بهنظر میرسد که بخش ریسینگ لامبورگینی با نام اسکوادرا کورسه (Squadra Corse) ماههای شلوغی را پشت سر گذاشته است. پس از رونمایی اولین مدل سفارشی و تکنمونهی لامبورگینی SC18، امروز مدل مسابقهای و مفهومیسوپرشاسیبلند اوروس (Urus) معرفی شد.
اوروس مسابقهای با کد ST-X، در مقابل نمونهی استاندارد جادهای تفاوتهای مشخصی دارد؛ طرح مسابقهای با رنگ سبز آخوندک و تجهیزات ایمنی مورد تأیید فدارسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) شامل رولکیج فولادی، سیستم اطفای حریق و مخزن سوخت FT3 از تغییرات اوروس ST-X است.
علاوهبر این موارد، لامبورگینی اوروس ST-X به کاپوت فیبر کربن با هواکشهای بزرگتر، بالهی عقب، سراگزوزهای ۶ ضلعی، رینگهای آلومینیومی تک مهرهی ۲۱ اینچ و تایرهای پیرلی مجهز شده است. بر اساس اعلام رسمی تیم مهندسی اسکوادرا کورسه، ST-X در مقایسه با مدل استاندارد اوروس، ۲۵ درصد سبکتر خواهد بود؛ مقاومت شاسی بیشتر شده اما مشخصات فنی آن، ۶۴۱ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتنمتر گشتاور از پیشرانهی ۸ سیلندر V شکل توئین توربوشارژ، مشابه مدل استاندارد است.
با اینکه لامبورگینی اوروس ST-X بهعنوان یک مدل مفهومی معرفی شده، اما صرفاً برای نمایش تواناییهای مهندسان این شرکت ایتالیایی متولد نشده است. درواقع تا سال ۲۰۲۰، لامبورگینی سری مسابقات اختصاصی اوروس ST-X را در اروپا و خاورمیانه آغاز میکند. این مسابقات که صرفا میزبان ST-X خواهد بود، ترکیبی از پیستهای آسفالت (مورد تأیید FIA) و خاکی آفرود است.
برگزاری مسابقات اختصاصی لامبورگینی ایدهی جدید نیست؛ پیش از این، مسابقات انحصاری این برند با مدل هوراکان سوپر تروفئو (Super Trofeo) در آمریکای شمالی و آسیا انجام شده است. مدل نهایی و تولیدی لامبورگینی اوروس ST-X، رسماً در سال ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد.
نظرات