D1-kifpool

چگونه فروشگاهی فیزیکی در کنار فروشگاه آنلاین داشته باشیم؟

شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
به باور بسیاری از کارشناسان، صنعت خرده‌فروشی در آستانه‌ی «آخرالزمانی» قرار دارد و تحولات ناشی از آن از مدتی پیش آغاز شده است.
تبلیغات
D4-mci

زمزمه‌های اخیر درباره‌ی تعطیلی برخی شعب فروشگاه زنجیره‌ای Sears و در‌ عین‌ حال خبر راه‌اندازی و اداره‌ی بیش از ۶۰۰ زنجیره‌ی خرده‌فروشی حضوری آمازون، حکایت از این دارد که صنعت خرده‌فروشی در میانه‌ی تغییراتی چشمگیر قرار گرفته است. 

مسلما راه‌اندازی فروشگاه‌های فیزیکی آمازون گو (Amazon Go) از آن خبرهایی است که آینده‌ی صنعت خرده‌فروشی را نشان می‌دهد. این اخبار از تغییری بزرگ در قواعد بازی تجارت الکترونیک نشان دارد. ادغام فروشگاه‌های آنلاین و حضوری و تلاش فروشگاه‌های فیزیکی برای به‌دست‌آوردن سهم بازار تجارت الکترونیک از یک سو و خیز فروشگاه‌های اینترنتی برای حضور در فضای خرده‌فروشی فیزیکی به‌منظور تکمیل زنجیره‌ی تأمین و دستیابی به بازارهای بزرگ‌تر از دیگر سو، همگی نشان‌دهنده‌ی تغییری شگرف در صنعت خرده‌فروشی است.

درواقع، مشتریانی که روزگاری برای خرید به فروشگاه‌های زنجیره‌ای هجوم می‌آوردند و سپس با فراگیرشدن فروشگاه‌های آنلاین به این شکل از خرید روی آوردند، همچنان ترجیح می‌دهند خریدشان را در فروشگاه‌های سنّتی یا به اصطلاح «خشت‌وگِلی» (Brick and Mortar) انجام دهند.

آمازون گو

فرآیند و محصول و فضای ارتباط با مشتری در کسب‌و‌کارهای خشت‌وگِلی، فیزیکی است و این قبیل مراکز صرفا به طریقه‌ی سنّتی و معمولا بدون استفاده از اینترنت فعالیت می‌کنند. این دست مراکز فروش به‌دلیل آنکه تجربه‌ای عمیق‌تر از تعامل با برند را در اختیار مشتری قرار می‌دهند، با اقبال مصرف‌کنندگان کنونی مواجه شده‌اند.

براساس مطالعه‌ی مؤسسه‌ی ان‌اف‌آر، ۷۹درصد از مصرف‌کنندگان اعتقاد دارند تجربه‌ی آن‌ها از خرید و نیز کم‌ّوکیف تعامل با برند است که فراوانی و میزان خرید آن‌ها و نیز تعداد مراجعاتشان به فروشگاه را معین می‌کند. علاوه‌براین، تقریبا ۶ نفر از هر ۱۰ خریدار به بهانه‌ی برگزاری رویدادهای خاص در فروشگاه از جمله امکان امتحان‌کردن محصولات، جشنواره‌‌های فروش ویژه، نمایش عرضه‌ و معرفی محصولات جدید، جلسات آموزشی مرتبط‌ با شیوه‌ی استفاده از محصولات خاص و نیز رویدادهای تجربی و میدانی دیگر تدارک‌دیده‌شده‌ی خرده‌فروشان، به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

مشتری از مراجعه به فروشگاه‌های سنّتی، تجربه‌ی شخصی عمیق‌تری کسب می‌کند

درنتیجه، به‌دلیل تجربه‌ی شخصی عمیق‌تری که مشتری از مراجعه به فروشگاه‌های سنّتی و حضوری کسب می‌کند، توسعه‌ی روزافزون فروشگاه‌های «کلیک‌به‌خشت» (Click and Mortar) را شاهد هستیم. منظور از فروشگاه کلیک‌به‌خشت فروشگاهی است که علاوه‌بر فروش مجازی، به راه‌اندازی فروشگاه فیزیکی و انجام عملیات فروش از این‌ طریق نیز مبادرت کند.

درواقع، هم‌اکنون برندهای فروشگاهی بسیاری در کنار فعالیت‌های آنلاین خود به راه‌اندازی شعب فیزیکی اقدام می‌کنند. امروزه، برندهایی مثل Everlane و Warby Parker و Wayfair که به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، به‌منظور ایجاد راهی جدید برای ارتباط با مخاطبانشان به گشایش فروشگاه‌های خشت‌وگِلی روی آورده‌اند. این قبیل فروشگاه‌ها امکان مشاهده و لمس و تجربه‌ی محصولات و برندهای مختلف را برای مشتری فراهم می‌کنند و باعث تعامل عمیق‌تر با مشتری و وفادارسازی او به برند می‌شوند.

همان‌طورکه می‌دانیم، تبدیل‌شدن از فروشگاه مجازی به فروشگاه فیزیکی و فعالیت هم‌زمان در هر دو فضا، فرایندی مسئله‌ساز و گاه ناممکن برای بسیاری از برندها است. اجاره‌های بلندمدت و سنگین و لزوم سرمایه‌گذاری کلان و هزینه‌های مربوط‌ به تدارکات عملیاتی، این فرایند را وقت‌گیر و پرهزینه می‌کند. باوجود تمایل مصرف‌کنندگان برای انواع جدیدی از تجارب خرید، الگوی فعلی ظرفیت لازم برای ایجاد این دست تجربه‌ها را ندارد؛ بنابراین، نیازمند ایجاد الگویی تازه در صنعت فروشگاه‌داری هستیم. درواقع، اگر این صنعت بخواهد به حیاتش در عصر دیجیتال ادامه بدهد، خود را با نیازمندی‌های این عصر نیز باید تطبیق دهد.

فناوری

با وجود جنب‌و‌جوش‌ها و تلاش‌های بسیار برای پیاده‌سازی و به‌کارگیری فناوری در حوزه‌های مختلف به‌منظور بهبود تجربه‌ی مشتری، اغلب نقش خرده‌فروشان سنّتی در این معادله نادیده گرفته می‌شود. ازاین‌رو، الگوی سنّتی خرده‌فروشی توفیق چندانی در استقرار و به‌کارگیری فناوری نداشته است. این صنعت، گویی در چرخه‌ای باطل گیر افتاده و دربرابر تغییر مقاومت می‌کند.

درواقع، مدل فعلی خرده‌فروشی تازمانی‌که نتواند ساختارهایش را برای تحقق نیازهای جدید برندها و مصرف‌کنندگان بهبود دهد، به پیشرفت شایان‌توجهی دست نخواهد نیافت. خرده‌فروشی‌ها درنهایت درمی‌یابند پذیرش تغییر و سوارشدن بر موج تحول می‌تواند به آن‌ها درجهت اجرای روان‌تر استراتژی‌ها و عملیات بازگشت سرمایه کمک کند. بنابراین، فراهم‌کردن ابزارهای مناسب و بسترهای لازم برای رشد و توسعه، استفاده از فناوری برای ساده‌سازی فرایندهای عملیاتی، تأمین سیستم پشتیبانی قوی به‌منظور تضمین موفقیت در درازمدت و فراهم‌آوردن بسترهای لازم برای برندها به‌منظور ایجاد تجربه‌ای مطلوب برای مصرف‌کنندگان، ازجمله الزامات تحول در این صنعت محسوب می‌شود.

این صنعت، گویی در چرخه‌ای باطل گرفتار شده است و دربرابر تغییر مقاومت می‌کند

حال چه می‌شود اگر بتوانیم فناوری‌ها و فرایندهایی که کارآمدی خود را در صنایع دیگر و به‌خصوص تجارت الکترونیک اثبات کرده‌اند، در تجارت‌های خشت‌وگِل اعمال کنیم؟

درک ضرورت و انتخاب استراتژی مناسب به‌عنوان بخشی از فرایند تحول بسیار اهمیت دارد. اگر قصد دارید درکنار فروش آنلاین، فروشگاه حضوری راه‌اندازی کنید، نکات زیر را درنظر بگیرید:

خرده‌فروشی سنّتی همچنان زنده است؛ اما به فناوری نیاز مبرم دارد

بسیاری از امور زندگی ما به‌لطف فناوری آسان شده است؛ پس چرا از فناوری در تسهیل فرایندهای اداره‌ی کسب‌وکارمان استفاده نکنیم؟ فروشگاه‌های سنّتی باید خود را با وضعیت درحال‌تغییر وفق دهند و به تحول دیجیتالی روی بیاورند؛ وگرنه از دور رقابت خارج خواهند شد. هم‌اکنون، خدمات متعددی نظیر Square ،Shopify ،Dor ،Zendesk و QuickBooks فرایندهای اغلب خسته‌کننده و وقت‌گیر، اما لازم برای اداره‌ی فروشگاه‌ها را خودکار کرده‌اند. این برنامه‌ها و نرم‌افزارها به حذف و خودکارسازی وظایف معمول و روزمره در فروشگاه‌ها مانند عملیات فروش، ارزیابی پاخور فروشگاه، پشتیبانی از مشتری و امور حسابداری کمک و زمان لازم را برای تمرکز بیشتر بر تعامل با مشتریان و توسعه‌ی کسب‌و کار و کمک به رشد و شکوفایی جامعه‌ی محلی فراهم کرده‌اند؛ جامعه‌ای که در آن به کار مشغولیم.

ویترین

به انجمن بپیوندید یا خود در ایجاد آن پیش‌قدم شوید

انجمن‌های حمایتی و صنفی علاوه‌بر نقش خود در پشتیبانی از بسیاری از امور روزمره‌ی بنگاه‌های اقتصادی، به رشد و توسعه‌ی آن‌ها نیز کمک می‌کنند. با گروهی از افراد، مربیان، دوستان و مشتریان هم‌فکر خود شبکه‌ای ارتباطی ایجاد کنید؛ افرادی که به یاری‌رساندن به شما و کسب‌وکارتان متعهد هستند. علاوه‌بر شبکه‌ی محلی، می‌توانید نیم‌نگاهی نیز به سازمان‌های بزرگ ملی بیندازید. اتاق‌های بازرگانی و انجمن‌های صنفی محلی و اتحادیه‌های تجاری می‌توانند دراین‌زمینه یاری‌تان کنند. پیوستن به خرده‌فروشی‌های چندبرندی نیز راهی آسان برای شبکه‌سازی و تبدیل‌شدن به بخشی از مقصد خرید بزرگ‌تر محسوب می‌شوند و در‌عین‌حال، به افزایش محبوبیت و شهرت کسب‌وکارتان کمک می‌کنند.

مسئولیت اجتماعی

مسئولیت اجتماعی‌تان را ادا کنید

راهی برای ادای دین خود به جامعه پیدا کنید. می‌توانید بخشی از محصولاتتان را به مناسبت‌های مختلف اهدا کنید، کمپین‌های اجتماعی راه بیندازید، در امور اجتماعی داوطلب شوید و در فعالیت‌های مؤسسات خیریه‌ی همسو با ارزش‌های کاری خود سهیم شوید.

مشتریان امروزی مایل‌اند بدانند که پول خود را کجا خرج می‌کنند

مسئولیت اجتماعی راهی عالی برای صرفه‌جویی در منابع و تثبیت جایگاه اجتماعی ما است. مشتریان امروزی مایل‌اند بدانند که پول خود را کجا خرج می‌کنند. بنابراین، احتمال خرید مصرف‌کنندگان از برندهایی بیشتر است که ارزش‌هایی مشترک با آن‌ها و اجتماعشان دارند.

ایجاد تجربه‌ای ناب برای مشتری

وقتی کسب‌وکاری در رفع خواسته‌های مصرف‌کنندگان خود ناتوان باشد و تجربه‌ی مشتری اولویت آن نباشد، مصرف‌کنندگان نیز به رقیب روی می‌آورند و در پی کسی خواهند رفت که بتواند این نیازها را برطرف و تجربه‌ای‌ دلچسب برای آن‌ها فراهم کند. تجربه‌ی مشتری همان انتظارات آگاهانه یا ناآگاهانه‌ی او از ارتباط با برند ما است؛ انتظاراتی که از تمام تعاملات مشتری با برند نشئت می‌گیرد.

مشتری شاد

ازاین‌رو ارتباط پیوسته و مؤثر با مصرف‌کنندگان، کلید ایجاد تجربه‌ای مطلوب برای وی و عاملی است که به بازگشت مشتری و تکرار خرید می‌انجامد. فراموش نکنید هیچ‌کس با واردشدن به فروشگاهی که رابطه‌ی انسانی در آن وجود ندارد، تجربه‌ی شیرینی به‌دست نخواهد آورد. بنابراین، همواره در فکر روش‌های نوآورانه برای ایجاد تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای مشتریان خود باشید؛ تجربه‌ای که آن‌ را در جایی غیر از فروشگاه شما نمی‌یابند. خرده‌فروشان موفق هنر فروش را احیا خواهند کرد؛ چراکه باور دارند هسته‌ی اصلی خرده‌فروشی‌های فیزیکی موفق، تجارب و احساسات خاصی است که در حین خرید به مشتری القا می‌شود. 

ایده‌هایی مثل ویترین‌ها و قفسه‌های تعاملی جذاب، سفارشی‌سازی در نقطه‌ی فروش، ارائه‌ی نمونه‌ی محصولات و امکان تحویل در همان روز سفارش، مدیریت هوشمند موجودی، به‌کارگیری فناوری اینترنت اشیا ازجمله‌ راهکارهایی هستند که به ایجاد تجربه‌ای متمایز برای مشتریان حضوری کمک می‌کنند. «مدیریت تجربه‌ی مشتریان» فراتر از خدمات معمول به مشتری است و راهبردی متمایزکننده به‌شمار می‌آید که تعاملات مشتری را درجهت برآورده‌کردن انتظاراتش و درنتیجه، افزایش رضایت و وفاداری و حمایت مشتری طراحی می‌کند. می‌توان با پیاده‌سازی فرایندهای مدیریت تجربه‌ی مشتریان، ارزشی منحصربه‌فرد برای آن‌ها ایجاد کرد تا نه‌تنها به برندتان وفادار شوند؛ بلکه آن را به دوستان و خانواده‌ی خود نیز معرفی کنند؛ روشی که به‌طور حتم، ارزشمندترین و اثربخش‌ترین نوع تبلیغات است. 

بازار

شاید گمان کنیم رشد افسارگسیخته‌ی فروشگاه‌های مجازی، صنعت خرده‌فروشی سنّتی را به‌سوی زوال و مرگ تدریجی پیش می‌برد؛ اما آمارهای متعددی نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان همچنان به مراجعه به فروشگاه‌های فیزیکی علاقه نشان می‌دهند. باوجوداین، نمی‌توان تحول شتابان این صنعت را کتمان کرد؛ بنابراین، بازیگران این صنعت برای رشد و توسعه باید نوآوری‌های فناورانه را برای ارتقای تجربه‌ی مشتریان به‌کار بگیرند. 

اولویت‌دادن به مشتری و تنظیم عرضه و محصولات براساس ارائه‌ی بهترین تجربه خرید در فروشگاه‌ها، توجه به دغدغه‌های جامعه‌ی محلی و تمرکز بر ارائه‌ی خدماتی که به بقا و بالندگی کسب‌وکار ما کمک می‌کند، به طراحی الگویی جدید در صنعت خرده‌فروشی می‌انجامد که هم مطلوب خریداران و هم موردنیاز برندها است و مسیر آینده‌ی این صنعت را روشن می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
پوشش زنده زومیت از رویداد معرفی گلکسی S25
پخش زنده مراسم معرفی گلکسی S25 به‌همراه جوایز نفیس [به پایان رسید]

چهارشنبه ساعت ۲۰:۱۵ پوشش زنده‌ی رویداد آنپکد ۲۰۲۵ را از زومیت دنبال کرده و شانس‌تان برای برنده‌شدن یکی از ۱۰ شمش طلای زرپاد را امتحان کنید.

592
2 روز پیش
گلکسی S25 اولترا / اس ۲۵ اولترا از نمای پشت نزدیک دوربین
گلکسی S25 اولترا رونمایی شد؛ پرقدرت، غول‌پیکر و مستحکم برای زهر چشم‌ گرفتن از آیفون

گلکسی S25 اولترا رسماً رونمایی شد؛ مهاجم پرقدرت و غول‌پیکری که توجه ویژه‌ای به هوش مصنوعی دارد و از حالا برای آیفون ۲۰۲۵ رجزخوانی می‌کند.

212
2 روز پیش
سری گلکسی S25 سامسونگ روی میز
قیمت و تاریخ عرضه سری گلکسی S25 سامسونگ اعلام شد

با معرفی رسمی سری گلکسی S25، اکنون تاریخ و زمان عرضه‌ی پرچمداران جدید کره‌ای‌ها را می‌دانیم.

29
2 روز پیش
ایمیل موقت
چطور ایمیل یکبار مصرف بسازیم؟

temp mail ایمیل موقت یا ایمیل یکبار مصرف برای استفاده‌های کوتاه‌مدت و موقتی کاربرد دارد که کاربر نمی‌خواهد از ایمیل شخصی و اصلی خود استفاده کند.

13
یک ساعت پیش
اینستاگرام / Instagram
چگونه مشکل ورود به اینستاگرام را حل کنیم؟

نمی‌توانید به حساب کاربریتان در اینستاگرام وارد شوید؟ با زومیت همراه باشید تا تمام راهکارهای ممکن برای رفع این مشکل را بررسی کنیم.

7
یک روز پیش
قاب گوشی شیائومی ۱۵ در دست
مدل سفارشی شیائومی ۱۵ در رنگ بسیار جذاب معرفی شد

نسخه‌ی سفارشی شیائومی ۱۵ به‌مناسبت سال نو چینی با رنگ قرمز و تخفیف ویژه در دسترس قرار گرفت.

33
2 روز پیش
چهره ایلان ماسک / Elon Musk از نمای نزدیک چراغ روشن در پشت سر
ایلان ماسک به پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری «دروازه ستارگان» حمله کرد

ایلان ماسک می‌گوید حامیان پروژه‌ی «دروازه‌ی ستارگان» بودجه‌ی کافی در اختیار ندارند و پروژه‌ی مورد بحث به سرانجام نمی‌رسد.

22
2 روز پیش
تبلیغات
DN-Snap

نظرات

تبلیغات
D7-zoomitproduct
D7-bmsd
آخرین ویدیوها
پخش از رسانه
۴ مرد جوان در کاور مراسم رونمایی گلکسی اس ۲۵
پوشش زنده دورهمی زومیت؛ مراسم معرفی سری گلکسی اس ۲۵ سامسونگ
03:00:00
انتظارات از رویداد معرفی گلکسی اس ۲۵ سامسونگ و دورهمی زومیت
انتظارات از رویداد معرفی سری اس ۲۵ سامسونگ و دورهمی زومیت
00:11:31
عکس بهزاد در ماشین پرنده و لوگو CES
۱۰ فناوری برتر امسال که آینده رو تغییر می‌دن
00:11:52
کاور دورهمی زومیت
اولین دورهمی حضوری زومیت؛ گردهمایی بزرگ عاشقان فناوری 🎉
00:01:04
انتظارات زومیت از دوربین گلکسی اس ۲۵ اولترا سامسونگ
گلکسی اس ۲۵ اولترا تو راهه؛ از دوربین این گوشی چی می‌دونیم؟
00:09:51
عکس بهزاد و هادی با جعبه‌های دیجی‌کالا و لوگوی بیسوس
آنباکس ۴۰ میلیونی کالاهای متنوع بیسوس
01:13:38
کامپیوترهای کوانتومی و جهان های موازی
همه چیز درباره کامپیوترهای کوانتومی
00:13:43
عکس کاور دیجی پی
گزارش غرفه‌ی دیجی‌پی در نمایشگاه بین‌المللی ریتیل شو تهران
00:08:40
گلکسی اس ۲۴ اولترا نه، اس ۲۵ اولترا خوبه
اس۲۴ اولترا نخر؛ اس۲۵ اولترا داره میاد!!! 🤯
00:08:54
کیس خوب چه ویژگی‌هایی داره؟
قبل از خرید کیس کامپیوتر به این نکات توجه کنید ⚠️
00:07:56
بررسی کاور فر تو کار ال جی
معرفی فر تو کار ال‌جی؛ مدل ۷۶ لیتری LG InstaView
00:04:55
کاور ویدئو بررسی لپ تاپ Stealth GS77 ام اس آی / MSI Stealth GS77 Review
بررسی لپ تاپ Stealth GS77 ام اس آی / MSI Stealth GS77 Review
00:09:22
کاور ویدئو بررسی لپ تاپ ROG Zephyrus G14 ایسوس / ASUS ROG Zephyrus G14 Review
بررسی لپ تاپ ROG Zephyrus G14 ایسوس / Zephyrus G14 Review
00:10:58
کاور ویدئو برررسی شیائومی 12T و 12T پرو / Xiaomi 12T & 12T Pro Review
برررسی شیائومی 12T و 12T پرو / Xiaomi 12T & 12T Pro Review
00:09:07
کاور ویدئو بررسی سرفیس پرو 9 مایکروسافت / Surface Pro 9 Review
بررسی سرفیس پرو 9 مایکروسافت / Surface Pro 9 Review
00:11:32
کاور ویدئو بررسی کیس اسمبل شده MEG Aegis Ti5 ام اس آی / MSI MEG Aegis Ti5 Review
بررسی کیس اسمبل شده MEG Aegis Ti5 ام اس آی / MEG Aegis Ti5
00:09:54
کاور ویدئو بررسی لپ تاپ Spectre x360 اچ پی | HP Spectre x360 Review
بررسی لپ تاپ Spectre x360 اچ پی | HP Spectre x360 Review
00:13:00
کاور ویدئو بررسی گلکسی تب اس 8 اولترا سامسونگ / Samsung Galaxy Tab S8 Ultra Review
بررسی گلکسی تب اس 8 اولترا سامسونگ / Tab S8 Ultra Review
00:12:44
کاور ویدئو بررسی اندروید باکس نت باکس شاین / NETBOX Shine Review
بررسی اندروید باکس نت باکس شاین / NETBOX Shine Review
00:10:48
کاور ویدئو بررسی لپ تاپ ROG FLOW Z13 ایسوس / ASUS ROG FLOW Z13 Review
بررسی لپ تاپ ROG FLOW Z13 ایسوس / ASUS ROG FLOW Z13 Review
00:08:43
کاور ویدئو بررسی آنر 70 / HONOR 70 Review
بررسی آنر 70 / HONOR 70 Review
00:09:37
کاور ویدئو جعبه‌گشایی پیکسل 7 پرو گوگل / Google Pixel 7 Pro Unboxing
جعبه‌گشایی پیکسل 7 پرو گوگل / Google Pixel 7 Pro Unboxing
00:05:58
کاور ویدئو بررسی پیکسل 7 پرو گوگل / Google Pixel 7 Pro Review
بررسی پیکسل 7 پرو گوگل / Google Pixel 7 Pro Review
00:11:47
کاور ویدئو مقایسه دوربین 14 پرو مکس، اس 22 اولترا و پیکسل 7 پرو / Google Pixel 7 Pro vs Samsung Galaxy S22 Ultra 5G vs Apple iPhone 14 Pro Max Camera Test
مقایسه دوربین 14 پرو مکس، اس 22 اولترا و پیکسل 7 پرو
00:09:00
کاور ویدئو مقایسه دوربین گلکسی اس 23 و اس 22 اولترا و آیفون 14 پرو مکس
مقایسه دوربین گلکسی اس 23 و اس 22 اولترا و آیفون 14 پرو مکس
00:12:34
کاور ویدئو بررسی گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ / Galaxy S23 Ultra Review
بررسی گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ / Galaxy S23 Ultra Review
00:18:17
کاور ویدئو آنباکس و نگاه نزدیک زومیت به گلکسی اس 23 اولترا / Samsung Galaxy S23 Ultra Unboxing
آنباکس و نگاه نزدیک زومیت به گلکسی اس 23 اولترا
00:13:10
کاور ویدئو مقایسه عملکرد آیفون 14 پرو مکس اپل و گلکسی اس 23 اولترا / Samsung Galaxy S23 Ultra vs Apple iPhone 14 Pro Max Performance Comparison
مقایسه عملکرد آیفون 14 پرو مکس اپل و گلکسی اس 23 اولترا
00:09:42
کاور ویدئو بررسی گوشی وان پلاس 11 / OnePlus 11 Review
بررسی گوشی وان پلاس 11 / OnePlus 11 Review
00:10:19
کاور ویدئو نگاه نزدیک و آنباکس گلکسی A14 سامسونگ / Samsung Galaxy A14 Unboxing
نگاه نزدیک و آنباکس گلکسی A14 سامسونگ / Galaxy A14 Unboxing
00:07:55
کاور ویدئو بررسی و مقایسه گلکسی S23 و S23 پلاس / Samsung Galaxy S23 & S23 Plus Review
بررسی و مقایسه گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس سامسونگ
00:13:54
کاور ویدئو بررسی گلکسی A14 سامسونگ / Samsung Galaxy A14 Review
بررسی گلکسی A14 سامسونگ / Samsung Galaxy A14 Review
00:05:57
کاور ویدئو آنباکس و نگاه نزدیک گلکسی A54 و A34 سامسونگ / Samsung Galaxy A54 And A34 Unboxing
آنباکس و نگاه نزدیک گلکسی A54 و A34 سامسونگ
00:07:10
کاور ویدئو بررسی گلکسی A54 سامسونگ / Samsung Galaxy A54 Review
بررسی گلکسی A54 سامسونگ / Samsung Galaxy A54 Review
00:09:07
کاور ویدئو بررسی گلکسی A34 سامسونگ / Samsung Galaxy A34 Review
بررسی گلکسی A34 سامسونگ / Samsung Galaxy A34 Review
00:06:20
کاور ویدئو بررسی تبلت آیپد پرو اپل 2022 / Apple iPad Pro M2 2022 Review
بررسی تبلت آیپد پرو اپل 2022 / Apple iPad Pro M2 2022 Review
00:09:52
کاور ویدئو آنباکس لپ تاپ ROG Strix G16 ایسوس / ASUS ROG Strix G16 Unboxing
آنباکس لپ تاپ ROG Strix G16 ایسوس / ASUS ROG Strix G16 Unbox
00:05:55
کاور ویدئو بررسی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 سونی / PSVR2 Review
بررسی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 سونی / PSVR2 Review
00:12:59
کاور ویدئو بررسی لپ تاپ ROG Strix G16 ایسوس / Asus Strix G16 Review
بررسی لپ تاپ ROG Strix G16 ایسوس / Asus Strix G16 Review
00:09:19
عکس بهزاد و لوگوی اوپن ای آی در کنار اکانت‌های پلاس و رایگان چت‌جی‌پی‌تی
مقایسه کامل چت‌جی‌پی‌تی پولی و رایگان
00:44:10
کاور ویدئو آشنایی با بهترین هدفون‌های بی‌سیم؛ از ۵۰۰ هزار تومن به بالا
آشنایی با بهترین هدفون‌های بی‌سیم؛ از ۵۰۰ هزار تومن به بالا
00:10:02
کاور ویدئو مقایسه گلکسی A54، گلکسی A73 و S21 FE سامسونگ
مقایسه گلکسی A54، گلکسی A73 و S21 FE سامسونگ
00:11:07
کاور ویدئو مقایسه دوربین پرچم‌دار و میان‌رده؛ گلکسی اس 23 اولترا درمقابل گلکسی A54 سامسونگ
مقایسه دوربین گلکسی اس 23 اولترا درمقابل گلکسی A54 سامسونگ
00:04:51
کاور ویدئو آنباکس پوکو F5 شیائومی / Xiaomi Poco F5 Unboxing
آنباکس پوکو F5 شیائومی / Xiaomi Poco F5 Unboxing
00:04:26
کاور ویدئو آنباکس شیائومی 13 لایت / Xiaomi 13 Lite Unboxing
آنباکس شیائومی 13 لایت / Xiaomi 13 Lite Unboxing
00:08:17
کاور ویدئو بررسی شیائومی 13 لایت / Xiaomi 13 Lite Review
بررسی شیائومی 13 لایت / Xiaomi 13 Lite Review
00:10:17
کاور ویدئو بررسی پوکو F5 شیائومی / Xiaomi Poco F5 Review
بررسی پوکو F5 شیائومی / Xiaomi Poco F5 Review
00:11:42
کاور ویدئو مقایسه گلکسی A54 سامسونگ و شیائومی 13 لایت / Samsung Galaxy A54 vs Xiaomi 13 Lite
مقایسه گلکسی A54 سامسونگ و شیائومی 13 لایت
00:12:33
کاور ویدئو آنباکس تلویزیون QNED96 ال جی / LG 8K QNED96 Unboxing
آنباکس تلویزیون QNED96 ال جی / LG 8K QNED96 Unboxing
00:05:10
کاور ویدئو بررسی ساعت هوشمند W1 جی پلاس / Gplus W1 Review
بررسی ساعت هوشمند W1 جی پلاس / Gplus W1 Review
00:09:35
55 مطلب
لوگوی اندروید
ترفند ها و آموزش های اندروید در مجموعه مطالعاتی آموزش اندروید با برترین و کاربردی‌ ترین ترفند های اندروید آشنا خواهید شد و صفر تا صد تبلت و گوشی اندرویدی خود را آموزش می‌بینید.
14 مطلب
طرح مفهومی سخت‌افزار
شیرجه در سخت افزار با مقالات سخت‌افزاری زومیت در دریای هیجان‌انگیز سخت‌افزار از CPU و GPU تا هوش مصنوعی و شرکت‌های فناوری پیشرو شیرجه بزنید.
18 مطلب
پیکان زرد در کنار کنسول گیم‌بوی و نوکیا 6600
ماشین زمان با مقالات «ماشین زمان» به گذشته دنیای فناوری سفر کنید و همراه ما محصولات و تکنولوژی‌های نوستالژیک را مرور کنید.
44 مطلب
کره لاس وگاس درکنار شاتل فضایی
مهندسی بی‌نهایت داستان ساخت پیچیده‌ترین و خلاقانه‌ترین سازه‌های مهندسی دنیا، از آسمان‌خراش‌های بلند تا شاتل‌های فضایی را در بخش مهندسی بی‌نهایت دنبال کنید.
41 مطلب
کالکشن بیوگرافی
بیوگرافی بزرگان علم و فناوری با زندگی و دستاوردهای استادان نوآوری و شکل‌دهندگان دنیای علم و تکنولوژی آشنا شوید.

مقایسه قیمت و مشخصات 🛒

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات