اچ پی الیت بوک x360 1040 G5 با نمایشگر ۱۴ اینچ و ۳۲ گیگابایت رم معرفی شد

چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
مطالعه 5 دقیقه
نخستین لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر ۱۴ اینچ اچ‌پی با برند الیت‌بوک با مشخصاتی پیشرفته همچون پردازنده‌های نسل هشتم اینتل و ۳۲ گیگابایت رم معرفی شد.
تبلیغات

اچ‌پی روز سه‌شنبه نخستین لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر خود را با برند الیت‌بوک وا نام EliteBook x360 1040 G5 معرفی کرد. این دستگاه به‌خوبی بین یک لپ‌تاپ فوق قابل‌حمل، یک تبدیل‌پذیر و یک لپ‌تاپ رده‌بالا توازن برقرار کرده است و ترکیبی از هر سه را ارائه می‌دهد. اچ‌پی به‌منظور دستیابی به این هدف، اقدام به ساخت یک تبلت تبدیل‌پذیر ۱۴ اینچی با پشتیبانی از رم DDR4 کرده و در حالی که اغلب دستگاه‌های فوق قابل‌حمل حداکثر ۱۶ گیگابایت رم ارائه می‌دهند، تبدیل‌پذیر جدید اچ‌پی در رده‌بالاترین نسخه، ۳۲ گیگابایت رم را در دل خود جای داده است. در نتیجه‌ی ایجاد توازن بین این عناصر، لپ‌تاپ هیبریدی الیت‌بوک ایکس ۳۶۰ ۱۰۴۰ جی ۵ قدری بزرگ‌تر و ضخیم‌تر از دیگر رقبای مستقیم خود شده است؛ اما در زمینه‌ی کارایی و عملکرد از بهبودهای قابل‌توجه‌ای بهره می‌برد.

لپ‌تاپ هیبریدی جدید اچ‌پی عناصر به‌کاررفته در دیگر دستگاه‌های ساخت این شرکت یعنی لپ‌تاپ الیت‌بوک ۱۰۴۰ جی ۴ و همچنین لپ‌تاپ هیبریدی الیت‌بوک ۱۰۳۰ جی ۳ را ترکیب کرده است. نخستین الیت‌بوک تبدیل‌پذیر اچ‌پی با نمایشگر ۱۴ اینچ، ظاهری جمع‌وجور دارد و از نظر اندازه بین دو لپ‌تاپ نام‌برده قرار می‌گیرد. الیت‌بوک ایکس ۳۶۰ ۱۰۴۰ جی ۵، یک تبدیل‌پذیر تجاری و رده‌بالا از اچ‌پی محسوب می‌شود و عملا به تمام فناوری‌های پیشرفته‌ای که این شرکت تاکنون ارائه داده، تجهیز شده است که از بین آن‌ها می‌توان به نمایشگر انتخابی حریم شخصی SureView، کنترل‌کننده‌ی امنیتی نقطه‌ی پایانی اچ‌پی، بایوس خودترمیم‌کننده‌ی Sure Start اچ‌پی،  ویژگی Sure Recover اچ‌پی و حفاظت Sure Click اچ‌پی اشاره کرد. دستگاه هیبریدی جدید اچ‌پی علاوه‌ بر کنترل‌کننده‌ی امنیت نقطه‌ی پایانی این شرکت و تراشه‌ی TPM 2.0، از قابلیت کم‌یاب احراز هویت سه مرحله‌ای (چهره، اثر انگشت، گذرواژه) نیز پشتیبانی می‌کند.

HP EliteBook x360 1040 G5

الیت‌بوک ایکس ۳۶۰ ۱۰۴۰ همچون دیگر تبدیل‌پذیرهای ۱۳ و ۱۴ اینچی معرفی‌شده در سال جاری، از پردازنده‌های نسل هشتم Core i5 و Core i7 اینتل با چهار هسته بهره می‌گیرد و اچ‌پی در کنار آن‌ها از حداکثر ۳۲ گیگابایت رم DDR4 و حافظه‌ی SSD با ظرفیت حداکثر ۲ ترابایت استفاده کرده است. این لپ‌تاپ در زمینه‌ی اتصالات، گزینه‌های بسیار بالایی را ارائه می‌دهد؛ بدین صورت که به ماژول بی‌سیم AC 8265 اینتل با سازگاری با وای‌فای 802.11ac، بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲، مودم انتخابی کلاس گیگابیت 4G و کنترل‌کننده‌ی NPC300 I2C NCI NFC مجهز شده است. این دستگاه همچنین در زمینه‌ی اتصالات فیزیکی از دو رابط تاندربولت ۳، دو درگاه USB-A نسخه‌ی ۳.۰ (یکی برای انتقال داده و دیگری شارژ)، خروجی HDMI 1.4 و جک صوتی TRRS بهره می‌گیرد.

HP EliteBook x360 1040 G5

هنگامی که صحبت از نمایشگر به میان می‌آید، اچ‌پی به‌صورت سنتی گزینه‌های متعدد LCD را با الیت‌بوک ایکس ۳۶۰ ۱۰۴۰ ارائه می‌دهد. نمایشگر تمام نسخه‌های این لپ‌تاپ با شیشه‌ی نشکن گوریلا گلاس ۵ پوشیده و همچنین به حسگر تشخیص نور محیط مجهز شده است تا به‌صورت خودکار روشنایی را بسته به نور محیط اطراف تنظیم کند. مدل‌های رده‌بالای هیبریدی جدید اچ‌پی به همراه نمایشگر براق 4K (با وضوح تصویر ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل) و روشنایی ۵۰۰ نیت با قابلیت پوشش ۱۰۰ درصد محدوده‌ی رنگ sRGB عرضه می‌شوند. دیگر مدل‌ها به نمایشگر براق یا ضد انعکاس Full HD (با وضوح تصویر ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل) با قابلیت حریم شخصی Sure View اچ‌پی و روشنایی ۷۰۰ نیت با قابلیت استفاده زیر نور مستقیم خورشید مجهز هستند. در نهایت مدل‌های میان‌رده نیز نمایشگر LCD براق یا ضدانعکاس Full HD را با روشنایی ۴۰۰ نیت ارائه می‌دهند.

HP EliteBook x360 1040 G5

الیت‌بوک ایکس ۳۶۰ ۱۰۴۰ جی ۵ در زمینه‌ی قابلیت‌های چندرسانه‌ای از چهار اسپیکر بنگ اند اولافسن با تقویت‌کننده و میکروفونِ مجهز به قابلیت حذف نویز بهره می‌برد. این کامپیوتر هیبریدی همچنین مجهز به یک وب‌کم Full HD با حسگرهای مادون قرمز برای تشخص چهره‌ی ویندوز هلو است. به‌طور مشخص، از آنجایی که الیت‌بوک ایکس ۳۶۰ ۱۰۴۰ می‌تواند در دو حالت لپ‌تاپ و تبلت به‌کار گرفته شود، با یک شتاب‌سنج، ژیروسکوب، مغناطیس‌سنج و حسگر اثر هال نیز ادغام شده است.

لپ‌تاپ هیبریدی جدید اچ‌پی همچون دیگر الیت‌بوک‌های ساخت اچ‌پی مجهز به بدنه‌ای یکپارچه آلومینیومی با مقاومت در برابر اثر انگشت است. این دستگاه ۱.۶۹ سانتی‌متر ضخامت و ۱.۳۵ کیلوگرم وزن دارد و در مقایسه با الیت‌بوک ایکس ۳۶۰ ۱۰۳۰ جی ۳ که سال گذشته معرفی شد، ۱۰۰ گرم سنگین‌تر و تقریبا یک میلی‌متر ضخیم‌تر محسوب می‌شود.

HP EliteBook x360 1040 G5

الیت‌بوک ایکس ۳۶۰ ۱۰۴۰ با وجود حجم بیشتر خود از همان باتری لیتیم پلیمر با ظرفیت ۵۶.۲ وات ساعت استفاده می‌کند. نکته‌ی قابل‌توجه در مورد باتری این است که براساس بنچمارک Mobile Mark 14، با یک بار شارژ می‌تواند تا ۱۷ ساعت دوام بیاورد. با این حال، باید اشاره کرد که مدل‌های مجهز به پردازنده‌های رده‌بالاتر  و نمایشگر ۷۰۰ نیت، عمر باتری کوتاه‌تری خواهند داشت. در عین حال باید در نظر داشت که اچ‌پی در ساخت این لپ‌تاپ هیبریدی ناگزیر به حفظ توازن بین عمر باتری، قابلیت حمل، اطمینان‌پذیری، قیمت و بسیاری از دیگر عوامل بوده است؛ در نتیجه عمر باتری ذکرشده رقم خوبی برای چنین دستگاهی محسوب می‌شود.

اچ‌پی قصد دارد فروش الیت‌بوک ایکس ۳۶۰ ۱۰۴۰ جی ۵ را از ۹ آبان (انتهای ماه جاری میلادی) آغاز کند. از قیمت مدل‌های رده‌بالا فعلا جزئیاتی در دست نیست؛ اما قیمت مدل‌های میان‌رده از ۱۴۹۹ دلار آغاز می‌شود. در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده‌ی قیمت و مشخصات فنی انواع لپ تاپ HP به دیتابیس محصولات زومیتمراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات