مایکروسافت آیکون‌های ویندوز 10 را نیز تغییر می‌دهد

شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت، غول دنیای رایانه‌ها قصد دارد در به‌روزرسانی بعدی ویندوز 10 که نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد، الگوی طراحی آیکون‌های جدید آفیس را در سیستم‌عامل خود به‌کار گیرد.
تبلیغات

دیروز مایکروسافت تعدادی آیکون زیبا برای نرم‌افزار آفیس معرفی کرد. این شرکت اعلام کرد آیکونوگرافی جدید آفیس بخشی از اصلاحات اساسی این نرم‌افزار به‌عنوان پلتفرم این شرکت است. مایکروسافت درباره‌ی آوردن آیکونوگرافی مشابه به محصولات دیگرش مثل ویندوز 10 اشاره ای نکرده؛ ولی ویدئوی طرح آیکون آفیس جدید شامل عکس‌های ویندوز 10 با این لوگوهای جدید است.

این ویدئو برنامه‌هایی مثل Photos ،Mail ،Calculator ،Calendar ،File Explorer و Microsoft News را در منوی استارت نشان می‌دهد و خیلی زیبا به‌نظر می‌رسند. حال، بسیاری به فکر این هستند که ویندوز 10 این الگوی جدید آیکون‌ها را دریافت خواهد کرد یا نه.

جان فردمن، سرپرست بخش طراحی مایکروسافت، در پاسخ به سؤالی درباره‌ی طراحی آیکون‌های آفیس گفت:

ایجاد ساختار اولیه و طراحی دَه آیکون به‌صورت همزمان تعهد بزرگی است. اکنون که پروژه را اجرا کرده‌ایم، آن را درکل مایکروسافت به‌کار خواهیم برد. آیکون‌های آفیس شروع تلاش دسته‌جمعی برای به‌روزرسانی تمام آیکون‌ها به سبک یکسان است.

اگر مایکروسافت ویژگی مشابهی به محصولات دیگر بیاورد، ویندوز 10 احتمالا از اولین محصولاتی خواهد بود که الگوی جدید را دریافت می‌کند. هرچه باشد، آیکون‌های جدید از سیستم طراحی Fluent ویندوز 10 الهام گرفته‌اند؛ ازاین‌رو، استفاده از الگوی طراحی جدید آیکون‌ها منطقی به‌نظر می‌رسد. البته، هنوز برنامه‌های مایکروسافت را برای آیکونوگرافی جدید نمی دانیم. ممکن است برخی از برنامه‌های ویندوز 10 را ببینیم که آیکونوگرافی جدید را همراه نسخه‌ی 19H1 ویندوز 10 در سال ۲۰۱۹ دریافت می‌کند و این امکان هم وجود دارد به‌روزرسانی آیکون‌ها بیشتر طول بکشد.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی تصمیم مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات