سامسونگ در آگهی‌های خود مشکل Burn-in را در تلویزیون های ال‌ جی به نمایش می‌گذارد

شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ برای مقابله با رقیب هموطن خود، ال‌جی در بازار تلویزیون‌ها، به تمرکز روی مشکل Burn-in در پنل‌های اولد روی آورده است.
تبلیغات

سیطره‌ی سامسونگ در زمینه‌ی تولید پنل‌های اولد برای گوشی‌های همراه انکار ناشدنی است؛ تا جایی که رقیب دیرینه‌ی سامسونگ، اپل نیز نمایشگرهای OLED آیفون ۱۰ را از سامسونگ خریداری می‌کند. اما در بازار تلویزیون‌ها شرایط متفاوت است؛ سامسونگ تولید تلویزیون اولد را متوقف کرده و به‌جای آن دست به فروش تلویزیون‌های QLED زده است. در عین حال، این غول کره‌ای در حال سرمایه‌گذاری روی فناوری آینده‌نگرانه‌ای موسوم به میکرو ال‌ای‌دی (MicroLED) است.

از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری طولانی مدت ال‌جی روی تلویزیون‌های اولد در حال نتیجه دادن است و محصولات این شرکت در حال تبدیل شدن به گزینه‌ی اصلی در بازار تلویزیون‌های رده‌بالا هستند. در این بازار، تلویزیون‌های اولد ال‌جی به‌طور مستقیم با تلویزیون‌های QLED سامسونگ رقابت می‌کنند؛ اما سامسونگ که متوجه موفقیت‌های ال‌جی در زمینه‌ی تولید تلویزیون‌های اولد شده، اکنون تلاش‌های بازاریابی خود را بر مقایسه‌ی تلویزیون‌های اولد و QLED متمرکز ساخته و سعی می‌کند معایب تلویزیون‌های اولد را به نمایش بگذارد.

LG OLED TV

از طرفی رقیب هموطن سامسونگ از این شرایط راضی نیست؛ به گزارش نشریه‌ی Business Korea، نمایندگان ال‌جی در تایلند و مالزی به‌طور رسمی از نمایندگان سامسونگ در این دو کشور تقاضا کرده‌اند تا انتشار آگهی‌هایی را که بر مشکل burn-in (کم نور شدن موضعی برخی از پیکسل‌ها) در تلویزیون‌های ال‌جی تمرکز دارند خاتمه دهند. یکی از مواردی که خشم ال‌جی را برانگیخته، یک آگهی در ارتباط با ضمانت ۱۰ ساله‌ی مشکل burn-in توسط سامسونگ است که در آن مزایای تلویزیون‌های QLED ذکر شده‌اند. گویا در این آگهی تصویری از یک تلویزیون اولد با مشکل burn-in نشان داده می‌شود و در کنار این تصویر، نتایج آزمون burn-in که توسط وب‌سایت Rtings انجام شده نیز ذکر شده‌اند؛ این وب‌سایت به‌طور تخصصی آزمون‌های burn-in را به انجام می‌رساند.

ال‌جی از ادعای سامسونگ مبنی بر این‌که تمام تلویزیون‌های اولد از مشکل burn-in رنج می‌برند ناخشنود است و ادعا می‌کند که تبلیغات سامسونگ موجب گمراهی مشتریان می‌شود. از سوی دیگر، سامسونگ از متوقف ساختن انتشار این آگهی‌ها سر باز زده و ادعا می‌کند که نه‌تنها تلویزیون‌های ال‌ جی را هدف قرار نداده؛ بلکه صرفاً در تلاش است تا مشتریان را با مشکلات تلویزیون‌های OLED آشنا کند. براساس گزارش منتشر شده، ال‌جی در نظر دارد در صورت عدم توقف پخش این آگهی‌ها، خواسته‌ی خود را ازطریق مجاری قانونی پیگیری کند.

روشنایی تلویزیون qled

این اولین باری نیست که سامسونگ در تبلیغات خود مشکل burn-in در تلویزیون‌های اولد ال‌جی را هدف قرار می‌دهد. در ماه آگوست سال گذشته‌ی میلادی، سامسونگ در کانال یوتیوب خود آگهی را با عنوان «اولد درمقابل QLED: آزمون ۱۲ ساعته‌ی باقی ماندن تصویر» منتشر کرد. در این ویدئو تلویزیون‌های ال‌جی و سامسونگ از نظر مشکل باقی ماندن تصاویر روی صفحه مقایسه می‌شوند؛ در پایان این آگهی نیز محصول سامسونگ بر رقیب خود چیره می‌شود. همچنین، این شرکت کره‌ای سال گذشته با انتشار مطلبی در وبلاگ خود به تشریح مشکل burn-in در تلویزیون‌های اولد پرداخته بود و سعی کرده‌بود به بازاریابی برای تلویزیون‌های QLED خود بپردازد.

آن‌چه کنایه‌آمیز می‌کند، این مسئله است که سامسونگ در حالی به تشریح مشکلات پنل‌های اولد می‌پردازد که خود این شرکت بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی پنل‌های اولد برای گوشی‌های همراه است. البته باید این مسئله را پذیرفت که اغلب گوشی‌های هوشمند برای مدت دو سال یا کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و مشکل burn-in به‌طور معمول در بازه‌های زمانی طولاتی‌تری رخ می‌دهد. با این توصیف، این مشکل در تلویزیون‌ها جدی‌تر است، چراکه اغلب مردم، در مقایسه با تلفن‌های همراه، توقع دارند تلویزیون‌هایشان را برای مدت طولانی‌تری مورد استفاده قرار دهند. بااین‌حال، تمرکز بر مشکلات پنل‌های اولد به‌جای تمرکز بر برتری‌های فناوری QLED، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این مسئله باشد که سامسونگ در بازار تلویزیون‌ها احساس ناامنی می‌کند.

در انتها می‌توانید ویدئوی تبلیغاتی سامسونگ را که به مقایسه‌ی تلویزیون‌های اولد ال‌جی و QLED سامسونگ از نظر مشکل burn-in پرداخته مشاهد کنید.

تماشای ویدئو در یوتیوب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات