تصاویر جدیدی از ساعت‌ هوشمند لغو‌‌شده‌ی ایکس‌ باکس واچ فاش شد

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی تصاویر تازه‌ای از ساعت‌ هوشمند مایکروسافت، موسوم به ایکس‌باکس واچ منتشر شده است که برای اولین‌ بار محیط‌ کاربری این محصول را نمایش می‌دهد.
تبلیغات

پیش‌تر تصاویری از ساعت هوشمند لغوشده‌ی مایکروسافت با نام ایکس‌باکس واچ به بیرون درز پیدا کرده بود؛ اما اکنون تصاویر جدیدی منتشر شده‌ است که برای اولین‌ بار محیط‌ رابط کاربری این ساعت را به نمایش می‌‌گذارد. به‌تازگی کاربری با نام Hikari Calyx در حساب توییتر خود تصاویر جدیدی از نسخه‌های اولیه‌ی ایکس‌باکس واچ منتشر کرده است که به‌ دلیل آماده‌ به کار بودن این دستگاه در تصاویر، می‌توان رابط‌ کاربری آن را به‌خوبی مشاهده کرد. در این تصاویر تنها شاهد حضور چهار اپلیکیشن روی این دستگاه هستیم که به‌ ترتیب، «Workout» (برای فعالیت‌های ورزشی)، «GPS» (برای موقعیت‌یابی)، «Setting» (برای تنظیمات) و «USB Debugger» (برای توسعه‌دهندگان) نام دارند.

ایکس باکس واچ / Xbox Watch

روند ساخت این دستگاه قبل از مایکروسافت بند آغاز شد و می‌توان آن را پاسخ تیم ایکس‌باکس به محصول سلامتی شرکت نینتندو تحت‌نام WII Fit‌ دانست. البته به‌ نظر می‌رسد که ردموندی‌ها بعدها به‌ دلیل نبود ویژگی‌های جذاب در این دستگاه، از عرضه‌ی آن صرف‌ نظر کردند و تکنولوژی‌های به‌کاررفته در آن را برای دستبند سلامتی مایکروسافت بند به‌ کار برده‌اند که عرضه‌ی آن محصول نیز پس از مدتی متوقف شد.

وجود دستگاه‌هایی چون کینکت، مایکروسافت بند و اپلیکیشن‌هایی نظیر مایکروسافت هلث و ایکس‌باکس فیتنتس در کارنامه‌ی ردموندی‌ها، از علاقه‌ی وافر آن‌ها به حضور در حوزه‌ی سلامتی و ساخت اکوسیستمی اختصاصی به همین منظور در سال‌های پیشین حکایت دارد. حال با توجه به تلاش‌های نافرجام این شرکت در حوزه‌ی یادشده، شرکت‌هایی چون فیت‌بیت سعی دارند با پشتیبانی از پلتفرم‌های ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس، از خلأ به‌وجود‌آمده به‌ نفع خود استفاده کنند.

ایکس‌باکس واچ / xbox watch

اگرچه مایکروسافت بند توانست در اوایل عرضه‌ی خود به موفقیت‌های دست یابد؛ اما این امکان وجود دارد که ساختِ دستگاهی با محوریت سلامتی، تحت برند ایکس‌باکس، توجه بیشتر اذهان عمومی را به خود جلب کند. حال به‌ نظر می‌رسد که ناکامی‌های مایکروسافت در این حوزه باعث شده است این شرکت برای همیشه قدم در راهِ ساخت چنین دستگاه‌هایی نگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات