اسمیت که به بررسی سیستم‌عامل iOS 11 پرداخته، شواهدی دال بر نام‌گذاری نسل بعدی آیفون‌های اپل در این سیستم عامل پیدا شده است. بر اساس اطلاعات اسمیت، اپل در نظر دارد آیفون ویژه‌ی خود را با عنوان آیفون ایکس رونمایی کند. دو نسخه‌ی دیگر آیفون که در واقع بروزرسانی خواهند بود، به ترتیب آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس نام خواهند داشت. 

شایعات پیشین نشان از این دارند که نسخه‌ی ویژه‌ی آیفون یا همان آیفون ایکس از وجود یک نمایشگر اولد بهره خواهد برد. دو نسخه‌ی دیگر همچون گذشته از پنل‌ ال‌سی‌دی استفاده خواهند کرد. هرچند پیش از این نام این نسخه‌ها آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس عنوان شده بود؛ اما حال باید این آیفون‌ها را آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس بنامیم. 

یکی دیگر از اخبار منتشرشده در رابطه با آیفون ایکس، قیمت بالای آن است که بنا بر شنیده‌ها بیش از ۱۰۰۰ دلار خواهد بود. 

اپل سابقه‌ی استفاده از حرف ایکس را در ۱۰ سالگی یکی از محصولاتش در کارنامه دارد. این کمپانی در سال ۲۰۰۱ و به مناسبت دهمین سالگرد انتشار سیستم عامل مک که پیش از آن Mac OS نام داشت، حرف ایکس را به انتهای آن اضافه کرد و نسخه‌ی جدید را Mac OS X نام گذاشت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات