آنر V20 با ۸ گیگابایت رم، نمایشگر روز‌نه‌دار و پنل پشتی منحصر‌به‌فرد معرفی شد

چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
آنر V20 که پیش‌تر معرفی اولیه‌ی آن را شاهد بودیم، ساعاتی پیش با دوربین قدرتمند ۴۸مگاپیکسلی و نمایشگر ۶.۴اینچی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم معرفی شد.
تبلیغات

مدتی پیش بود که آنر با برگزاری رویدادی نسبتا کوتاه، معرفی اولیه از گوشی آنر وی ۲۰ یا همان آنر ویو ۲۰ را انجام داد. این شرکت در آن زمان فقط به رونمایی نمایشگر روزنه‌دار این گوشی و برخی مشخصات آن بسنده کرده بود تا اینکه ساعاتی پیش این محصول به‌طور کامل در کشور چین رونمایی شد. درضمن ظاهرا آنر، زیربرند مشهور هواوی قصد دارد در تاریخ ۲۲ژانویه‌ی۲۰۱۹ (برابر با ۲بهمن‌۱۳۹۷) در شهر پاریس این گوشی را برای کشورهای مختلف جهان رونمایی کند.

براین‌اساس، Honor V20 که از آن به‌عنوان Honor View 20 هم یاد می‌شود، نخستین گوشی هوشمند دنیا است که از نانولیتوگرافی (شاخه‌ای از علم نانوتکنولوژی) در قسمت پشتی‌اش بهره می‌گیرد تا از این طریق، جلوه‌ی بسیار زیبا و منحصربه‌فردی به‌نمایش بگذارد. درواقع در قسمت پشتی آنر وی ۲۰، از نانوتکسچرهای نامرئی استفاده شده است.

بهره‌گرفتن از این نوع طراحی برای قسمت پشتی آنر وی ۲۰ باعث شده این گوشی ظاهر بسیاز جذابی به‌خود بگیرد. درضمن، نانولیتوگرافی باعث می‌شود پنل پشتی V20 بادوام‌تر باشد. 

آنر وی 20 / Honor V20 / آنر ویو 20 / Honor View 20

در پنل پشتی این دستگاه، حرف V به‌شکل زیبایی دیده می‌شود و با تغییر زاویه‌ی دید، رنگ و محل آن نیز تغییر می‌کند که در نوع خود بسیار جالب است.

نکته‌ی مهم دیگر مرتبط به آنر وی ۲۰، بهره‌مندی آن از نمایشگر روزنه‌دار (چیزی شبیه به Infinity-O سامسونگ) است که واکنش‌های متعددی به‌دنبال داشته است. عده‌ای از کاربران استفاده از بریدگی را ترجیح می‌دهند و عده‌ای دیگر که تعدادشان چندان زیاد نیست، دیدگاه مثبتی به روزنه‌ی نمایشگر دارند و می‌گویند روزنه‌ی نمایشگر نهایتا در سال‌های اخیر ازبین می‌رود و گوشی‌ها به نمایشگرهایی واقعا تمام‌صفحه مجهز خواهند شد.

طبق ادعای آنر، گوشی وی ۲۰ نخستین گوشی هوشمندی است که از نمایشگر فول‌ویو 3 (FullView 3.0) استفاده می‌کند و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی فوق‌العاده‌ی ۹۱.۸درصد را ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این‌ها، در پنل پشتی استفاده از حسگر اثرانگشت به فرم دایره به‌چشم می‌خورد.

گوشی آنر V20 دوربین اصلی ۴۸مگاپیکسلی و البته دوربین سلفی ۲۵مگاپیکسلی دارد. دوربین اصلی وی ۲۰ به حسگر جدید سونی، یعنی IMX586 مجهز شده که باعث می‌شود این گوشی بتواند تصاویر باکیفیتی ثبت کند. درواقع، استفاده از حسگر جدید سونی باعث می‌شود دوربین وی ۲۰ بتواند تصاویر را با جزئیات بیشتر و رنگ‌بندی زنده‌تر ثبت کند. همچنین، امکان ثبت تصاویری به‌وجود آمده که با استفاده از هوش مصنوعی بهینه‌ شده‌اند. البته، این گوشی در پنل پشتی از دوربین دیگری نیز با حسگر ToF بهره می‌گیرد.

آنر وی 20 / Honor V20 / آنر ویو 20 / Honor View 20

نسخه‌ی جهانی آنر وی ۲۰ از رابط کاربری EMUI 9.0 با اندروید ۹ (Pie) بهره می‌برد و از ویژگی‌های محبوب گوشی‌های هواوی نظیر حالت Super Night View و EIS و GPU Turbo 2.0 بهره‌ می‌برد.

این گوشی از حالت دسکتاپ هواوی هم پشتیبانی می‌کند و این، یعنی اگر وی ۲۰ را به مانیتور و کیبورد و ماوس متصل کنید، از آن به‌عنوان جایگزینی برای سیستم‌های دسکتاپ می‌توانید استفاده کنید. گفتنی است این گوشی در چین با رابط کاربری Magic UI 2.0 عرضه می‌شود.

پرچم‌دار جدید آنر از تراشه‌ی قدرتمند کرین ۹۸۰ هواوی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم درکنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده می‌کند. افزون‌بر‌این‌ها، آنر وی ۲۰ به نمایشگر ۶.۴اینچی LCD با وضوح تصویر فول HD پلاس (معادل ۲۳۱۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و نسبت تصویر غیرمعمول ۱۹.۲۵:۹ مجهز شده است.

آنر وی 20 / Honor V20 / آنر ویو 20 / Honor View 20

درضمن، این گوشی از باتری قدرتمند ۴٬۰۰۰میلی‌آمپرساعتی مجهز به ویژگی شارژ سریع سوپرشارژ ۲۲.۵واتی استفاده می‌کند. این قابلیت شارژ‌ سریع می‌تواند درصد شارژ باتری آنر وی ۲۰ را در مدت سی دقیقه از صفر به ۵۵درصد برساند.

شایان ذکر است شارژ کامل باتری ۴٬۰۰۰میلی‌آمپرساعتی آنر وی ۲۰، به نود دقیقه زمان نیاز دارد. عمر باتری به عوامل متعددی ازجمله وضوح نمایشگر و نحوه‌ی استفاده از دستگاه ربط دارد؛ اما وجود باتری با چنین ظرفیتی، قطعا می‌تواند استفاده‌ی پیوسته‌ی طولانی‌مدت از آنر وی ۲۰ را برای دارندگان این گوشی به‌ارمغان بیاورد.

آنر وی 20 / Honor V20 / آنر ویو 20 / Honor View 20

گوشی آنر وی ۲۰ روز ۲۸دسامبر سال جاری (برابر با ۷دی‌۱۳۹۷) با قیمت ۴۳۵ دلار برای مدل مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۵۱۰ دلار برای مدل مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در رنگ‌های قرمز و آبی و مشکی در چین عرضه خواهد شد. گفته می‌شود این گوشی قرار است در کشورهای دیگر، قیمت گران‌تری داشته باشد. درکنار این‌ها، مدل ویژه‌ی آنر وی ۲۰ با همکاری برند Moschino با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، قرار است با قیمت ۵۸۰ دلار در چین فروخته شود. این نسخه‌ی ویژه را می‌توانید در تصویر بالا مشاهده کنید.

شما کاربران محترم می‌‌توانید با مراجعه به بانک محصولات زومیت، از قیمت گوشی‌های ساخته‌شده‌ی شرکت‌های مختلف مطلع شوید. در این بخش از سایت، همچنین می‌توانید محصولات مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و با ضعف‌ها و قوت‌های هریک آشنا شوید.

آنر وی 20 / Honor V20 / آنر ویو 20 / Honor View 20
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات