مرسدس بنز، تیراژ تولید خود را افزایش می‌دهد

جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دایملر، از برنامه‌های خود برای افزایش تولید مرسدس بنز تا سه میلیون دستگاه در سال پرده برداشت. احتمالا جیلی چین، یکی از سرمایه‌گذاران این پروژه‌ی ۳.۷ میلیارد دلاری خواهد بود.
تبلیغات

سال گذشته مرسدس بنز با تولید و فروش ۲.۴ میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان توانست رکورد فروش خود را بهبود بخشد و حالا این شرکت در نظر دارد تا با افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت تولیدات خود، آمار فروش سالانه‌ی ۳ میلیون دستگاه داشته باشد. مارکوس شافر، عضو هیئت مدیره‌ی دایملر و رئیس بخش تولید و تدارکات مرسدس بنز، در گفت‌و‌گو با مجله‌ی هفتگی Automobilwoche گفته است:

در حال حاضر شبکه‌ی کارخانه‌های ما در سراسر جهان با حداکثر ظرفیت خود مشغول کارند و با توجه به تقاضای رو به رشد بازار، قصد داریم ظرفیت تولید خود را به ۳ میلیون دستگاه در سال افزایش دهیم.
MERCEDES eq

برای رسیدن به این هدف، مرسدس گستره‌ی تولیداتش را به ۴۰ مدل مختلف افزایش خواهد داد که البته نسخه‌ی چهار در کوپه‌ی AMG GT، که به تازگی معرفی شده است، یکی از این مدل‌ها خواهد بود. از دیگر اقدامات مرسدس بنز برای افزایش ظرفیت تولید، احداث سه کارخانه‌ی جدید در آمریکای شمالی، آسیا و اروپا است. اولین کارخانه‌ی جدید نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی در شهر آگوئاسکالینتس مکزیک و سال آینده دومین کارخانه در شهر کچکمیت مجارستان افتتاح می‌شود. سومین کارخانه‌ی جدید در شهر پکن چین ساخته خواهد شد و این دومین کارخانه‌ی مرسدس بنز در این شهر خواهد بود.

مرسدس AMG GT C

کل سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای ساخت این کارخانه‌ها حدود ۳.۷ میلیارد دلار برآورد شده است و پیش‌بینی می‌شود افزایش فروش محصولات و سود ناشی از آن بتواند مبالغ مورد نیاز این سرمایه‌گذاری را تأمین نماید. بر اساس برآوردها، با وجود افزایش هزینه‌های مرسدس، درآمد ناخالص این شرکت مشابه سال گذشته خواهد بود.

 Mercedes-Benz GLS

شرکت چینی جیلی اخیرا ۹.۷ درصد از سهام دایملر را خریداری کرد و همین امر باعث شده تا این شرکت یکی از منابع مورد انتظار تأمین سرمایه برای اهداف مرسدس باشد. هدف جیلی از این سرمایه‌گذاری استفاده از تجربیات مرسدس در ساخت خودروهای الکتریکی، عنوان شده است. این شرکت چینی با خرید ۹.۷ درصد از سهام دایملر شرکت سرمایه‌گذاری کویت آتوریتی را با ۶.۸ درصد سهام پشت سر گذاشت و بزرگ‌ترین سهام‌دار خراجی این شرکت آلمانی شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات