بازگشت نیکو رزبرگ با مسابقات فرمول E

جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نیکو رزبرگ، قهرمان سابق مسابقات فرمول 1 قصد دارد شانس خود را به‌عنوان راننده در رقابت‌های فرمول E امتحان کند.
تبلیغات

نیکو رزبرگ، قهرمان آلمانی سابق مسابقات فرمول یک جهان، در قالب رقابت‌های فرمول E به کابین خودروی مسابقه‌ای بازخواهد گشت. اولین نمایش عمومی رزبرگ در این رویداد، طی ماه آینده میلادی (اردیبهشت) و پشت فرمان خودروی الکتریکی نسل ۲ فرمول E انجام می‌شود.

nico rosberg

رزبرگ طی یک نمایش ۱۰ دقیقه‌ای قبل از مسابقات فرمول E در ای‌پریکس (ePrix) برلین در پیست فرودگاه تمپلهوف، اولین حضور خود را انجام می‌دهد. آخرین مسابقه راننده فرمول یک آلمانی، به گرندپری ابوظبی در سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد که در آن رزبرگ توانست برای اولین بار به‌عنوان قهرمانی فصل دست یابد. رزبرگ توانست در گرندپری ۲۰۱۶ با عبور از سد هم‌تیمی خود لوئیس همیلتون، برای نخستین و آخرین بار به‌عنوان قهرمانی مسابقات فرمول یک دست پیدا کند. با این حال چند روز پس از موفقیت خیره‌کننده، رزبرگ به‌طور غیر منتظره از مسابقات فرمول یک و دنیای موتوراسپرت خداحافظی کرد.

این اعلامیه با خبر دیگری نیز همراه بود: رزبرگ از فعالیت خود به‌عنوان سرمایه‌گذار در سری مسابقات خودروهای تمام الکتریکی خبر دارد؛ چیزی که به اعتقاد او دارای پتانسیل بزرگی برای سرمایه‌گذاری در آینده است.

رزبرگ گفت:

من واقعا هیجان‌زده هستم که بار دیگر پشت فرمان خودروی نسل دوم فرمول E بنشینم. تجربه رانندگی با خودروی الکتریکی پیشرفته، تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد و باعث می‌شود احساس کنم هنوز هم وجود دارم. رانندگی در مسابقات ای‌پریکس برلین، این موضوع را خاص‌تر می‌کند؛ چرا که من همیشه رانندگی در وطن خود، آلمان را بیش از هر چیزی دوست داشتم. من از زمان بازنشستگی در مسابقات فرمول یک، بسیار به دنیای خودروهای الکتریکی و پتانسیل آن علاقه‌مند بودم. به نظر من، این فناوری می‌تواند تأثیرات مثبتی بر جامعه و سیاره ما داشته باشد.من مدت‌های طولانی است که به پتانسیل مسابقات فرمول E اعتقاد داشتم و می‌خواستم روزی به‌عنوان سرمایه‌گذار در آن شرکت داشته باشم.

فرمول E ابتدای سال جاری، خودروی الکتریکی نسل دوم خود را به نمایش گذاشت؛ نسل دوم به‌طور رسمی برای فصل پنجم ۲۰۱۸-۲۰۱۹ معرفی شد که قرار است اواخر امسال آغاز شود. فصل چهارم مسابقات فرمول E طی روزهای ۲۳ و ۲۴ تیرماه ۹۷ در نیویورک برگزار می‌شود.

Formula E Gen2 car / خودروی نسل دوم فرمول E

تیم سابق رزبرگ (مرسدس) نیز عزم خود را برای پیوستن به مسابقات فرمول E جزم کرده است. مرسدس تأیید کرد که خود را برای شرکت در فصل ششم این رقابت‌ها آماده می‌کند، که از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. توتو ولف، رئیس تیم موتوراسپرت مرسدس، در سال ۲۰۱۷ پیش‌بینی کرد که مسابقات فرمول E طی سال‌های آینده به‌عنوان بازیگری جدی در دنیای موتوراسپرت شناخته خواهد شد.

رسانه‌های آلمان طی روزهای اخیر از نقش مدیریتی رزبرگ در ارتباط با تیم آینده مرسدس در مسابقات فرمول E خبر دادند. هرچند هنوز خبر موثقی از این ارتباط وجود ندارد؛ اما با توجه به تحرکات اخیر به نظر می‌رسد که چنین موضوعی دور از انتظار نباشد. با توجه به علاقه رزبرگ برای سرمایه‌گذاری در مسابقات فرمول E، احتمالا طی ماه‌های آینده شاید انتشار خبرهایی از ارتباط با تیم مرسدس خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات