سامسونگ به دلیل عدم تعهد در انتشار بروزرسانی اندروید به دادگاه می‌رود

چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
از شرکت سامسونگ در زمینه‌ی عدم تعهد در بروزرسانی نرم‌افزاری شکایت شده است و این شرکت باید خود را برای دفاع در دادگاه هلند آماده کند.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۶ یک گروه حمایت از مصرف‌کننده در هلند از سامسونگ شکایت کرد. دلیل اصلی این شکایت، مشکلات ایجادشده در به‌روزرسانی های سامسونگ بود. بعد از دو سال، امروز دادگاه هلندی دادرسی پرونده را آغاز کرده است. همان‌طوری که در جریان هستید، سامسونگ مسئولیت انتشار به‌روزرسانی های نرم‌افزاری را تا دو سال بر عهده‌ گدارد؛ این مورد در قراردادهای اپراتوری برای مصرف‌کننده نیز ذکر شده است. اما به نظر می‌رسد این روند بدون اطلاع کاربران قبل از رسیدن به دو سال متوقف می‌شود و به همین دلیل پرونده سامسونگ به دادگاه رسیده است.

بر اساس گزارش منتشرشده توسط Consumentenbond، اجرای این قانون برای حمایت از مصرف‌کننده در طی دو سال فرایندی بسیار سخت و پیچیده خواهد بود. مشکلی که در این مورد به وجود آمده، پشتیبانی شرکت سامسونگ از کاربرانی است که دستگاه خود را خریداری کرده‌اند و سپس متوجه می‌شوند که پشتیبانی نرم‌افزاری از زمان معرفی دستگاه، شروع شده است. در واقع پشتیبانی دوساله برای کاربران باید از زمانی شروع شود که دستگاه خریداری و استفاده می‌شود.

به‌عنوان مثال، اگر شما اکنون تصمیم به خرید گلکسی اس ۸ داشته باشید، بااینکه دستگاه سال پیش معرفی‌ شده است؛ اما پشتیبانی نرم‌افزاری باید تا سال ۲۰۲۰ انجام شود نه تا سال ۲۰۱۹. این نکته تقریباً برای تمامی شرکت‌ها صادق است و پشتیبانی نرم‌افزاری را در اصل از زمان معرفی دستگاه در نظر می‌گیرند. Consumentenbond قصد دارد سامسونگ را متقاعد کند که باید پشتیبانی نرم‌افزاری از زمانی شروع شود که دستگاه به‌ دست کاربر می‌رسد و سامسونگ باید از عملکرد خود در این مورد دفاع کند.

به‌احتمال‌ زیاد سامسونگ برای دفاع از خودش می‌گوید اجرای دوساله یک دستورالعمل است و نه یک سیاست رسمی و اشاره‌ای به بعضی از دستگاه‌های پرچم‌دار در لیست خودش می‌کند. گلکسی اس ۴ سامسونگ حتی بعد از گذشت ۴ سال، در سال ۲۰۱۷ آپدیت‌هایی دریافت کرد و این می‌تواند نقاطی مثبت برای سامسونگ ذکر شود.

consumentenbond یک سازمان قدیمی اما بسیار بزرگ در بین گروه‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده است. این شکایت در مقابل یکی از ثروتمندترین شرکت‌های فناوری است و باید ببینیم نتیجه به چه صورت خواهد بود. البته بسیار جالب‌تر آن است که ببینیم آیا این موضوع بر دیگر کشورها  تأثیر دارد یا خیر.

به نظر شما منطقی‌ترین سیاست برای دریافت به‌روزرسانی به چه صورت است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات