فلکس نام احتمالی گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ خواهد بود

دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
پس از مدت‌ها گمانه‌زنی رسانه‌ها و فعالان حوزه صنعت موبایل، سامسونگ سرانجام نخستین گوشی هوشمند تاشو را روانه بازار خواهد کرد.
تبلیغات

هوادران سامسونگ این روزها با اشتیاق فراوان منتظر رونمایی از گوشی هوشمند تاشدنی این غول ‌سخت‌افزاری کره‌ای هستند. این در شرایطی است که انتظار می‌رود در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ طی روزهای آینده پیش‌نمایشی از رابط کاربری اختصاصی در نظر گرفته‌ شده برای این گوشی به مخاطبان و رسانه‌ها ارائه شود. اما این نکته که آیا سامسونگ از محصول جدیدش به‌صورت رسمی رونمایی خواهد کرد یا خیر؛ هنوز مشخص نیست.

تا به امروز گزارش‌های بسیاری از سبک و نحوه‌ی طراحی گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ در رسانه‌ها منتشر شده است؛ اما کره‌ای‌ها اخیرا با تعویض عکس پروفایل سامسونگ در حساب کاربری ­رسمی این شرکت در فیسبوک و توئیتر، گمانه‌زنی‌ها را به‌شدت افزایش دادند. گفتنی است این تغییر مستقیما به طراحی تاشدنی گوشی هوشمند جدید این شرکت اشاره دارد که مدت‌هاست هواداران سامسونگ در انتظار معرفی و عرضه‌ی آن به بازار هستند.

عرضه گوشی هوشمند تاشدنی، انقلابی در صنعت موبایل خواهد بود

براساس داده‌هایی که اخیرا به رسانه‌ها درز کرده است، محصول جدید کره‌ای‌ها از صفحه‌نمایش ۷.۳ اینچی OLED برخور‌‌دار خواهد بود. همچنین یک صفحه نمایش اولد ۴.۶ اینچی خارجی نیز برای این گوشی درنظر گرفته شده است. گفتنی است صفحه نمایش داخلی به هنگامی که گوشی به‌صورت کامل تا شود، از دسترس خارج شده و این صفحه نمایش خارجی ۴.۶ اینچی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا همچنان از امکانات گوشی استفاده کند.

کره‌ای‌ها که به‌خوبی از انتظار شدید بازار برای عرضه‌ی محصول جدیدشان مطلع هستند، با الهام از طراحی تاشدنی محصول جدیدشان، لوگوی سامسونگ در شبکه‌های اجتماعی را نیز به‌صورت تاشده درآوردند تا مخاطبان را بیش از پیش نسبت به این گوشی هوشمند جدید مشتاق کنند.  

با وجود انتشار جزئی برخی اطلاعات درباره مشخصات فنی و طراحی ظاهری گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ، هنوز داده موثقی از نام تجاری این محصول در دسترس نیست و رسانه ها از نام‌های غیررسمی برای آن استفاده می کنند. اما همانطور که در تصویر مشخص است، غول کره‌ای تولید گوشی‌های هوشمند اخیرا یک علامت تجاری در ارتباط با گوشی‌های هوشمند تاشو در ایالات متحده به ثبت رسانده است که تا حدودی کار حدس زدن نام تجاری احتمالی گوشی جدید را ساده می‌کند.

دفترثبت علامت تجاری واختراعات آمریکا

ثبت علائم تجاری جدید توسط سامسونگ

علامت تجاری ثبت شده در دفتر ثبت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحده به گوشی تاشدنی سامسونگ با نام های Infinity-Flex، Infinity-O و Infinity-U به ثبت رسیده و به نظر می‌رسد که در فرآیند ثبت این علائم بیشتر صفحه نمایش محصول مورد توجه قرار گرفته است. حروف O و U به احتمال زیاد به پیکربندی صفحه نمایش تاشدنی اشاره دارند. برای مثال O نشانه تا شدن و انحنای کامل صفحه نمایش بوده و U بیانگر دستگاهی با شعاع عرضی گسترده نظیر انتهای حرف U در زبان انگلیسی است.

دراین میان به نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها نام گوشی هوشمند تاشدنی خود را نیز انتخاب کرده‌اند. جالب‌ترین بخش ثبت نام‌های تجاری اخیر از سوی سامسونگ، ثبت علامت تجاری Flex است که هارمونی خوبی با نام غیر رسمی این محصول یعنی Galaxy F دارد.

اطلاعات لو رفته از مشخصات گوشی حاکی از آن است که نخستین گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ توان پشتیبانی از دو سیم کارت را داشته و فضای ذخیره‌سازی آن می‌تواند تا ۵۱۲ گیگابایت افزایش یابد. این گوشی هوشمند تاشدنی با شماره مدل‌های  SM-F900F و SM-F900N به بازارهای آسیا و اروپا عرضه خواهد شد. این درشرایطی است که نسخه مخصوص بازار آمریکای محصول جدید سامسونگ با کد ٰSM-F900U به فروش خواهد رسید و از فریم‌ور نسخه F900USQU0ARJ5 بهره مند خواهد بود. همچنین براساس اخبار منتشر شده کره‌ای‌ها نسخه اختصاصی ازاندروید که بالاترین سازگاری ممکن با گوشی هوشمند تاشدنی آنها داشته باشد را درنظر داشته و به همین منظور مذاکرات خود با گوگل را آغاز کرده‌اند.

انتظار می رود تا اطلاعات و جزئیات بیشتری از این گوشی سامسونگ در حاشیه کنفرانس توسعه‌دهنده‌های این شرکت که از ۱۶ آبان آغاز می‌شود، ارائه شود. این در حالی است که گوشی هوشمند تاشدنی سامسونگ زودتر از اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی وارد بازارنخواهد شد واز قیمت رسمی آن نیز اطلاعی در دست نیست.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات