احتمال عرضه‌ مانیتور سرفیس استودیو در سال ۲۰۲۰

جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
مطالعه 3 دقیقه
براساس شایعه‌های جدید، مایکروسافت قصد دارد در سال ۲۰۲۰ میلادی، به‌صورت رسمی مانیتور سرفیس استودیو را روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد مدلی از سرفیس استودیو را که تنها یک مانیتور به‌حساب می‌آید، در سال ۲۰۲۰ در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد. برد سمز در کتاب جدید خود به‌نام Beneath A Surface که به ذکر جزئیات مربوط به ساخت سری‌محصولات سرفیس توسط مایکروسافت می‌پردازد، در این رابطه می‌گوید: «مایکروسافت بالاخره در سال ۲۰۲۰ میلادی، مانیتور سرفیس را عرضه خواهد کرد.»

اگرچه بسیاری با شنیدن خبر عرضه‌ی مانیتور سرفیس، انتظار محصولی مانند مانیتورهای امروزی بازار را دارند؛ اما ظاهرا این دستگاه قرار است دارای ویژگی‌های جالب مختص به خود باشد. گفته می‌شود که مایکروسافت در صدد است تا در مانیتور خود از طراحی ماژولار استفاده کند. پیشتر پانوس پانای، مدیر بخش سرفیس در مایکروسافت، در مصاحبه با وب‌سایت ورج به این موضوع اشاره کرده بود.

در کتاب جدید برد سمز از مشکلاتی که مایکروسافت برای ساخت و توسعه‌ی برند Surface از پیش‌روی برداشته، سخنان جالبی به میان آمده است؛ از ضرر ۹۰۰ میلیون‌دلاری ردموندی‌ها بر سر سرفیس RT گرفته تا امروز که برند سرفیس به یک کسب‌و‌کار میلیارد دلاری برای ردموندی‌ها تبدیل شده است. 

هم‌اکنون تمامی توجهات به سمت سال ۲۰۱۹ و پس از آن جلب شده است؛ زمانی که سرفیس جیبی مایکروسافت (اندرومدا) نیز به بازار عرضه می‌شود؛ محصولی که برای مدت‌های طولانی شایعاتی را در رابطه با آن می‌شنویم. برد سمز ادعا می‌کند که مایکروسافت در اقدامی مهم، تصمیم گرفته که این دستگاه جدید را در اندازه‌ی بزرگ‌تری تولید کند. اندرومدا با اندازه‌ای بزرگ‌تر از آنچه فکر می‌کردیم، احتمالا سال ۲۰۱۹ معرفی و عرضه خواهد شد.

سرفیس پرو 2017 مایکروسافت / Microsoft Surface Pro 2017

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت در کنار موارد یادشده در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی دستگاهی مبتنی بر رایانش محدوده‌ای (Ambient Computing) است؛ این محصول از مجموعه‌ی سرفیس، احتمالا سخت‌افزاری ویژه به‌منظور فراگیر کردن دستیار کورتانا در دفاتر کاری و خانه‌ها خواهد بود. اوایل ۲۰۱۸ بود که مایکروسافت در اقدامی جالب، از اتاق جلسات آینده‌نگرانه‌ی خود پرده‌برداری کرد که واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

در کتاب سمز، به رابطه‌ی کاری پرچالش بین مایکروسافت و اینتل هم اشاره‌هایی می‌شود. مایکروسافت همچون تولیدکنندگان دیگر، منتظر است تا بالاخره اینتل پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری خود را عرضه کند. در ابتدا گفته می‌شد که CPU اینتل قرار است در سال ۲۰۱۹ عرضه شوند، اما بعدها شایعاتی در مورد تغییر این تاریخ انتشار، در فضای مجازی منتشر شد. مایکروسافت می‌تواند برای پیشبرد اهداف خود، AMD را جایگزین اینتل کند، در واقع سمز مدعی شده است که سرفیس لپ‌ تاپ مبتنی بر پردازنده‌ی AMD احتمالا در اواخر ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار خواهد شد. ظاهرا مایکروسافت قصد دارد برای محصولاتش از پردازنده‌ی سری Picasso استفاده کند.

اگر مایکروسافت واقعا بخواهد به سمت استفاده از محصولات AMD برود، این اتفاق می‌تواند زنگ خطری مهم برای اینتل باشد. گفته می‌شود که تراشه‌ساز آمریکایی مایکروسافت را به عدم استفاده از پردازنده‌های ARM برای سرفیس گو متقاعد کرده است، اما این شرکت حال باید با رقیب دیرینه‌ی خود یعنی ای‌ام‌دی هم به جدال بپردازد. بی‌شک ۲۰۱۹ سالی جالب برای برند سرفیس و شرکت اینتل خواهد بود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات