عدم تمایل بی ام و به تولید خودروهای تمام برقی
با وجود طرحهایی که بیامو در سالهای آینده برای افزایش تولید خودروی الکتریکی خود دارد، این خودروساز آلمانی اعلام کرده است که در واقع تولید انبوه خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ به دلیل محدودیتهای تکنولوژیکی تولید نمیشود. بیامو میگوید که تولید خودروی برقی هنوز به اندازه کافی سودآور نیست که توجیه تولید آن را به همان اندازه خودروهای بنزینی و دیزلی به ارمغان بیاورد؛ اما بعد از آنکه آخرین فناوری موتور الکتریکی در کنار سایر امکانات بیامو قرار گیرد، تولید خودروهای الکتریکی را در مقیاس وسیع شروع خواهد کرد.
هارالد کروگر مدیر اجرایی بیامو گفت:
ما میخواستیم تا نسل پنجم در زمینه هزینهها به رقابتپذیری بیشتری برسد. به همین دلیل نمیخواهیم که فعلا نسل چهارم خود را بهبود بخشیم و از نظر کیفیت افزایش دهیم.
دلیل تصمیم بیامو این است که نسل بعدی فناوری سیستم محرکه الکتریکی در تولید نسبت به مدلهای قبلی بسیار ارزانتر تمام میشود. کروگر اخیرا در نشست مونیخ به تحلیلگران گفته است که صرفهجویی اقتصادی پلتفرم نسل پنجم خودروی الکتریکی بیامو به اعداد دو رقمی نزدیک است، هرچند که هنوز آمار دقیقی ارائه نمیشود. نسل پنجم نیز به طور بالقوه میتواند ماژولار باشد تا در جهت کاهش بیشتر هزینهها به بیامو کمک کند.
کروگر افزود:
اگر میخواهید در مسابقه اقتصادی بین شرکتهای خودروسازی برنده شوید باید در هر بخشی بدون رقیب باشید، در غیر این صورت نمیتوانید حجم تولید خود را افزایش دهید.
بیامو در سال ۲۰۱۳ با خودروی i3 وارد عرصه طراحی و تولید خودروی الکتریکی شد و از آن به بعد نیز بروزرسانی و بهبود فناوری آن را نیز در دستور کار قرار داده است. خودروی رودستر i8 نیز که در آینده قرار است وارد خط تولید شود، با استفاده از نسل چهارم فناوری موتور الکتریکی بیامو ساخته خواهد شد. با بهبود کیفی مواد شیمیایی باتری، شعاع حرکتی خودروی الکتریکی به طور روزافزون در مقایسه با نسخه قبلی ۴۰ درصد افزایش یافته است.
همچنین علاوه بر نسل پنجم تنظیمات الکتریکی که در آینده وارد خواهد شد، بیامو بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در زمینه تحقیقات سلول باتری سرمایهگذاری میکند که برای استفاده در نسل ششم سیستم محرکه الکتریکی برنامهریزی شده است. این شرکت در حال حاضر خودروهای الکتریکی را در ۱۰ کارخانه در سراسر جهان تولید میکند که بیشتر آنها خودروی هیبریدی هستند. ۲۵ خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد، که ۱۲ مدل از آنها خودروهای تمام الکتریکی هستند.
اولین مدل آنها i4 خواهد بود که به عنوان رقیب خودروی الکتریکی تسلا مدل 3 به بازار معرفی میشود. پس از آن یکی خودروی کاملا الکتریکی مینی و خودروی بیامو X3 الکتریکی وارد بازار خودرو خواهند شد. علاوه بر آن خودروی بیشتری نیز در برند i الکتریکی بیامو وجود دارند که به مرور زمان وارد خط تولید میشوند. این شرکت دارای علائم تجاری است که برای مدلهایی از i1 تا i9 و همچنین iX1 تا iX9 ثبت شده است.
تپهی سرسبزی که در عکس معروف ویندوز XP به آسمانی ژرف تکیه داده بود، روزی واقعیت داشت؛ اما امروز، دیگر خبری از آن منظرهی بکر نیست.
یکی از کاربران ردیت وفاداری ۱۲ سالهاش به گلکسی S4 سامسونگ را روایت کرد.
کشف نادر موجودی از ژرف دریا در نور روز، واکنشهای گستردهای را در دنیای مجازی برانگیخت و توجهها را بیش از پیش، به حیات مرموز اعماق اقیانوس جلب کرد.
ترند این روزهای فناوری، تبدیل عکسهای معمولی به تصاویر انیمهای به سبک استودیو جیبلی است که با استفاده از ChatGPT انجام میشود؛ اما چگونه؟
شیائومی در کنار محصولات بیشماری که تولید میکند، حالا پردهی هوشمندی معرفی کرده است که با اپلیکیشن کنترل میشود.
طغیان مردم علیه تسلا در گوشهگوشهی جهان جریان دارد و اعتراضها وارد مرحلهی تازهای شده است.
علاقهمندان به گوشیهای پرچمدار سامسونگ اکنون میتوانند نسخهی ریفربیشد این محصولات را با قیمت ارزانتر بفروشند.