اینفینیتی Black S رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل پیش‌تولید اینفینیتی Project Black S Prototype با قدرت ۵۶۳ اسب بخار، از فناوری بازیابی انرژی مشابه خودروهای فرمول یک استفاده می‌کند.
تبلیغات

سال ۲۰۱۷ بود که اینفینیتی، برند لوکس و زیر مجموعه‌ی نیسان، مدل Q60 Project Black S را به‌عنوان ترکیب خودروی جاده‌ای با فناوری خودروهای فرمول یک معرفی کرد. مدل مفهومی جدید اینفینیتی با رویکردی مشابه، در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ به‌نمایش گذاشته می‌شود.

کانسپت Project Black S Prototype هم از لحاظ طراحی بدنه و هم قوای فنی به مدل سال گذشته شباهت دارد؛‌ درواقع همانند مدل مفهومی ۲۰۱۷ اینفینیتی، این کانسپت نیز بر اساس Q60 Red Sport 400 طراحی شده است. مقامات شرکت ژاپنی اعلام کرده‌اند که پروژه‌ی بلک اس پروتوتایپ، نشان‌دهنده‌ی تصمیم جدی این برند جهت تولید و توسعه‌ی خودروهای قدرتمند با فناوری پیشرانه برقی در اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی است. از سال ۲۰۲۱، تمام محصولات اینفینیتی با الهام از مدل مفهومی Q Inspiration از موتور الکتریکی استفاده خواهند کرد؛ خودروهای آینده‌ی اینفینیتی، ترکیبی از موتور برقی و سیستم e-POWER خواهند بود.

Infiniti Project Black S Prototype
Infiniti Project Black S Prototype
Infiniti Project Black S Prototype
Infiniti Project Black S Prototype
Infiniti Project Black S Prototype

مهندسان این برند پیش از تولید مدل‌های برقی جدید، با معرفی پروژه‌ی بلک اس پروتوتایپ، پیش نمایشی از آینده ارائه می‌دهند. این کانسپت زیبا از موتور بنزینی ۶ سیلندر V شکل ۳ لیتری با دو توربوشارژر و سیستم بازیابی انرژی (KERS) مشابه خودروهای فرمول یک استفاده می‌کند. ۵۶۳ اسب بخار قدرت (۳۱۵ اسب بخار به ازای هر تن) و ۴۷۵ نیوتن‌متر گشتاور کافی است تا محصول مفهومیاینفینیتی در کمتر از ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مدل مفهومی سال گذشته ۵۰۰ اسب بخار قدرت در اختیار داشت و البته بر اساس گفته‌های مقامات این برند، پروژه‌ی بلک اس پروتوتایپ قدرتمندترین و سریع‌ترین محصول اینفینیتی است.

Infiniti Project Black S Prototype

این مدل مفهومی از سه واحد MGU مشابه خودروهای فرمول یک استفاده می‌کند؛ علاوه بر این یک واحد MGU-K نیز برای بازیابی انرژی هدررفت ترمزگیری و دو واحد MGU-H برای بازیابی انرژی حاصل از حرارت تولیدی اگزوز هم در مجموعه قوای فنی استفاده شده است. تمام انرژی بازیابی شده در باتری لیتیوم-یون  ۴.۴ کیلووات ساعت، ذخیره می‌شود تا در شرایط نیاز، برای افزایش قدرت تا ۱۶۰ اسب بخار و چرخاندن سریع‌تر پره‌های توربوشارژر، وارد عمل شود.

Infiniti Project Black S Prototype
Infiniti Project Black S Prototype
Infiniti Project Black S Prototype
Infiniti Project Black S Prototype
Infiniti Project Black S Prototype

در بخش طراحی، باتوجه به کانسپت بودن، پروژه‌ی بلک اس پرتوتایپ با آزادی کامل شکل گرفته است. البته خبری از دو سراگزوز بزرگ مرکزی، کیت بدنه‌ی فوق‌العاده تهاجمی و انواع دریچه‌های هوای مدل مفهومی سال گذشته نیست، تنها در بخش عقب، باله‌ی بزرگ مشابه خودروهای فرمول یک جلب توجه می‌کند. بخشی از بدنه شامل سقف، باله‌ و سپر جلو از فیبرکربن ساخته شده است اما وزن آن ۲۴ کیلوگرم بیشتر از Q60 کوپه‌ی استاندارد است.

مدل مفهومی جدید اینفینیتی که محصول همکاری مهندسان ژاپنی با متخصصان تیم فرمول یک رنو بوده، در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات