سونی از پروژکتور کوتاه‌ برد ۳۰ هزاردلاری خود رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی در نمایشگاه CES 2018 از جدیدترین ویدیو پروژکتور 4K و کوتاه‌برد خود به نام LSPX-A1 رونمایی کرد.
تبلیغات

در سال‌های اخیر شاهد چند مدل ویدیو پروژکتور کوتاه‌برد از سونی بوده‌ایم. مشکلی که همواره این پروژکتورها داشته‌اند قیمت فوق‌العاده بالای آن‌ها بوده است. به همین دلیل خیلی از کاربران علاقه‌ای به این نوع پروژکتور نشان نمی‌دهند و ممکن است عده‌ی زیادی حتی اسم پروژکتور کوتاه‌برد را نشنیده باشند.

متأسفانه امسال نیز رسم گرانی این محصولات پا بر جا ماند و سونی در نمایشگاه CES 2018 پروژکتور کوتاه‌برد جدید خود به نام LSPX-A1 را حتی گران‌تر از مدل سال گذشته قیمت‌گذاری کرد. این محصول با پنج‌هزار دلار افزایش قیمت نسبت به مدل پیشین، ۳۰ هزار دلار قیمت دارد؛ اما می‌توان این تفاوت قیمت را به ویژگی جدید آن مرتبط دانست. LSPX-A1 به شش اسپیکر مجهز است که صدایی ۳۶۰ درجه را شبیه‌سازی می‌کنند.

این پروژکتور با داشتن قفسه‌ی چوبی و سطح صاف و صیغلی بالای آن، بیشتر به یک میز تلویزیون لوکس و سطح بالا شباهت دارد. یک ساب‌ووفر نیز در قسمت زیرین این پروژکتور کار گذاشته شده است. در استفاده‌ی نمایشی، این دستگاه عملکرد قابل تحسینی به نمایش گذاشت و تصویری با کیفیت 4K را در اندازه‌ی ۱۲۰ اینچ روی دیواری که تنها ۲۴ سانتی‌متر از آن فاصله داشت منعکس کرد. یک ضعف بزرگ این پروژکتور شاید این باشد که با وجود پشتیبانی از HDR10 از دالبی ویژن پشتیبانی نمی‌کند.

ویدیو پروژکتور سونی

در خصوص صدا، ۶ بلندگوی تعبیه‌شده در LSPX-A1 به خوبی توانستند فضای اتاق کنفرانس که به بزرگی یک سالن پذیرایی معمولی بود را پوشش دهند؛ اما با اینکه داشتن این اسپیکرها گزینه‌ی خوبی است، کیفیت صدای تولیدشده توسط آن‌ها در حد و اندازه‌های یک محصول ۳۰ هزار دلاری نبود. اسپیکرهای ۵۰۰ دلاری می‌توانند صدایی با وضوح و تفکیک بهتر ارائه دهند. باید این را هم در نظر داشت که این محصول برای کسانی دغدغه‌ی کیفیت صوتی دارند طراحی نشده است و مخاطب آن صرفا قشر مرفه جامعه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات