مصاحبه زومیت با مدیر بازاریابی ماموت خودرو؛ برنامههای فولکس واگن برای حضور گسترده در ایران
فولکس واگن مدتی است که با ماموت خودرو وارد بازار ایران شده است. در حال حاضر فولکس واگن تیگواین و پاسات در سبد محصولات ماموت خودرو وجود دارد و کاربران میتوانند اقدام به خریداری آنها کنند. زومیت در رابطه با برنامههای آتی ماموت خودرو برای بازار کشور، مصاحبهای با مونا نوریان مدیر بازاریابی و برندینگ این شرکت انجام داده است مطالعه آن برای علاقهمندان خالی از لطف نیست.
فولکس واگن یکی از مطرحترین برندهای جهانی در دنیای خودروسازی است. اما این برند در بازار داخلی چه جایگاهی دارد؟
مجموعهی ماموت سابقهی درخشانی در عرضهی محصولات اسکانیا در کشور دارد. فولکسواگن نیز به واسطهی همین سابقه، به مجموعهی ماموت برای عرضهی خودروهای خود در بازار ایران اعتماد کرده است.
فولکس واگن هنگام تحویل خودرو به خریداران خود، شرایطی را فراهم میکند تا به کاربران القا کند که محصولات این شرکت اکنون عضوی از خانوادهی آنها است. اما در بازار ایران عموم کاربران اطلاع کافی از محصولات این شرکت ندارند و بیشتر این برند را با خودروی بیتل میشناسند. ماموت خودرو در مراسم ویژهی تحویل خودروها نیز روند مشابهی با فولکسواگن را پیش گرفته است تا فاصلهی خود را با خریداران کاهش دهد و ذهنیت مثبتی از خود به جای بگذارد.
آیا ماموت خودرو برنامهای برای افزایش تنوع سبد محصولات خود دارد؟
قطعا مدلهای جدیدی در سال آینده به سبد محصولات فولکس واگن در ایران افزوده خواهد شد که در برای افزایش هیجان کاربران، تا زمان ورود اطلاعات آنها منتشر نخواهد شد. تلاش ماموت خودرو در جهت عرضهی محصولات باکیفیتی است که مطابق با سلایق کاربران ایرانی باشد.
شرایط خدمات پس از فروش فولکس واگن در بازار ایران چیست؟ آیا خدمات ویژهای برای کاربران در نظر گرفته شده است؟
خدمات پس از فروش ماموت خودرو کاملا مطابق با استاندارد و برنامهریزیهای فولکس واگن است. هر نمایندهی فروشی بایستی خدمات پس از فروش را نیز به مشتریان ارایه دهد. در حال حاضر به جز عاملیتهای رسمی ماموت خودرو، برخی نمایندگیها نیز اقدام به فروش و ارایهی خدمات فولکس واگن میکنند، البته تا زمانی که به استانداردهای فولکس واگن دست نیابند، توسط ماموت خودرو و به صورت رسمی معرفی نخواهند شد.
یک سال پیش از آغاز فروش محصولات فولکس واگن در ایران، تمامی کارشناسان پس از فروش ماموت خودرو دورههای آموزشهای لازم را از سوی مهندسان فولکس واگن دیدهاند. در صورت وجود هرگونه رافخوان، قطعا مراکز خدمات پس از فروش ماموت خودرو نیز همزمان با سایر نقاط جهان به فراخوان و تعمیر خودروهای مشمول، اقدام خواهند کرد. به زودی نمایندگیهای جدید ماموت خودرو در تهران، اصفهان، شیراز، اهواز و مشهد نیز آغاز به کار خواهند کرد.
آیا عملیات Wake Up کردن خودروها در نمایندگیها نیز انجام خواهد شد یا منحصر به دفتر اصلی ماموت خودرو خواهد بود؟
در حال حاضر پروسهی Wake Up کردن خودروها تنها برای مشتریانی که تحویل ویژهی روز سهشنبه را انتخاب میکنند، در دسترس خواهد بود. در حال حاضر مشغول رایزنی و آموزش عاملیتهای فروش برای انجام این پروسه در سایر نمایندگیهای فولکس واگن هستیم.
برنامهریزی خاصی برای افزایش قیمت محصولات فعلی فولکس واگن در سال آینده انجام شده است؟
استاندارد قیمتگذاری محصولات فولکس واگن توسط شرکت مادر انجام میشود. اما متاسفانه تعرفههای جدید و نرخ ارز امکان ثبات قیمتها را سلب کرده است. هنوز برنامهریزی به خصوصی برای قیمت جدید محصولات فولکس واگن در کشور انجام نشده است.
ماموت خودرو برنامهای برای تولید محصولات فولکس واگن در ایران دارد؟
فولکس واگن در هر بازاری که وارده شده، تولید را در کنار واردات خودرو مد نظر داشته است. بازار ایران جذابیت زیادی برای فولکس واگن دارد. در مرحلهی قبلی فروش ۸۳۰ خودرو در کمتر از ۴۸ ساعت به فروش رفتند. قطعا این بازار ارزش سرمایهگذاری بیشتر از سوی فولکس واگن و تولید محصولات در آن را دارد.
در حال حاضر محیط دیگری برای تست درایو محصولات فولکس واگن وجود دارد؟
ماموت خودرو مذاکراتی را برای استفاده از پیست آزادی جهت تست محصولات فولکس واگن توسط کاربران آغاز کرده است. اما در حال حاضر تنها مکان موجود جهت تست درایو، محل اصلی کارخانهی ماموت و روز سهشنبهها است.