اپل طراح شرکت خودروسازی تسلا را به استخدام خود درآورد

سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل به‌تازگی اندرو کیم، یکی از طراحان شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا را به استخدام خود درآورده است.
تبلیغات

اندرو کیم، فردی که سابقه‌‌ی بازطراحی زبان طراحی مایکروسافت را در کارنامه‌ی خود دارد،‌ اخیراً شرکت خودروسازی تسلا را به مقصد اپل ترک کرده است. پروفایل او در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین تأیید می‌کند که وی از ماه دسامبر به اپل ملحق شده؛ با‌این‌حال با مراجعه به صفحه‌ی شخصی وی در اینستاگرام می‌توان متوجه شد که نخستین روز کاری او درکنار کوپرتینویی‌ها، سه‌شنبه گذشته رقم خورده است.

با‌توجه‌به بازگشت اخیر مهندس ارشد مکانیک تسلا به اپل، پیوستن اندروید کیم به این شرکت شایعات ساخت خودرو توسط اپل را باری دیگر تقویت می‌کند.

پس از اینکه کیم در سال ۲۰۱۲ طرح خود از باطراحی زبان بصری مایکروسافت را منتشر کرد، ردموندی‌ها بلافاصله او را برای استخدام فراخواندند. در دوره‌ای که وی مایکروسافت را برای کار برگزیده بود، در پروژه‌هایی چون طراحی رابط‌کاربری ویندوز ۱۰، ساخت کنسول بازی ایکس‌باکس وان اس و طراحی هدست واقعیت افزوده هولولنز با ردموندی‌ها همکاری کرد.

با‌این‌وجود، با گذشت سه سال‌ونیم از زمان پیوستن وی به مایکروسافت، او این شرکت را به مقصد تسلا ترک کرد تا در پروژه‌هایی نظیر طراحی خودروهای مدل 3، S، X، Y، نسل دوم رودستر و کامیون سمی با این تولیدکننده‌ی خودروهای الکتریکی همکاری داشته باشد. در مصاحبه‌ای که وی در سال ۲۰۱۷ انجام داده بود، اذعان کرد که دوران فعالیتش در تسلا به طراحی فضای داخلی کابین تسلا مدل 3 اختصاص داشته است؛ طبق گفته‌ی اندرو کیم، او برای طراحی این خودرو همواره با چالشی رو‌به‌رو بوده تا تعادل میان خودروی الکتریکی خودران و خودروی معمولی را که توسط انسان رانندگی می‌شود، حفظ کند.

Apple Car

طبق گزارش‌های متعددی که رسانه‌های فناوری منتشر کرده‌اند، اپل از مدت‌ها پیش در صدد ساخت خودروی خودران است؛ با‌‌این‌حال به‌نظر می‌رسد این شرکت در سال ۲۰۱۶ میلادی هدف خود از ساخت یک خودرو‌ی کامل را به ساخت نرم‌افزار برای خودروهای خودران تقلیل داده است؛ نرم‌افزاری که احتمالاً در دسترس تولیدکنندگان بزرگ صنعت خودرو قرار گیرد.

از آن زمان تاکنون، آزمایش‌ها کوپرتینو‌نشین‌ها تنها به استفاده از خودروهای دیگر شرکت‌ها با سخت‌افزار اختصاصی اپل خلاصه شده بود. تیم کوک به‌تازگی اعلام کرد که بلندپروازی‌های شرکت متبوعش بسیار فراتر از مرزهای یک خودرو قرار دارد. وی با تأکید بر سیستم‌های خودران، از آن به‌عنوان مادر تمامی پروژه‌های یادگیری ماشین یاد کرد که در تمامی پروژه‌ها به اپل منفعت می‌رساند.

با‌این‌اوصاف و باتوجه به فاصله‌ی زمانی اندک بین استخدام دو مدیر ارشد از شرکت تسلا، به‌نظر می‌رسد که رؤیای ساخت یک خودروی کاملاً خودران توسط اپل، باری دیگر در ذهن مدیران این شرکت جانی دوباره گرفته است.

کیم و فیلد تنها دو تن از چندین کارمند تسلا هستند که اپل در سال جاری آن‌ها را استخدام کرده است. CNBC‌ پیش‌تر در ماه اوت میلادی گزارشی را منتشر کرده بود که از تلاش کوپرتینویی‌ها برای استخدام کارمندان بامهارت اسبق تسلا در سال ۲۰۱۸ خبر می‌داد.

البته با در نظر داشتنِ این امر که کیم سابقه‌ی طراحی رابط کاربری برای مایکروسافت را نیز در کارنامه‌ی خود دارد، بعید نیست که اپل از او به‌عنوان سازنده‌ی تجربه‌ی کاربری نرم‌افزار خودران خود استفاده کند؛ همچنین سابقه‌ی کار روی پروژه‌ی هولولنز، او را تبدیل به‌ گزینه‌ای مستعد برای کار روی هدست واقعیت افزوده اپل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات