لوازم جانبی خود را با تخفیف های یلدایی بخرید

چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 7 دقیقه
گجت‌های الکترونیک نظیر گوشی‌های هوشمند یا رایانه‌های شخصی نقش پررنگی در زندگی روزمره دارند، اما انواع لوازم جانبی موجود تجربه‌ی استفاده از گوشی‌ها را بهبود می‌بخشند.
تبلیغات

فارغ از اینکه در چه شرایطی بوده یا کجا هستید، همواره لوازم جانبی کاربردی و مفیدی پیدا می‌شوند تا بتوانند انجام کارها را برای شما آسان‌تر از قبل کنند. شرایط زندگی امروزی با گذشته تفاوت عمده‌ای کرده است و منظور از گذشته، ۴۰ یا ۵۰ سال پیش نیست.

به‌لطف پیشرفت سرسام‌آور تکنولوژی طی یک دهه‌ی اخیر، امروزه لوازم جانبی متعددی در دسته‌های مختلف روانه‌ی بازار شده‌اند که استفاده از آن‌ها می‌تواند رضایت مردم را به‌دنبال داشته باشد. هرچند گجت‌هایی نظیر گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها و لپ‌تاپ و رایانه‌های شخصی نقشی پررنگ در زندگی روزمره‌ی ما بازی می‌کنند، اما لوازم جانبی نیز در بهبود تجربه‌ی استفاده از این گجت‌ها بسیار موثر هستند.

این روزها لوازم جانبی در منزل، سرکار یا خودروها نقشی غیرقابل انکار برای تسهیل استفاده از گجت‌های دیجیتال بازی می‌کنند. از آنجایی که اغلب اوقات در خانه حضور داریم، همواره باید سعی کنیم با بهره‌گیری از برخی لوازم جانبی، انجام کارهای روزمره را ساده‌تر از قبل کنیم. یکی از مهم‌ترین مواردی که هر کس در خانه‌ی خود به آن نیاز دارد، بی‌شک کابل‌ شارژ اضافه برای دستگاه‌هایش است تا در صورت خراب شدن کابل فعلی، نگران خالی شدن باتری نباشد. برای افرادی که از دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنند، داشتن کابل مبدل USB به درگاه لایتنینگ امری ضروری است و تجربه نشان داده این نوع کابل‌ها اندکی حساس‌اند و به‌همین دلیل داشتن کابل اضافه می‌تواند تصمیمی منطقی باشد.

مبدل لایتنینگ به جک هدفون / Lightning to Headphone Jack

کابل‌های مبدل یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی هستند

از طرفی، کابل‌های دیگری هم مخصوص دیگر گوشی‌ها و دستگاه‌ها وجود دارند که USB را به میکرو USB تبدیل کرده و امکان شارژ گوشی‌ها را فراهم می‌کنند. درضمن از آنجایی که برخی از شرکت‌ها اخیرا رویکردی جدیدی پیش گرفته‌اند و اعلام کرده‌اند علاقه‌ای به استفاده از جک هدفون در دستگاه‌هایشان ندارند، تهیه‌ی مبدل جک ۳.۵ میلی‌متری به دیگر درگاه‌ها نظیر لایتنینگ، می‌تواند امر مهمی باشد.

کابل‌های مبدل OTG یکی دیگر از اکسسوری‌های موردنیاز هستند که کاربردهای زیادی دارند و می‌توانند کاری کنند که گوشی‌ها و تبلت‌ها در نقش دستگاه میزبان ایفای نقش کنند و دیگر دستگاه‌ها نظیر فلش درایوها و دوربین‌های دیجیتالی به آن‌ها متصل شوند. چنین کابل‌هایی همچنین امکان اتصال دو گوشی را نیز به‌یکدیگر امکان‌پذیر می‌سازند. مبدل‌های USB به میکرو USB و حتی USB به لایتنینگ اکثرا قیمت زیادی ندارند و به‌راحتی قابل‌تهیه هستند.

کابل‌های مبدل HDMI یکی دیگر از کابل‌هایی هستند که اهمیت زیادی در دستگاه‌های خانگی امروزی دارند. با توجه به اینکه امروزه شماری از گوشی‌های هوشمند امکان تبدیل شدن به یک رایانه‌ی شخصی با اتصال به مانیتور با تلویزیون را فراهم می‌کنند، وجود کابل مبدل HDMI برای استفاده از چنین قابلیتی یکی از شروط اصلی است.

یکی از پرکاربردترین و ضروری‌ترین رابط‌هایی که اغلب در خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد، کابل AUX است. این کابل‌ها یکی از ساده‌ترین و بهترین لوازم جانبی بازار برای کسانی هستند که دوست دارند در خودروی شخصی خود به موسیقی، کتاب صوتی یا پادکست گوش کنند. با چنین کابلی حتی می‌توان به‌آسانی گوشی هوشمند خود را به اسپیکرها متصل کرد. این کابل‌ها عموما گران‌قیمت نیستند و دست کاربر برای تهیه‌ی مدل‌های مختلف آن‌ها خیلی باز است.

به‌لطف شارژر فندکی، نگرانی از تمام شدن شارژ باتری گوشی به‌ هنگام سفر کردن، به تاریخ می‌پیوندد

با توجه به اینکه تمام گجت‌های هوشمند انرژی مورد نیاز خود را از طریق باتری تامین می‌کنند، بنابراین داشتن شارژ کافی در هر ساعتی از روز بسیار مهم است. دشارژ شدن و برای مثال خاموش شدن گوشی، اتفاقی است که برای عده‌ی زیادی رخ می‌دهد؛ اگر جزو کسانی هستید که با چنین مشکلی به‌دفعات مواجه شده‌اید، بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به خرید شارژر فندکی اقدام کنید.

به‌لطف این شارژرها، می‌توانید به‌سادگی گوشی خود را در خودرو شارژ کنید و نگران تمام‌شدن باتری آن نباشید. این شارژها می‌توانند برق ۱۲ ولتی ماشین را به برق ۵ ولت تبدیل کنند تا امکان شارژ گوشی و تبلت فراهم شود. شارژرهای فندکی در انواع مختلف با قابلیت‌های مختلفی از جمله‌ی بهره‌گیری از دو درگاه، داشتن نور برای استفاده‌ی بهتر در نور کم و حتی تبدیل شدن به یک پخش‌کننده‌ی مبتنی بر امواج رادیویی موجود هستند.

یلدای دیجی کالا

البته شارژر فندکی تنها راه‌حل برای شارژ گوشی یا سایر گجت‌ها نیست. پاوربانک نیز از جمله‌ی بهترین لوازم جانبی هستند که امکان شارژ گجت در هر موقعیتی را برای کاربر فراهم می‌کنند. به‌لطف پاوربانک‌ها دیگر لازم نیست به‌ هنگام سفر کردن، نگران تمام شدن شارژ گوشی باشید. از نکات مهم در خرید پاوربانک، می‌توان به ظرفیت آن اشاره کرد، طبیعتا هرچه ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، لازم است هزینه‌ی بالاتری را برای تهیه‌ی آن پرداخت کنید. 

هارد اکسترنال نیز جزو پرکاربردترین لوازم جانبی است که مخصوصا امروزه با افزایش نیاز به حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیش از همیشه مورد نیاز است. چه مشغول جمع‌آوری آرشیو فیلم باشید و چه به ذخیره‌ی فایل‌های شخصی خود در فضایی جداگانه و مطمئن علاقه‌مند باشید، فرقی ندارد؛ تهیه‌ی یک هارد اکسترنال را باید حتما در دستور کار قرار دهید.

امروزه هر کسی به هارد اکسترنال و فلش مموری نیاز دارد

البته شاید همه‌ی کاربران به هاردهای اکسترنال به واسطه‌ی ظرفیت بالا احتیاج نداشته باشند، که در این صورت حافظه‌های فلش یا فلش مموری گزینه‌ی مناسبی است. اگر فایل‌های کم‌حجم زیادی دارید و همواره به انتقال فایل‌های مختلف از دستگاهی به دستگاه دیگر می‌پردازید، قطع به یقین باید یک فلش مموری مناسب برای خود تهیه کنید. امروزه صدها شرکت به تولید فلش مموری‌ با قیمت و ویژگی‌های مختلف می‌پردازند و کاربر می‌تواند باتوجه‌به نیاز خود، آن‌ها را تهیه کند. برای مثال باید به تنوع ظرفیت فلش مموری‌ها در کنار انواع مختلف رابط‌ها اشاره کرد که در تعیین سرعت انتقال اطلاعات تاثیرگذار است.

یلدای دیجی کالا

اتصال به اینترنت ازطریق دیتای موبایل، یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها است؛ بااین‌حال عده‌ای ترجیح می‌دهند با تهیه‌ی مودم‌، خودشان را به این شبکه‌ی جهانی متصل کنند. از سال‌ها پیش، امکان تهیه‌ی مودم‌های باسیم و بی‌سیم ADSL برای ایرانی‌ها فراهم شده است و اکنون خیلی‌ها در خانه یا محل کار خود، از مودم استفاده می‌کنند. 

به‌لطف عرضه‌ی مودم‌های همراه‌ به بازار، دیگر برای اتصال به اینترنت وای‌فای، به داشتن خط ثابت نیازی ندارید. چند سالی است که مودم‌های اینترنت نسل ۴ ثابت (TD-LTE) روانه‌ی بازار شده‌اند و گرچه قیمت بالاتری نسبت به مودم‌های معمولی دارند؛ اما کاربردهای بالایشان می‌تواند این اختلاف‌قیمت را توجیه کند.

گوش فرادادن به موسیقی از جمله‌ی عادات فراگیر بین مردم است و به‌واسطه‌ی همین موضوع، لوازم جانبی مرتبط با این گجت‌ها نیز جزو پرکاربردترین و در عین حال پرطرفدارترین‌ها هستند. شرکت‌های مختلفی در بازار به تولید انواع هدفون‌ها می‌پردازند که هر یک از قیمت و ویژگی‌هالی جالبی برخوردارند. از میان نکات مهم خرید هدفون، می‌توان به کیفیت پخش صدا و بی‌سیم یا باسیم بودن اشاره کرد. 

اسپیکرهای هوشمند، ظاهری مدرن و جذاب به خانه می‌بخشند

هدفون‌ها انواع مختلفی دارند که بررسی جامع این موضوع از حوصله‌ی مقاله‌ی فعلی خارج است، با این‌همه بسیاری از افراد به تهیه‌ی هدفون‌های داخل‌گوش (ایرفون) تمایل نشان می‌دهند، زیرا این دسته از هدفون‌ها به‌دلیل قرارگیری در نزدیکی پرده‌ی گوش، کیفیت صدای کم‌نظیری را ارائه می‌دهند. ایرفون‌ها هم به‌سادگی قابل‌حمل هستند و هم برای ورزشکاران گزینه‌ی بسیار مناسبی به‌شمار می‌آیند. هدفون‌ سیم‌دار هم این روزها بسیار محبوب‌اند و عده‌ی کثیری از کاربران به‌ آن‌ها تمایل نشان می‌دهند.

یلدای دیجی کالا

از جمله‌ی لوازم جانبی دیگری که برای علاقمندان به موسیقی جذاب است، باید به اسپیکر‌های بی‌سیم اشاره کرد. در این حوزه‌ برند‌های زیادی وجود دارند که محصولات متنوعی را نیز راهی بازار کرده‌اند. برای مثال می‌توان به جی‌بی‌اِل، سونی، تسکو یا شیائومی اشاره کرد که برچسب قیمت قابل قبولی دارند؛ حال آنکه اسپیکر‌ی نظیر Beoplay A9 بنگ اند آلفسن با قیمت ۳۰ میلیون تومانی گزینه‌ی خرید افراد معدودی است.

با توجه به اینکه این روزها زمان سفرهای شهری افزایش یافته و گوشی‌های هوشمند نیز در کاربردهای مختلفی نظیر مسیریابی در درون خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند، استفاده از پایه‌ی نگهدارنده‌ی گوشی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. با این کار می‌توان برای ماشین‌هایی که به سیستم GPS مجهز نیستند، به‌سادگی از گوشی به‌عنوان نقشه استفاده کرد و خود را به مقصد رساند. در این زمینه کاربران همواره به‌دنبال تهیه‌ی بهترین پایه با کمترین قیمت هستند تا بتوانند ضمن صرف هزینه‌ی معقول، به پایه‌ای باکیفیت دسترسی پیدا کنند.

برای آن‌هایی که زیاد مشغول جابه‌جا شدن هستند و همواره به لپ‌تاپ خود نیاز دارند، هیچ‌چیز بهتر از یک کیف یا کوله‌پشتی مخصوص نیست؛ کیفی که بتوان لپ‌تاپ را به‌سادگی در آن جای داد و به راه رفتن پرداخت. برای تهیه‌ی کیف‌های لپ‌تاپ، باید نکات متعددی را مدنظر قرار داد که مهم‌ترین آن‌ها به کیفیت مربوط می‌شود، چراکه تهیه‌ی یک کیف بی‌کیفیت، می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به‌دنبال داشته باشد.

نظر شما در این زمینه چیست؟ آیا از این لوازم جانبی در منزل، خودرو یا محل کار خود استفاده می‌کنید؟ دیدگاه خود را با زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات