آئودی RS3 نسخه‌ی ABT، با ۵۰۰ اسب بخار معرفی شد

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تیونینگ ABT نسخه‌ای از آئودی RS3 را معرفی کرده است که ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد و از قدرتمندترین هاچبک‌های موجود در بازار محسوب می‌شود.
تبلیغات

مدل استاندارد آئودی RS3 اسپرت بک به یک پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری ۵ سیلندر مجهز است که می‌تواند ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند که این میزان قدرت برای یک خودروی هاچبک کاملا کافی است. اما برای کسانی که خواهان قدرت بیشتری باشند شرکت ABT اسپرت لاین مدل‌هایی را با قدرت بیشتر معرفی می‌کند. این شرکت خودروهای هاچبک را با قدرتی معادل سدان‌های قدرتمند عرضه می‌کند که این کار درست شبیه به پروژه‌هایی است که ABT در دهه‌ی ۱۹۹۰ انجام می‌داد.

ABT در مرحله‌ی نخست قدرت این خودرو را به ۴۶۰ اسب بخار افزایش داده و سپس اقدام به معرفی کیت افزایش قدرت دیگری برای پیشرانه‌ی ۵ سیلندر A3 با نام Power R کرده است که قدرت این خودرو را به ۵۰۰ اسب بخار می‌رساند. چنین قدرت بالایی نیاز به یک سیستم ترمز قوی برای متوقف شدن دارد و به همین خاطر ABT اقدام به نصب دیسک‌های ترمز با قطر ۳۸۰ میلیمتری روی این مدل کرده است. روی این مدل همچنین رینگ‌های بزرگ ۱۹ و ۲۱ اینچی نیز سوار شده‌اند تا هم به بهبود ظاهری و هم افزایش کارایی خودرو کمک کنند. 

آئودی RS3

تیونر هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص میزان گشتاور تولیدی پیشرانه‌ی این خودروی تیونینگ شده اعلام نکرده است اما گشتاور مدل استاندارد این خودرو ۴۸۰ نیوتن متر است و این مدل تیونینگ شده مطمعنا گشتاور بیشتری دارد. ABT همچنین سیستم تعلیق این مدل را بهینه سازی کرده است و اقدام به استفاده از آنتی رول بار (میله موجگیر) نیز در سیستم تعلیق آئودی RS3 کرده است. سیستم تعلیق این مدل قابلیت تنظیم نیز دارد. برای این خودرو یک سیستم اگزوز اختصاصی نیز طراحی شده است که خروجی‌های چهارتایی آن هر یک دارای قطر ۱۰۲ میلیمتری هستند و می‌توانند صدایی بسیار گیرا و جداب را از موتور ۵ سیلندر RS3 بیرون بکشند. 

آئودی RS3

همچنین گرچه ABT هنوز اعداد و ارقامی در خصوص توانایی‌های حرکتی این مدل منتشر نکرده است اما بسیاری کنجکاو هستند که بدانند این مدل در مقایسه با نسخه‌ی استاندراد تا چه اندازه سریع‌تر است. نسخه‌ی استاندارد آئودی RS3 خود یک سوپراسپرت کوچک به حساب می‌آید چون این هاچبک توانا قادر است سرعت خود را در عرض ۴.۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت است، بنابراین مدل تیونینگ شده توسط ABT قطعا مشخصات بهتری دارد و سریع‌تر است. این نکته نیز لازم به ذکر است که حداکثر سرعت نسخه‌ی استاندارد RS3 به صورت الکترونیکی محدود شده است. 

کیت تیونینگ ABT شامل تغییرات ظاهری برای این مدل نیز می‌شود که از این تغییرات می‌توان به اسپویلر جلو ، جلوپنجره‌ی جدید با لوگوی RS3 و زیر سپر عقب اشاره کرد. در داخل کابین نیز امکان شخصی سازی کامل کابین با تزیینات الیاف کربنی وجود دارد. 

آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
آئودی RS3
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات