احتمال قبول پیشنهاد برودکام توسط کوالکام در صورت افزایش پیشنهاد به ۱۶۰ میلیارد دلار

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام اعلام کرد که در صورت دریافت پیشنهاد مبلغ ۱۶۰ میلیارد دلاری از سوی برودکام، احتمالا آن را قبول خواهد کرد.
تبلیغات

کوالکام در جدیدترین رویکرد خود در قبال پیشنهاد برودکام برای تصاحب این کمپانی، اعلام کرد در صورت افزایش مبلغ پیشنهادی برودکام به ۱۶۰ میلیارد دلار، در خصوص قبول آن دوباره تصمیم خواهد گرفت. به گزارش فایننشال تایمز و به نقل از ورج، ۲۵ میلیارد دلار از این مبلغ صرف بدهی‌هایی خواهد شد که اکنون کوالکام زیر بار آن‌ها رفته است و باید آن‌ها را پرداخت کند. برودکام در اولین پیشنهاد خرید خود که در ماه نوامبر ارائه شد، حاضر به پرداخت ۱۳۰ میلیارد دلار برای در اختیار گرفتن کوالکام شده بود.

کوالکام پس از دریافت پیشنهاد ۱۳۰ میلیارد دلاری برودکام در ماه نوامبر، این پیشنهاد را به دو دلیل رد کرد؛ کوالکام اعتقاد دارد که پیشنهاد ۱۳۰ میلیارد دلاری برودکام پایین‌تر از ارزش واقعی این کمپانی است. نگرانی‌ دیگر کوالکام، مشکلات رگولاتوری بر سر راه رفتن‌ به‌ زیر پرچم برودکام بود. اعلام این موضوع که ارزش کوالکام بالاتر از رقم ۱۳۰ میلیارد دلاری پیشنهادی برودکام است، نشان از این داشت که شاید با افزایش مبلغ پیشنهادی، کوالکام آن را قبول کند. کوالکام اعلام کرده که قیمت منصفانه برای خرید آن، تعیین ارزش ۹۰ دلاری برای هر سهم این شرکت است؛ ولی مذاکرات متعدد این دو کمپانی در ماه‌های اخیر به نتیجه‌ی خاصی نرسید تا اینکه پس از نهایی شدن تصاحب NXP توسط کوالکام، برودکام پیشنهاد خود را به ۷۹ دلار به ازای هر سهم کاهش داد.

در صورتی که تصاحب کوالکام توسط برودکام رنگ واقعیت به خود بگیرد، شاهد تحقق بزرگ‌ترین خرید دنیای تکنولوژی خواهیم بود که تا امروز روی داده است. در صورت ادغام این دو کمپانی در یکدیگر، برودکام و کوالکام پس از اینتل تبدیل به سومین تولیدکننده‌ی بزرگ تراشه‌ی پردازشی خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات