مدیرعامل سابق کوالکام از هیئت مدیره این کمپانی کنار گذاشته شد

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار گزارشی در خصوص احتمال تصاحب کوالکام توسط مدیرعامل سابق این شرکت، کوالکام اعلام کرد که پال جِیکوبز دیگر جایی در هیئت مدیره‌ی این شرکت ندارد.
تبلیغات

پنجشنبه‌ی گذشته فایننشال تایمز با انتشار گزارشی اعلام کرد که پال جیکوبز، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌‌ی پیشین این شرکت، در نظر دارد کوالکام را تصاحب کند. ساعاتی پیش کوالکام با تأیید این موضوع اعلام کرد که تصمیم گرفته است پال جیکوبز را از هیئت مدیره‌ی شرکت کنار بگذارد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، جلسه بعدی هیئت‌مدیره‌ی کوالکام ۲۳ مارس (۳ فروردین) تشکیل خواهد شد. فایننشال تایمز اعلام کرده بود که جیکوبز در نظر دارد با حمایت سرمایه‌گذاران جهانی که شامل سافت‌بانک نیز می‌شود، با پرداخت ۸۹.۷ میلیارد دلار اقدام به خرید کوالکام کند.

کوالکام اعلام کرده است که تصمیم برای کنار گذاشتن جیکوبز از هیئت مدیره به دلیل جلوگیری از ایجاد هر گونه شک و شبهه‌ای است که شاید در آینده به دلیل حضور جیکوبز در هیئت‌مدیره‌ی کوالکام و طرف مقابل برای خرید این شرکت ایجاد شود. کوالکام در بیانیه‌ی خود چنین اظهار نظر کرده است:

کوالکام در حال حاضر روی اجرای نقشه‌ی راه خود متمرکز است تا از این طریق ارزش شرکت را برای سهامدارانش بیش از پیش افزایش دهد. هنوز مشخص نیست که آیا دکتر جیکوبز پیشنهادی برای تصاحب کوالکام ارائه خواهد کرد یا خیر؛ اما باید این نکته را در نظر داشت که هیئت مدیره در صورت دریافت پیشنهاد، وظایف حساس جیکوبز در زمان حضور در هیئت مدیره را ارزیابی خواهد کرد.

جیکوبز در این خصوص گفت:

بسیار ناامیدکننده و تأسف‌برانگیز است که کوالکام در این موقعیت زمانی درصدد کنار گذاشتن من از هیئت مدیره برآمده است. دلایل موجه و انگیزه‌های خوبی وجود دارد تا کوالکام در جهت منفعت طولانی مدت سهامداران به یک شرکت خصوصی تبدیل شود و در نتیجه ارزش بیشتری برای سهامداران به همراه داشته باشد.

جیکوبز در حالی به‌عنوان جدیدترین گزینه برای تصاحب کوالکام مطرح شده است؛ در ماه‌های اخیر شاهد ارائه‌ی پیشنهادی به کوالکام از سوی برودکام بودیم. فرایند مذاکرات برودکام و کوالکام در نهایت بنا به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پایان یافت. برودکام در آخرین پیشنهاد خود اعلام کرده بود که حاضر است برای تصاحب کوالکام مبلغ ۱۱۷ میلیارد دلار پرداخت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات