تعمیر بدنه و بازسازی کامل مرسدس بنز چگونه انجام می‌شود

شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آرتور توسیک، تعمیرکار مشهور روس، طی ۱۰ روز یک دستگاه مرسدس بنز C300 4Matic تصادفی را به شکوه گذشته‌اش بازگردانده است.
تبلیغات

اندکی پیش یک دستگاه مرسدس بنز C300 4Matic تصادفی به تعمیرگاه آرتور توسیک وارد شد. با توجه به عکس‌های موجود، جلوی این خودرو در تصادفی شدید از بین رفته بود؛ به‌طوری‌که تشخیص نوع خودرو امکان‌پذیر نبود. علاوه‌ بر خسارات واردشده به قسمت جلوی خودرو، در عقب سمت راست و قسمتی از گلگیر عقب در جریان این تصادف آسیب دیده بود. ضربه‌ی واردشده به در و گلگیر عقب به حدی بود که سبب شد کیسه‌های هوای جانبی باز شوند.

مرسدس بنز C300 4Matic

توسیک با پذیرفتن چالش‌های تعمیر این خودرو، در گام اول کاپوت و سایر قسمت‌های آسیب‌دیده‌ی جلوی خودرو را جدا و بخش‌‌های غیر قابل تعمیر نظیر کاپوت و گلگیر جلو را به‌طور کامل تعویض کرد. از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌ روی این تعمیرکار چیره‌دست، صاف کردن ریل‌های شاسی خودرو و بازگرداندن آن‌ها به مکان اولیه‌شان بود. به کمک تراز لیزری و اندازه‌گیری‌های دقیق، توسیک به بهترین شکل ممکن از پس این چالش برآمد و در نهایت با انجام عملیات جوشکاری کار صافکاری قسمت جلویی خودرو را به پایان رساند.

مرسدس بنز C300 4Matic

برای تعمیر قسمت عقب خودرو، ابتدا در آسیب دیده جدا شد؛ سپس توسیک کار روی گلگیر عقب خودرو را آغاز کرد و کوشید در کمال دقت و ظرافت، انحنای قسمت چرخ عقب را بازسازی کند. با توجه به ویدئوی موجود، تعمیر این قسمت از خودرو بسیار زمان‌بر بود و توسیک دقت و ظرافت زیادی به خرج داد تا بتواند C300 تصادفی را به روزهای قبل از تصادفش بازگرداند. پس از اتمام صافکاری، همه‌ی بخش‌های خودرو دوباره سرهم شدند تا نتیجه‌ی نهایی مشخص شود. بعد از تأیید نهایی، دوباره بخش‌های مختلف خودرو جدا شدند تا برای رنگ‌آمیزی آماده شوند.

Mercedes C300 4Matic Before
Mercedes C300 4Matic After

رنگ‌آمیزی بخش‌های آسیب‌دیده پنج روز زمان برد؛ اما نتیجه‌ی کار خارق‌العاده است. تنها طی ۱۰ روز مرسدس C300 4Matic آسیب‌دیده دوباره به شکوه گذشته‌اش بازگشته است و می‌تواند بازهم راهی جاده‌ها شود. در ادامه می‌توانید ویدئوی منتشرشده از مراحل مختلف تعمیر این خودرو را مشاهده کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات