درآمد ۱.۲ میلیارد دلاری اسپاتیفای طی تابستان ۲۰۱۸

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات ارائه شده توسط دو سرمایه‌گذار اسپاتیفای نشان از این دارد که این سرویس استریم موسیقی طی تابستان ۲۰۱۷ درآمدی ۱.۲ میلیارد دلاری کسب کرده است.
تبلیغات

اطلاعات برگرفته از دو سرمایه‌گذار اسپاتیفای نشان از این دارد که بزرگ‌ترین سرویس استریم موسیقی جهان طی سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ میلادی درآمدی ۱.۲ میلیارد دلاری کسب کرده است که از این‌رو افزایش درآمد ۴۰ درصدی این سرویس استریم در مقایسه با سال گذشته را محقق می‌کند. با توجه به اینکه اسپاتیفای درآمدی یک میلیارد یورویی را در طول سه ماهه‌ی سوم کسب کرده، ضرر خالص ۷۰ تا ۹۰ میلیون یورویی برای این کمپانی گزارش شده است. برآوردها نشان از این دارد که ضرر خالص کسب شده توسط اسپاتیفای در طول سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۳۰۰ میلیون یورویی را برای این کمپانی به ارمغان خواهد آورد.

اسپاتیفای در پی آن است تا با تجربه‌ی رشدی پیوسته و آرام به ارزش ۲۰ میلیارد دلاری دست یابد. براساس اطلاعات ارائه شده این استارتاپ سوئدی در نظر دارد تا با رشدی پیوسته پس از رسیدن به ۲۰ میلیارد دلاری وارد تالار بورس شود. همانطور که پیش از این نیز در زومیت خواندید، اسپاتیفای در نظر دارد تا به جای IPO از فرایند DPO یا ایجاد امکانی برای فروش سهام کنونی که در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دارد، استفاده کند.

براساس آخرین آمارها اسپاتیفای بیش از ۷۰ میلیون نفر کاربر دارد، این در حالی است که اپل موزیک تنها ۳۶ میلیون کاربر با پرداخت اشتراک ماهیانه سرویس استریم موسیقی را سرویس‌دهی می‌کند. اسپاتیفای هنوز گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی را در اختیار سرمایه‌گذاران نگذاشته است، حال آنکه به نظر می‌رسد پاییز ۲۰۱۷ نیز از نظر عملکرد بسیار خوب پشت سر گذاشته شده است. به نظر می‌رسد دلیل عدم انتشار گزارش مالی پاییز ۲۰۱۷ تلاش این استارتاپ برای عرضه‌ی عمومی سهام است. بنابر اطلاعات ارائه شده به نظر می‌رسد میزان کاربران اسپاتیفای در آمریکا به تنهایی رشدی ۴۲ درصدی را تجربه کرده است.

هرچند تبادلات اخیر سهام اسپاتیفای منجر به بالا رفتن ارزش این استارتاپ و رسیدن به رقم ۲۲ میلیارد دلاری شده، اما به اعتقاد شماری از سهامداران ارزش اسپاتیفای پایین‌تر از میزان متصور است. شماری از سهامداران این کمپانی معتقدند که اسپاتیفای طی سال جاری میلادی می‌تواند به مرز درآمد ۶.۵ میلیارد دلاری برسد که در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی خواهد بود که حاصل حاشیه‌ی سود ۲۰ درصدی این کمپانی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات