راه هایی برای کاهش هزینه کسب و کارهای کوچک

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
هزینه‌های غیر ضروری مانند خرید لوازم نو، هیچ فایده‌ای برای شرکت ندارند و تنها بخش عمده‌ای از سرمایه را هدر می‌دهند. مدیریت صحیح هزینه‌ها برای تمام کسب‌وکارها ضروری است.
تبلیغات

مدیریت هزینه‌ها یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که باید در تمام کسب‌وکارها در نظر گرفته شود و معمولا اهمیت این موضوع در کسب‌وکارهای کوچک بیشتر است. این روزها اغلب شرکت‌ها به دلیل استفاده‌ی نامناسب و فقدان سرمایه شکست می‌خورند. بنابراین صرفه‌جویی و کاهش دادن هزینه‌ها باید اولویت اول هر شرکتی مخصوصا کسب‌وکارهای کوچک باشد. برخی روش‌ها بیشتر از بقیه در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند؛ اما فراموش نکنید تمام راه‌هایی که بتوانند هزینه‌ها را تا حدودی کاهش دهند مهم هستند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به معرفی هفت راهی می‌پردازیم که میزان هزینه‌های کسب‌وکارهای کوچک را کاهش می‌دهند.

money

۱- استفاده از تبلیغات عمومی

بازاریابی یکی از کارهایی است که هزینه‌ی سنگینی برای کسب‌وکارهای کوچک خواهد داشت. هزینه‌ی سنگینی که شاید هیچ بازگشتی نداشته باشد. تبلیغات عمومی یعنی استفاده از ایمیل و شبکه‌های اجتماعی روش جایگزین خوبی برای بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک هستند. تولید محتوای مناسب و خلاقانه از عوامل تأثیرگذار در بازاریابی عمومی به شمار می‌روند.

۲- استفاده از سایت‌سازها

امروزه اغلب مردم اطلاعات مورد نیاز خود را در اینترنت جستجو می‌کنند؛ بنابراین هر کسب‌وکاری باید وب‌سایت داشته باشد. هر شخصی با استفاده از سایت‌سازها می‌تواند یک وب‌سایت طراحی کند؛ بنابراین برای طراحی وب‌سایت یا حتی فروشگاه اینترنتی به دنبال استخدام توسعه دهندگان نباشید. کافی است در اینترنت جستجو کنید و بعد از پیدا کردن قالب مناسب، مراحل نصب را قدم به قدم و طبق راهنما پیش ببرید.

۳- صحبت در رویدادها

اگر خودتان را به‌عنوان یک فرد متخصص در صنعت کاری که انجام می‌دهید می‌شناسید، باید دانش خود را به دیگران انتقال دهید. یکی از بهترین روش‌ها برای انجام چنین کاری، صحبت کردن در رویدادها و کنفرانس‌ها است. این کار باعث شناخته شدن نام شما و شرکتتان خواهد شد و هیچ هزینه‌ی اضافه‌ای نیز نخواهد داشت.

۴- اجاره نکردن محل کار

تکنولوژی تا جایی پیشرفت کرده است که دیگر نیازی به حضور فیزیکی کارمندان در محل کار نیست. اگر نیازی به دفتر کار ندارید، هزینه‌ی اضافه بابت آن پرداخت نکنید. می‌توانید از کارمندان خود بخواهید کارها را به‌صورت دورکاری انجام دهند. همچنین می‌توانید در صورت لزوم بخش کوچکی از خانه یا پارکینگ خود را به محل کار تبدیل کنید.

money

۵- تهیه‌ی لوازم دست دوم

اگر کارتان به گونه‌ای است که وجود دفتر کار الزامی است، باید به فکر خرید تجهیزات آن نیز باشید. میز، صندلی، لوازم اداری و حتی کامپیوترها از مواردی هستند که می‌توانند به‌صورت دست دوم خریداری شوند. درست است که خرید وسایل نو احساس بهتری به انسان می‌دهد؛ اما هیچ ضرورتی ندارد که بخش عمده‌ی سرمایه‌ی شرکت روی این موضوع گذاشته شود. همچنین خرید وسایل غیر ضروری را تا جای ممکن به زمان دیگری موکول کنید.

۶- کارمندان آزادکار استخدام کنید

کارمندان تمام وقت هزینه‌ی زیادی برای شرکت خواهند داشت. پس تا زمانی که به وضعیت پایداری نرسیده‌اید برای انجام کارهای خود از آزادکارها و پیمانکاران مستقل کمک بگیرید. هزینه‌ی استخدام کارمند تمام وقت تنها به حقوق آخر ماه محدود نمی‌شود. کل فرآیند استخدام و آموزش دادن آن‌ها هزینه‌بر است. درصورتی‌که کارمندان دورکار و پیمانکاران مستقل دارای تجربه‌ی کاری هستند و تنها بابت کاری که انجام می‌دهند هزینه دریافت می‌کنند.

۷- مبادله‌ی کالا با کالا

این روزها اغلب شرکت‌ها با مشکلات مالی روبه‌رو هستند و به‌نوعی می‌خواهند هزینه‌ها را کاهش دهند. استفاده از خدمات یکدیگر یا اصطلاحا مبادله‌ی کالا با کالا می‌تواند هزینه‌های هر دو شرکت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به‌عنوان مثال تصور کنید شما یک شرکت خدمات حسابداری هستید و به خدمات گرافیک نیاز دارید، می‌تواند در ازای انجام خدمات مالی یک شرکت از آن‌ها بخواهید که کارهای مرتبط با طراحی گرافیک شما را انجام دهند. هر زمانی که به کالا یا خدمات خاصی نیاز داشتید این راه حل را در ذهنتان مرور کنید. این راه حل شاید همیشه جواب ندهد اما ارزش امتحان کردن دارد.

زمانی که صحبت از کاهش دادن هزینه‌ها به میان می‌آید مطمئنا راه‌های زیادی برای انجام آن پیشنهاد می‌شود. هر کسب‌وکاری باید با توجه به کاری که انجام می‌دهد بهترین روش را برای خودش انتخاب کنند. اما موارد گفته‌شده در این مقاله عمومی هستند و می‌توانند توسط هر شرکتی مورد استفاده قرار بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات