نگاه نزدیک به مراحل ساخت آستون مارتین DB11

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
ویدئوی جالبی از فرآیند مونتاژ استون مارتین DB11 منتشر شده است که به‌طور اجمالی مراحل مختلف ساخت این گرند تورر بریتانیایی را به تصویر می‌کشد.
تبلیغات

تاکنون استون مارتین خودروهای مجلل جاده‌ای زیادی در تاریخ خود تولید کرده است. ساخت چنین محصولات شگفت‌انگیزی، مهارت زیادی در زمینه طراحی و مهندسی تولید نیاز دارد. در ویدئوی زیر که در کارخانه استون مارتین در گایدون وارویک‌شایر انگلستان گرفته شده است، نگاهی اجمالی به چگونگی تولید خودروی بریتانیایی استون مارتین DB11 خواهیم داشت.

در این ویدئوی تقریبا ۳۰ دقیقه‌ای، مراحل مختلف مونتاژ خودروی گرند تورر استون مارتین DB11 در فضایی بسیار آرام و بسیار متفاوت از تصور ما در مورد کارخانه خودروسازی نمایش داده می‌شود. ربات‌های مستقل (خودمختار)، شاسی بی‌نظیر استون مارتین DB11 را در فضای تأسیسات کارخانه جابجا می‌کنند؛ درحالی‌که کارگران در لباس‌های فرم مشغول کار هستند و پیشرانه‌ها را روی قاب و شاسی‌ محکم می‌کنند و همچنین بازرسی قطعات نصب‌شده را انجام می‌دهند.

ASTON MARTIN DB11 / استون مارتین DB11

با تماشای ویدئو متوجه خواهید شد که کارخانه چقدر آرام است؛ برخی صداها شبیه وزوز به گوش می‌رسد که بسیار ضعیف هستند ولی در مجموع محیط کارخانه بسیار ساکت و مناسب برای کار به نظر می‌رسد. در این میان ساخت خودروهای اسپرت با کارایی بسیار بالا، امری دقیق و ظریف است که تنها با مهندسی طراحی و تولید ممکن می‌شود.

خودروی DB11 نقطه عطفی در خط تولید و سبد محصولات استون مارتین است؛ قدرت از پیشرانه ۵.۲ لیتری خورجینی ۱۲ سیلندر با توربوشارژ دوگانه یا یک پیشرانه ۴.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر با توربوشارژ دوگانه تأمین می‌شود. پیشرانه‌ی بزرگ‌تر ۶۰۰ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند؛ درحالی‌که پیشرانه کوچک‌تر با چهار سیلندر کمتر توانایی تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۷۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

همه چیز در مورد خودروی استون مارتین DB11 نشانه محصولی لوکس، شایسته و زیبا است که در کمال دقت و ظرافت تولید می‌شود. در این ویدئو، می‌توانید به دقت و حساسیت کارکنان پی برد که با پشتکار و توجه خاصی قطعات را تمیز و جزئیات مونتاژ بخش‌های مختلف خودرو را بررسی می‌کنند.

ویدئو به شکلی بسیار ماهرانه، فضای آرامش‌بخش کارخانه را به تصویر می‌کشد؛ اما محدودیت‌ فضا نیز وجود دارد. دوربین به‌طور نامحسوس از پشت ماشین‌آلات، کارگران را نظاره می‌کند و ربات‌هایی به چشم می‌خورند که وظیفه خود را با دقت انجام می‌دهند. بله ویدئو کمی طولانی است، اما تماشای فرآیند تولید یک خودروی لوکس ارزش دارد. 

مراحل مختلف تولید استون مارتین DB11 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات