خانه متحرک و آف‌رود یونیکت معرفی شد

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
یونیکت، مینی‌بوس مسافرتی جدیدی برای سفرهای بلندمدت معرفی کرده که مبتنی بر کامیون دیزلی مان طراحی شده است و محیطی راحت با توانایی‌های آف‌رود فراهم می‌کند.
تبلیغات

شرکت آلمانی یونیکت (Unicat) در زمینه تولید خانه‌های متحرک آف‌رود فعالیت می‌کند و محصولاتی در زمینه خودورهای تفریحی و شخصی برای سفرهای طولانی می‌سازد. آخرین پیشنهاد این شرکت برای علاقه‌مندان، بسیار کوچک‌‌تر و مانورپذیرتر از نسخه MD77h 6x6 طراحی شده است که سال گذشته به بازار معرفی شد. کامیون تفریحی جدید یونیکت مجهز به پیشرانه دیزلی، ۸.۹ متر طول و با تمامی تجهیزات حدود ۱۴ تن وزن دارد. محصول جدید یونیکت MD57 نام دارد و مبتنی بر کامیون 4x4 مان (MAN) طراحی شده است که می‌تواند در جاده‌های سنگی، شن و ماسه، گل‌ولای و دیگر جاده‌های ناهموار تردد کند. مان از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی فولکس‌واگن به شمار می‌رود و محصولات خود را در زمینه انواع کامیون به مشتریان ارائه می‌دهد. 

Unicat MAN offroad motorhome truck / کامیون آف‌رود یونیکت مان

کد MD57 نام تجاری جدیدی نیست؛ زیرا یونیکت پکیج MD57 را براساس کامیون‌های ولوو و مرسدس بنز نیز ارائه می‌دهد. این آخرین نسخه ترکیبی از ماژول تفریحی با شاسی TGM 4x4 مان است. زیر کاپوت از پیشرانه ۶.۹ لیتری ۶ سیلندر دیزلی مجهز به سیستم سوخت‌رسانی ریل مشترک بهره‌گیری می‌شود که ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۱،۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور به چهار چرخ منتقل می‌کند. فاصله محوری کامیون تفریحی MD57، به ۴.۵ متر محدود می‌شود. پیشرانه در ترکیب با جعبه دنده ۱۲ سرعته تیپ‌ماتیک (TipMatic) عمل می‌کند و علاوه بر آن، کامیون مجهز به قفل دیفرانسیل در مرکز، جلو و عقب است.

Unicat MAN offroad motorhome truck / کامیون آف‌رود یونیکت مان

همانند دیگر کامیون‌های تفریحی یونیکت، MD57 نیز مخصوص استفاده در تعطیلات آخر هفته نیست؛ این کامیون تفریحی بیش‌تر برای مسافرت‌های چند روزه و چند هفته‌ای طراحی شده است که احتمالا شامل بیابان‌ها و مناطق بی‌آب و علف می‌شود. کامیون دارای ۶۴۰ لیتر آب شیرین بین دو مخزن جداگانه است که باتری خورشیدی AGM با ۶۳۰ آمپرساعت و ۲۴ ولت روی آن قرار دارد؛ این باتری می‌تواند با سیستم انرژی خورشیدی ۱،۶۲۰ وات شارژ شود. در روزهای ابری که خورشید اصلا در آسمان دیده نشود، یک ژنراتور بنزینی ۲ کیلو وات انرژی لازم را برای آن فراهم می‌کند. یک مرکز فرماندهی و کنترل در وسط کامیون تفریحی MD57 یونیکت وجود دارد که برای نمایش و کنترل اطلاعات خانه متحرک استفاده می‌شود؛ می‌توان به کمک این مرکز کنترل، اطلاعات مربوط به باتری، سیستم انرژی خورشیدی و مدارهای برقی کامیون را کنترل کرد، در حالی که امکان کنترل از راه دور نیز برای سرنشینان فراهم است. در سراسر فضای داخلی کامیون تفریحی، چراغ‌های کم‌مصرف LED وجود دارد که روشنایی محیط را تامین می‌کنند.

Unicat MAN offroad motorhome truck / کامیون آف‌رود یونیکت مان

کامیون تفریحی MD57 یونیکت شامل بخاری دیزلی، دیگ بخار برای تامین آب گرم و سیستم تهویه مطبوع سقفی است که به مسافران کمک می‌کند در محیط‌های گرم بیابانی یا دشت‌های سرد تندرا ساعات آرام و لذت‌بخشی داشته باشند. تجهیزات و لوله‌کشی برای مقابله با تلفات حرارتی در هوای سرد، ایمن شده است. آب گرم در دوش فضای باز برای آب‌تنی فراهم است در حالی که برای حمام در داخل نیز امکانات به خوبی وجود دارد.

کامیون تفریحی MD57 در کل ۸.۹ متر طول دارد که ۵.۷ متر از آن توسط ماژول زندگی فشرده فایبرگلاس در عقب اشغال می‌شود. در داخل جعبه کامپوزیتی عقب، کامیون تفریحی MD57 دارای طراحی راحت همراه با فضای آشپزخانه، حمام مجهز با امکانات کامل، فضای ناهارخوری قابل‌تبدیل و تخت عقب ثابت است.

Unicat MAN offroad motorhome truck / کامیون آف‌رود یونیکت مان

یونیکت لوکس‌ترین امکانات را برای طراحی داخلی به کار گرفته است که بیش‌تر خود را در کف اتاق و مبلمان زیبا نشان می‌دهد. در اطراف اجاق گاز و سینک آشپرخانه، میز روکار با استیل ضدزنگ قرار دارد که می‌توان کلیه کارهای آشپزی را روی آن انجام داد. همچنین آشپزخانه دارای اجاق گاز، مایکروویو، یخچال و فریزر است. کمی جلوتر از فضای آشپزخانه، با حرکت به سمت کابین راننده به بخش جداگانه حمام و توالت می‌رسیم که با چینی براق و دوش کاشی برند سی‌لند (Sealand)‌ مزین شده است. از دیگر امکانات فضای حمام می‌توان به سینک، آینه، قفسه کشویی (کابینت) و خشک‌کن/گرم‌کن حوله اشاره کرد.

Unicat MAN offroad motorhome truck / کامیون آف‌رود یونیکت مان

بخش عقبی کابین با یک تخت دونفره با ابعاد ۱.۴ در ۲ متر اشغال شده است که پشت قسمت U-شکل ناهارخوری قرار دارد. این قسمت نیز خود می‌تواند به تخت دوم تبدیل شود، که فضای بیش‌تری در اختیار سرنشینان می‌گذارد. استفاده از لوازم داخلی، مبلمان و صندلی‌های آلکانترا (Alcantara)، نمای خوشایند و زیبایی به فضای داخل کابین می‌دهد. 

کامیون تفریحی MD57 یونیکت دارای پکیج سرگرمی شبیه به مدل استفاده شده در کامیون MD77h نیست، اما مجهز به سیستم صوتی فراگیر (ساراند) بوز (bose ۵.۱) است که همراه با تلویزیون و اینترنت عرضه می‌شود. خانه متحرک یونیکت همچنین دارای ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن برای بهبود نظافت شخصی در مسافرت است. 

Unicat MAN offroad motorhome truck / کامیون آف‌رود یونیکت مان

فضای داخل کابین راننده دارای دو صندلی اصلی مجهز به سیستم کنترل آب‌وهوا (گرمایشی-سرمایشی) و دو صندلی اضافی تاشو است که می‌تواند به فضای کاذبی برای نشستن تبدیل شود. همچنین کامیون تفریحی MD57 یونیکت با بهره‌گیری از دوربین دید عقب، سیستم ناوبری GPS، سیستم صوتی آلپاین (Alpine) با اتصال بلوتوث، پخش‌کننده سی‌دی و MP3 فضایی راحت و دوست‌داشتنی برای سرنشینان ایجاد می‌کند.

Unicat MAN offroad motorhome truck / کامیون آف‌رود یونیکت مان

در حالتی که کامیون MD57 به طور کامل مخزن آب و باک ۶۰۰ لیتری گازوئیل (دیزل) را پر کرده باشد، ۱۲،۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد، ولی وزن ناخالص کامیون با احتساب امکانات رفاهی به ۱۳،۹۰۰ کیلوگرم نیز می‌رسد. همچنین فضای کافی در بخش بیرونی و داخلی کامیون نیز وجود دارد که می‌توان برای نگهداری و قرار دادن انواع وسایل به وزن ۱،۵۸۸ کیلوگرم استفاده کرد. دیگر امکانات قابل ذکر شامل تایر یدکی مجهز به بالابر هیدرولیکی، جعبه نگه‌داری عقب برای لوازم و یک جعبه نگه‌داری بزرگ مجهز به ریل برای قرار دادن ۲ دوچرخه می‌شود. فضای بیرونی دارای سایبان برای راحتی بیش‌تر در فضای باز، ریل سقفی و سیستم روشنایی کمک است.

طبق آخرین اطلاعات از یونیکت، نسخه معمولی کامیون تفریحی MD57 با احتساب ۱۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده حدود ۶۵۵ هزار دلار آمریکا قیمت خواهد داشت. همچنین مدل لوکس‌تر این کامیون با امکانات کامل حدود ۸۱۵ هزار دلار فروخته می‌شود.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات