ابرخودروی کوربلاتی با نهایت سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
خاندان جواهرساز کوربلاتی ادعا می‌کنند سریع‌ترین ابرخودروی جهان را در نمایشگاه خودروی ژنو امسال رونمایی خواهند کرد؛ بیشینه سرعت این ابرخودرو ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
تبلیغات

قطعا نام کوربلاتی (Corbellati) مانند فراری یا بوگاتی یادآور خودروی قدرتمندی در ذهن مخاطب نیست. پیش از آن‌که خاندان کوربلاتی سریع‌ترین خودروی جهان را در اختیار داشته باشند، با جواهرسازی و تولید اقلام لوکس هنری شناخته می‌شوند. نسبت به کارهای قبلی، آخرین محصول کوربلاتی یک خودرو است که از پیشرانه ۹.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر بهره خواهد برد. کوربلاتی خودروی میسل (Missile) یا همان موشک را برای رونمایی در نمایشگاه خودروی ژنو آماده می‌کند تا شاید این ابرخودرو بتواند رقیبی برای بوگاتی شیرون و کونیگزگ آگرا RS باشد. 

corbellati missile hypercar / ابرخودروی کوربلاتی میسیل

کوربلاتی در مورد این ابرخودروی جدید می‌گوید:

خانواده‌ی ما سابقه‌ی ۷۰ ساله در جواهرسازی، هنر و علاقه به کارهای هنری دارد. امروزه نسل جدید علاقه زیادی به خودروهای اسپرت دارد و سرمایه‌گذاری زیادی روی این بخش انجام می‌دهد که با چالش‌هایی مواجه است. ما همچنان به سنت خانوادگی خود ادامه می‌دهیم. هدف ما تولید خودرویی با عملکرد منحصربه‌فرد و طراحی بی‌نظیر، درست مانند یک قطعه جواهر است.
corbellati missile hypercar / ابرخودروی کوربلاتی میسیل

کوربلاتی قصد دارد ابرخودروی میسل را ماه مارس در نمایشگاه خودروی ژنو به‌صورت رسمی رونمایی کند؛ گفته می‌شود میسل یکی قدرتمندترین و پرطرفدارترین ابرخودروهای جهان خواهد بود و برخی نیز معتقدند سریع‌ترین خودروی قانونی جهان است؛ هرچند این صحبت‌ها جای بحث دارد و تا زمان رونمایی و مشخص شدن کارکرد عملی آن نمی‌توان با قطعیت سخنی گفت. 

corbellati missile hypercar / ابرخودروی کوربلاتی میسیل

با این حال کوربلاتی قصد ندارد پیشینه چندساله‌ی خود در جواهرسازی و تولید کارهای لوکس را به چالش بکشد؛ به همین علت تلاش می‌کند تا اولین خودروی خود را بی‌نظیر و در حد نام و نشان کوربلاتی روانه بازار کند. با توجه به اطلاعاتی که این شرکت تاکنون منتشر کرده است، ابرخودروی میسل مجهز به پیشرانه ۹ لیتری خورجینی هشت سیلندر خواهد بود که می‌تواند ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند؛ خروجی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌ها منتقل می‌شود. 

corbellati missile hypercar / ابرخودروی کوربلاتی میسیل

شاسی و بدنه ابرخودروی میسل از فیبر کربن ساخته می‌شود که به کاهش وزن کلی آن کمک زیادی می‌کند؛ درحالی‌که ۴.۷ متر طول و ۲.۰۴ متر عرض دارد و ارتفاع سقف آن از سطح زمین ۱۱۷۰ میلی‌متر خواهد بود. منحنی‌های یادآور خودروهای مسابقه‌ای دهه ۱۹۶۰ میلادی به ابرخودرو کمک می‌کنند به سرعتی بالاتر از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ سیستم تعلیق بادی چهارضلعی خودتنظیم‌شونده باعث می‌شود که سواری نرم و راحتی در اختیار سرنشینان قرار گیرد؛ درحالی‌که دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی همراه با کالیبر ۶ پیستونی یکپارچه، ابرخودرو را از هر سرعتی به حالت توقف کامل می‌رسانند. 

به نظر می‌رسد اولین ابرخودروی ۱۸۰۰ اسب بخاری ساخته‌شده توسط خاندان جواهرساز و تلاش برای شکستن رکورد ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت شگفت‌انگیز باشد و در روزهای پیش رو، بیش‌تر از این خودرو خواهیم شنید. پس از اولین رونمایی میسل کوربلاتی در نمایشگاه خودروی ژنو، شرکت سازنده آن را ماه آوریل به نمایشگاه خودروی برندهای برتر (تاپ مارکز) موناکو خواهد برد.

اگرچه این ابرخودرو هنوز رقابتی انجام نداده است تا مشخص شود چه توانایی‌هایی دارد؛ اما به هر حال نمی‌توان از تماشای آن خود را محروم کرد. شرکت‌های زیادی تلاش می‌کنند رکورد سرعت کونیگزگ آگرا را بشکنند و در این میان بوگاتی و هنسی تلاش‌های زیادی کرده‌اند که البته تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. تا رونمایی رسمی از ابرخودروی میسل کوربلاتی و ورود آن به رقابت سرعت با کونیگزگ باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا این خودرو می‌تواند رقیب مناسبی باشد؟ نظر شما چیست؟ نظرات خود را با زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات