شیائومی در صورت کسب سود بالای ۵ درصد، هزینه اضافی را به کاربران باز می‌گرداند

پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تمرکز روی دستگاهی با قیمت پایین اما مشخصاتی بسیار قدرتمند و رقابتی، به‌عنوان کلید موفقیت شیائومی شناخته می‌شود.
تبلیغات

شیائومی دیروز اعلام کرد که اگر سود خالص شرکت افزایش زیادی داشته باشد، هزینه اضافی را به کاربران پرداخت می‌کند. مدیرعامل شرکت گفت:

ما برای همیشه سود خالص شرکت را به ۵ درصد محدود کرده‌ایم. این محدودیت نه تنها برای گوشی هوشمند، بلکه برای تجهیزات هوشمند‌سازی و سخت‌افزار شرکت هم اعمال خواهد شد.

شاید باور این قضیه برای بسیاری از افراد سخت باشد ولی بر اساس آمار، سود شرکت‌ها در تولید گوشی هوشمند کاهش چشمگیری داشته است. شرکت‌هایی مانند ال جی و سامسونگ بیشترین سودی که به‌دست می‌آورند مربوط به سخت‌افزار یا دیگر قسمت‌های مربوط به سرویس‌های مشتری است. در بازار رقابتی، این فرایند نشان‌دهنده تمرکز شرکت‌ها روی صنعت‌های وابسته به گوشی موبایل بوده و صرفاً از طریق فروش گوشی‌های هوشمند به فکر رشد برند و تأثیر گذاری در بازار هستند. کارشناسان معتقدند که اپل با ۱۸ درصد سهم بازار به‌صورت میانگین ۸۷ درصد از سود تمامی گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد.

یکی دیگر از استراتژی‌های شیائومی در بازار کنونی، فروش سخت‌افزار با سود خالص کم است. رئیس بخش فروش بین‌الملل شرکت طی سال‌ها پیش‌ گفته بود که در سیاست شیائومی، فروش سخت‌افزار به‌صورت گسترده تعریف‌ نشده است. به نظر می‌رسد با توجه به صحبت اخیر مدیرعامل در مورد حاشیه سود آن‌هم به‌صورت مستقیم، این رویکرد عوض‌شده و از این پس شیائومی به سراغ فروش سخت‌افزار به دیگر شرکت‌ها هم خواهد رفت.

درهرصورت با این تعهد شیائومی دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه خود را بیشتر از گذشته حفظ می‌کند و شاهد رقابت داغ‌تری در این زمینه خواهیم بود. شیائومی گفته است، گوشی‌های هوشمند تنها بخشی از اکوسیستم این شرکت به شمار می‌آید. تجهیزان خانه هوشمند شیائومی در کنار سرویس‌های بزرگ اینترنتی، مانند ویدئو آنلاین، تجارت الکترونیک، محصولات مالی و سایر خدمات دیجیتال اکوسیستم این شرکت را بزرگ‌تر کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شیائومی به‌طور گسترده‌ای در سال جاری برای عرضه اولیه عمومی سهام (IPO) تلاش می‌کند که می‌تواند سرمایه کسب‌وکار خود را تا 100 میلیارد دلار افزایش دهد. رسانه‌های چینی اخیراً ادعا کرده‌اند که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای عرضه سهام عمومی دوگانه است که می‌تواند در رشد سعودی مؤثر باشد. نظر شما چیست؟ آیا بازار میان‌رده و پایین‌رده از دستان سامسونگ و هواوی خارج می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات