گوگل گلس اینترپرایز 2 در گیک بنچ رؤیت شد

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل گلس یکی از محصولات پوشیدنی جذابی محسوب می‌شود که تاکنون نسخه‌ی جدیدی از آن عرضه نشده است. ظاهرا گوگل قصد عرضه‌ی نسخه جدید این محصول را دارد.
تبلیغات

نسخه‌ی جدید عینک گوگل، اینتر‌پرایز 2، در گیک‌بنچ دیده شده که برخی از مشخصات این دستگاه را آشکار کرده است. این دستگاه پوشیدنی از نسخه‌ی سفارشی اندروید 8.1 اریو و سه گیگا‌بایت رم و چیپست اسنپدراگون 710 بهره می‌برد. این SoC کلاک پردازشی ۱.۲ گیگا‌هرتز با چهار هسته پردازشی دارد.

نسخه‌ی پیشین عینک اینتر‌پرایز گوگل، بر‌پایه‌ی پلتفرم اتم‌اینتل با دو گیگا‌بایت رم و ۳۲ گیگا‌بایت فضای ذخیره‌سازی بود. بلوتوث و پشتیبانی از دو باند وای‌فای 802.11n/ac نیز گزینه‌های اتصال را فراهم می‌کردند و برای مکان‌یابی نیز از GPS و Glonass استفاده می‌شد. این دستگاه همچنین دوربین ۵مگا‌پیکسلی و باتری ۷۸۰میلی‌آمپر‌ساعتی برای تأمین انرژی داشت.

در این بنچ‌مارک، به هیچ‌یک از این مشخصات اشاره‌ای نشده؛ اما دستگاهی واقعیت افزوده پیش‌ازاین در FCC رؤیت شده بود. براساس اطلاعات به‌دست‌آمده از این منبع، این شرکت در طراحی سخت‌افزار راهی طولانی طی نکرده است. باتری دستگاه جدید تا ۳.۰۸ وات‌ساعت تقویت شده و ظرفیت ۸۰۰میلی‌آمپری دارد. افزون‌براین، از نظر اتصالات این دستگاه از دو باند عملیاتی وای‌فای با پروتکل 802.11a/b/g/n/ac و بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰ پشتیبانی می‌کند.

نام نسخه‌ی اصلی عینک گوگل اکسپلورر بود که ۱۵۰۰ دلار قیمت داشت و فروش آن با شکست مواجه شد. بر‌همین‌اساس انتظار می‌رود دستگاه پوشیدنی جدید فقط به کسب‌وکار‌ها فروخته نشود؛ اما این بدان معنا نیست که غول جست‌وجو دنیای اینترنت به‌سوی تولید دستگاه‌های واقعیت افزوده برای سایر مصرف‌کنندگان حرکت می‌کند.

در میان تحولات اخیر، گزارش ثبت اختراعی نشان می‌دهد که گوگل به‌دنبال راهی برای اتصال واقعیت افزوده به اکوسیستم هوش مصنوعی است. عینک‌هایی که در این اسناد نشان داده شده‌اند، از نظر طراحی و ظاهر هیچ شباهتی به گوگل گلس‌ پیشین ندارند و به‌نظر می‌رسد طراحی آن‌ها شبیه به عینک‌های آفتابی سنّتی است. این عینک‌ها از نظر نوع عملکرد نیز با گوگل گلس تفاوت دارند. به‌طور مثال، به‌جای استفاده از ورودی صوتی، آن‌ها برای تعامل با طیف وسیعی از دستگاه‌های هوشمند خانگی، از نگاه‌کردن و حرکات ساده‌ی سر استفاده می‌کنند. ممکن است این قابلیت‌ها در نسخه‌ی جدید گوگل گلس وجود نداشته باشند؛ اما این موضوع چندان هم دورازانتظار نیست.

هر‌کدام از این مشخصات و قابلیت‌ها نشان می‌دهد نسخه‌ی بعدی عینک گوگل بهبود‌ها و پیشرفت‌های درخورتوجهی درمقایسه‌با نسخه‌های پیشین خود خواهد داشت، این تغییرات در قسمت‌های مختلف دستگاه، ازجمله سخت‌افزار، دوربین، فناوری صفحه‌نمایش و جنبه‌های صوتی اعمال خواهند شد و این دستگاه پوشیدنی مطمئنا شاهد تغییرات بزرگی خواهد بود. البته، این بدان معنا نیست که این دستگاه برای مخاطبان عمومی در‌دسترس خواهد بود.

گوگل بخش بسیاری از سرمایه‌ی خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان پیشرو در بخش واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری کرده است. شرکای گوگل نیز در این امر با گوگل همکاری کرده‌اند. برخی نشانه‌ها وجود دارند که گوگل درحال‌تحقیق برای ساخت دستگاهی واقعیت افزوده برای مصرف‌کنندگان است؛ اما این محصول خاص گوگل نمی‌تواند این شکاف را پر کند.

google glass Enterprise2 benchmark
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات