نگاه نزدیک زومیت به اچ تی سی یو 11 پلاس

پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
نگاه نزدیک زومیت به اچ‌تی‌سی یو ۱۱ پلاس که پاسخ اچ‌تی‌سی به گوشی‌هایی همچون گلکسی اس ۸، پیکسل ۲ ایکس‌ال و آیفون ۱۰ محسوب می‌شود.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی در نوامبر سال گذشته‌ی میلادی، برای پاسخ‌دادن به نیاز بازار به گوشی‌هایی با طراحی مدرن و حاشیه‌های باریک، نسخه‌ای از یو ۱۱، پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ خود را با اِعمال تغییراتی در زبان طراحی و نمایشگری کشیده، تحت عنوان اچ‌تی‌سی یو ۱۱ پلاس روانه‌ی بازار کرد؛ محصولی که به‌نظر می‌رسد، به‌زعم تایوانی‌ها، کماکان یارای رقابت با محصولات بالارده‌ای همچون گلکسی نوت ۸ و آیفون ۱۰ را دارد، چرا که آن‌ها بدون معرفی محصولی جدید، همراه با محصولات فعلی خود در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال حاضر شده‌اند. با زومیت همراه باشید تا نگاهی به +HTC U11 داشته باشیم.

اچ تی سی یو 11 پلاس / HTC U11 Plus

یو ۱۱ پلاس، طراحی زیبایی دارد و در حقیقت، از محصولاتی نظیر گوشی‌های سری پیکسل یا آیفون ۸ پلاس، جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد؛ اما بی‌شک نمی‌توان آن را از حیث زیبایی و سطح طراحی با آیفون ۱۰ یا حتی گلکسی نوت ۸ برابر دانست. جدیدترین محصول تایوانی‌ها از همان بدنه‌ی شیشه‌ای فوق براق موسوم به «Liquid Surface» بهره می‌برد که پیش‌تر در محصولاتی همچون یو اولترا یا یو ۱۱ تجربه کرده بودیم؛ بدنه‌ای که تحت تابش نور، در زوایای مختلف، رنگ‌های متفاوتی را به‌خود می‌گیرد و به‌شدت لک‌پذیر است، البته اچ‌تی‌سی، در کنارهای مرسوم، نسخه‌ای از این گوشی را با پنل پشتی شفاف ارائه می‌دهد که به‌موجب آن، قطعات مختلف یو ۱۱ پلاس، از جمله‌ ماژول دایره‌ای شکل NFC، قابل رؤیت هستند.

اچ تی سی یو 11 پلاس / HTC U11 Plus

برخلاف شباهت‌های ساختاری، پنل جلوی +U11 تفاوت‌ قابل توجهی با نسل پیشین این گوشی دارد. تایوانی‌ها با باریک‌تر ساختن اطراف نمایشگر، پنلی ۶ اینچی از نوع LCD با نسبت تصویر ۱۸:۹ و رزولوشن ۲۸۸۰ × ۱۴۴۰ پیکسل (+QHD) را در دل گوشی جای داده‌اند که پوششی از نوع گوریلا گلس ۵ از آن محافظت می‌کند. در شرایطی که بسیاری از پرچم‌داران کنونی از نمایشگر‌های OLED با روشنایی بالا و رنگ‌هایی زیبا بهره می‌برند؛ نمایشگر یو ۱۱ پلاس، نسبتا کم‌نور است و رنگ‌های مرده‌ای را به‌نمایش می‌گذارد؛ امیدواریم اچ‌تی‌سی با پرچم‌دار جدید خود به جمع شرکت‌های طرفدار پنل‌های کم‌مصرف و زیبای OLED بپیوندد.

اچ تی سی یو 11 پلاس / HTC U11 Plus

یو ۱۱ پلاس، همانند برادر خود از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برد و این تراشه‌ی قدرتمند را ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قابلیت ارتقاء از طریق درگاه مشترک با سیم‌کارت دوم، همراهی می‌کند. پرچم‌دار بلندقامت اچ‌تی‌سی، جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید، موسوم به اوریو را اجرا می‌کند که با رابط کاربری اختصاصی اچ‌تی‌سی، موسوم به اچ‌تی‌سی سنس، سفارشی‌سازی شده است. متأسفانه از زمان به‌روزرسانی ظاهر و اپلیکیشن‌های اچ‌تی‌سی سنس چندین سال می‌گذرد، از این رو، نیاز به بازنگری در خصوص رابط کاربری اچ‌تی‌سی به‌شدت حس می‌شود. خوشبختانه سبکی اچ‌تی‌سی سنس باعث می‌شود تا یو ۱۱ پلاس عملکرد بسیار سریع و روانی را از خود به نمایش بگذارد.

اچ تی سی یو 11 پلاس / HTC U11 Plus

اچ‌تی‌سی قابلیتی موسوم به اج‌ لانچر را به یو ۱۱ پلاس اضافه کرده است که به موجب آن، حلقه‌ی چرخانی از لبه‌ی سمت چپ یا راست نمایشگر، ظاهر می‌شود، کاربر می‌تواند به این حلقه، میان‌بر اپلیکیشن‌های مختلف یا مخاطبین خود را اضافه کند و بدین ترتیب، دسترسی سریع‌تری به آن‌ها داشته باشد. قابلیت اج سنس یا لبه‌های حساس به فشار نیز که پیشتر با یو ۱۱ تجربه کرده بودیم، در این گوشی وجود دارد و کاربر می‌تواند از آن برای اجرای اپلیکیشنی خاص یا ثبت عکس استفاده کند.

اچ تی سی یو 11 پلاس / HTC U11 Plus

پرچم‌دار فعلی اچ‌تی‌سی برخلاف بسیاری از پرچم‌داران فعلی از دوربینی تکی با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که در پس لنزی با دیافراگم F/1.7 و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر قرار دارد؛ به‌نظر می‌رسد که این دوربین از همان سنسور به‌کاررفته در گوشی یو ۱۱ باشد؛ البته تصمیم تایوانی‌ها برای استفاده از دوربین یادشده کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که یو ۱۱ یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۷ از حیث عملکرد دوربین بود. اچ‌تی‌سی وظیفه‌ی ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمات تصویری را نیز برعهده‌ی دوربینی با سنسور ۸ مگاپیکسلی قرار داده است که از لنزی با دیافراگم F/2.0 و میدان دید ۸۵ درجه بهره می‌برد.

اچ تی سی یو 11 پلاس / HTC U11 Plus

به‌لطف نسبت تصویر ۱۸:۹ نمایشگر و افزایش ارتفاع یو ۱۱ پلاس، اچ‌تی‌سی موفق به افزایش ۳۰ ظرفیت باتری گوشی نسبت به یو ۱۱ شده است؛ بدین ترتیب پرچم‌دار فعلی تایوانی‌ها از یک باتری ۳۹۳۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که در مقایسه با گلکسی نوت ۸ (۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت)، آیفون ۸ پلاس (۲۶۹۱ میلی‌آمپرساعت) و پیکسل ۲ ایکس‌ال (۳۵۲۰ میلی‌آمپرساعت)، باتری به مراتب حجیم‌تری محسوب می‌شود.

اچ تی سی یو 11 پلاس / HTC U11 Plus
اچ تی سی یو 11 پلاس / HTC U11 Plus
اچ تی سی یو 11 پلاس / HTC U11 Plus
اچ تی سی یو 11 پلاس / HTC U11 Plus
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات