مترجم گوگل با طراحی متریال و ویژگی‌های جدید به‌روز شد

جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل ضمن به‌روزرسانی مترجم محبوب خود با زبان طراحی متریال دیزاین، برخی ویژگی‌های جدید را نیز به آن اضافه کرد.
تبلیغات

دوازده سال از زمان آغاز به کار مترجم گوگل می‌گذرد و از آن زمان تاکنون، گوگل همواره سعی کرده است تا مطابق نیازهای روز مردم، این مترجم را بهبود دهد و آن را به‌روز کند. در ابتدا، گوگل ترنسلیت تنها توانایی ترجمه‌ی بین زبان‌های انگلیسی و عربی را داشت؛ اما حال پس از گذر دوازده سال، این مترجم آنلاین به‌صورت سالانه ۳۰ تریلیون جمله را به ۱۰۳ زبان مختلف، ترجمه می‌کند.

امروزه Google Translate به ابزاری مهم برای برقراری ارتباط بین زبان‌های مختلف تبدیل شده است و عده‌ی کثیری از مردم در سراسر دنیا، از آن استفاده می‌کنند. اهالی مانتین ویو به‌تازگی به‌منظور هرچه ساده‌تر شدن رابط کاربری این مترجم، آن را بازطراحی کرده‌اند.

مترجم گوگل / گوگل ترنسلیت / Google Translate

ظاهر جدید گوگل ترنسلیت با تمامی سرویس‌های گوگل همخوانی دارد؛ تایپوگرافی جدید این مترجم، باعث می‌شود تا جابه‌جایی بین بخش‌های مختلف آن، ساده‌تر از قبل شود و کاربر احساس راحتی کند. مدت‌ها است که به کاربران امکان آپلود اسناد برای ترجمه‌ داده شده، اما در به‌روزرسانی جدید گوگل ترنسلیت، انجام این‌کار ساده‌تر از قبل شده و گزینه‌ی مربوطه به‌راحتی در دسترس قرار دارد.

تمامی گزینه‌های دیگر مربوط به گوگل ترنسلیت، همچنان در جای خود باقی مانده‌اند؛ اما ظاهر و فونت جدیدی به خود گرفته‌اند تا بیشتر از قبل با زبان طراحی جدید گوگل هماهنگ باشند. 

مترجم گوگل / گوگل ترنسلیت / Google Translate

در طراحی جدید، امکان ذخیره و سازماندهی ترجمه‌های مهمی که کاربر به‌طور منظم از آن‌ها استفاده می‌کند، ساده‌تر از قبل شده است. گوگل این امکان را برای کاربرانش فراهم کرده است تا به هر یک ترجمه‌های مهم‌شان، لیبل خاصی را اختصاص دهند تا از این طریق بتوانند عبارت‌های مهمی را که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند، همواره در دسترس خود داشته باشند. همین لیبل‌ها را نیز می‌توان به سادگی در گروه‌های مختلفی جای داد.

مترجم گوگل / گوگل ترنسلیت / Google Translate

نسخه‌ی تحت وب مترجم گوگل حالتی واکنش‌گرا به خود گرفته است و می‌تواند سریعا خود را با اندازه‌ی نمایشگر، هماهنگ کند. تمامی این‌ها باعث می‌شوند که کاربر تجربه‌ی جذابی را از نسخه‌ی تحت وب گوگل ترنسلیت روی دستگاه‌های مختلف نظیر موبایل، تبلت یا کامپیوتر شخصی داشته باشد.

آمار و ارقام اخیر گوگل برای مترجم خود، نشان می‌دهد که این سرویس از محبوبیت‌ بسیار بالایی بین مردم برخوردار است. بی‌شک یکی از اصلی‌ترین دلایل استقبال بالای مردم از گوگل ترنسلیت، اضافه شدن ترجمه‌های آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۶ بود که به دقت بیشتر در زمینه‌ی ترجمه منتهی می‌شد، این ویژگی جالب اخیرا حتی برای نسخه‌ی آفلاین هم در دسترس قرار گرفت.

گوگل از مدت‌ها قبل تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از اپلیکیشن Lens، قابلیت‌های ترجمه را فراتر از متون ساده ببرد. لنز در واقع ویژگی جالب مبتنی بر واقعیت افزوده است که تصاویر و متون را تحلیل، شناسایی و ترجمه می‌کند. به‌طور کلی، زبان طراحی متریال دیزاین گوگل، ظاهری تمیز و مدرن دارد و ناوبری را آسان‌تر می‌کند. مجهز کردن گوگل ترنسلیت به این زبان طراحی، جدیدترین اقدام گوگل برای به‌هم‌شبیه‌کردن سرویس‌های مختلف است. 

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات