هوش مصنوعی گوگل عکس ها را نگاه می کند و به آن ها برچسب می زند

جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به عنوان یکی از پیشروان هوش مصنوعی تاکنون ابزارهای گوناگونی ارائه کرده که هریک به نوعی به بشر برای انجام کارهای ساده و دشوار کمک می‌کند.
تبلیغات

گوگل نشان داده که به هنر علاقه زیادی دارد. فناوری هوش مصنوعی این شرکت می‌تواند نقاشی‌های به‌هم‌ریخته شما را درک کرده و شکل اصلی آن را جایگزین، تلفن هوشمند شما را به یک نمایشگاه مجازی تبدیل، و آثار نقاشی و مجسمه‌های شبیه به عکس سلفی شما را برایتان پیدا کند. حالا گوگل دسته جدیدی از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی نموده که یکی از چالش‌های جدی مربیان و موزه‌داران را رفع می‌کند.

اولین ابزار ART Pallet نام دارد. این ابزار یک گروه رنگ را از شما دریافت می‌کند و سپس انتخاب شما را با آثار هنری موسسات مختلف تطبیق می‌دهد. این ابزار شاید زمانی که خانه خود را رنگ کرده‌اید و به دنبال تابلوهای نقاشی هستید که به دیوارها بیاویزید به کار شما بیاید.

ابزار بعدی Life Tag است. مجله Life در طی ۷۰ سال فعالیت خود میلیون‌ها عکس چهره در آرشیو خود ذخیره کرده که تاکنون فقط پنج درصد آن‌ها منتشر شده است. هوش مصنوعی گوگل چهار میلیون از عکس‌های این آرشیو را بررسی کرده و آن‌ها را قابل جستجو کرده. شما می‌توانید با استفاده از برچسب‌های خودکار ایجاد شده  توسط هوش مصنوعی گوگل (از فضانورد گرفته تا زامبی) چهره‌هایی که به دنبال آن هستید را بیابید.

ابزار آخر هم MoMa tool نامیده شده است که یک خبر خوب برای مربیان و موزه‌داران به حساب می‌آید. موزه هنرهای مدرن نیویورک از اولین نمایشگاه برگزار شده در سال ۱۹۲۹ میلادی (۱۳۰۷ شمسی) تاکنون از تمامی نمایشگاه‌های برگزار شده عکس گرفته، اما اطلاعات مربوط به بسیاری از این عکس‌ها از دست رفته است. تشخیص اثرهای موجود در تصاویر که به ۳۰ هزار عدد می‌رسد اگر بخواهد توسط انسان صورت گیرد ماه‌ها یا شاید سال‌ها زمان نیاز دارد. هوش مصنوعی گوگل می‌تواند آثار هنری موجود در تصاویر این موزه را تشخیص دهد و اطلاعات مربوط به آن‌ها را استخراج کند. به این ترتیب یک آرشیو تعاملی وسیع از نمایشگاه‌های این موزه به دست می‌آید.

اکثر ابزارهای هوش مصنوعی ارائه شده توسط گوگل تاکنون با هدف استفاده کاربران معمولی طراحی شده بود، اما سری جدید ابزارها موزه‌داران و مربیان را هدف گرفته تا امکاناتی برای صرفه‌جویی در زمان و کمک در کارهای روتین و خسته‌کننده فراهم آورد. و البته مثل همیشه، همه از نتایج به دست آمده راضی هستند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات