اپل، مک پرو ماژولار را در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌کند

جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل تایید کرد که نسل آتی مک پرو ماژولار در سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار خواهد شد، این شرکت تیمی از افراد حرفه‌ای را برای توسعه‌ی هرچه بهتر مک پرو استخدام کرده است.
تبلیغات

اپل حدود یک سال پیش، استراتژی خود برای کامپیوترهای مک بالارده را به اشتراک گذاشت، کوپرتینونشین‌ها در آن زمان وعده‌ی عرضه‌ی مک پروی ماژولار و آی‌مک پرو را داده بودند. کامپیوتر آل‌این‌وان قدرتمند اپل در ماه ژوئن سال گذشته رونمایی و در ماه دسامبر روانه‌ی بازار شد؛ اما نسل جدید و اسرارآمیز  مک پرو در هاله‌ای از ابهام باقی ماند؛ چرا که اپل پیش‌تر عرضه‌ی آن را تایید کرده بود. حال اپل بار دیگر طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت تک‌کرانچ، اعلام کرد که مک پرو جدید در سال ۲۰۱۹ از راه خواهد رسید.

اپل در ابتدا اعلام کرده بود که مک پرو در سال ۲۰۱۷ عرضه نخواهد شد و این موضوع، امیدها را برای از راه رسیدن آن در سال جاری میلادی زنده نگه داشته بود. تام بوگر، مدیر ارشد بازاریابی محصول واحد مک در اپل، عرضه‌ی دیرهنگام مک پرو را دلایل مالی عنوان می‌کند و می‌گوید:

ما می‌خواهیم با جامعه‌ی کاربران حرفه‌ای خود به‌صورت شفافی در ارتباط باشیم؛ بنابراین به آن‌ها می‌گوییم که مک پرو در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد و در سال جاری میلادی، روانه‌ی بازار نخواهد شد. ما می‌دانیم که امروز کاربران بسیاری در حال تصمیم‌گیری بین خریداری آی‌مک پرو یا انتظار برای عرضه‌ی مک پرو هستند.
Apple Mac Pro

در مصاحبه‌ی اخیر تک‌کرانچ با چند تن از مدیران اپل، مشخص شد که کوپرتینونشین‌ها واحد جدیدی را به‌صورت انحصاری برای سخت‌افزارهای حرفه‌ای نظیر آی‌مک پرو، مک پروی ماژولار و نمایشگر حرفه‌ای مورد انتظار اپل دایر کرده‌اند. ظاهرا این واحد، Pro Workflow Team نام دارد و زیر نظر جان ترنوس، قا‌ئم‌مقام مهندسی سخت‌افزار اپل اداره می‌شود، این تیم که پیش از این اطلاعاتی درباره‌ی آن منتشر نشده بود، به‌صورت مستقیم با واحد مهندسی اپل همکاری خواهد کرد.

اپل در تلاش برای درک بهتر نیازهای کاربران حرفه‌ای خود، چندین فرد حرفه‌ای در این زمینه را به‌عنوان مشاورهای پاره‌وقت و تمام‌وقت استخدام کرده است تا با این شرکت بر سر ساخت محصولاتی مناسب نیاز کاربران حرفه‌ای همکاری کنند. مدیران اپل می‌گویند واحد Pro Workflow Team که متشکل از اشخاص حرفه‌ای است، در شکل‌دهی مک‌ پروی ماژولار جدید سودمند خواهد بود.

ما هم‌اکنون درک به‌مراتب عمیق‌تری از کاربران حرفه‌ای خود و جریان کار آن‌ها داریم. حال می‌دانیم که بالاترین حد سطح کاربری اکنون در چه جایگاهی است و در آینده در چه مسیری حرکت خواهد کرد و این موضوع به توسعه‌ی مک پرو کمک می‌کند، ما به‌سختی در حال کار روی این محصول هستیم.
آی مک پرو اپل

اما اپل با شفاف‌سازی زمان عرضه‌ی مک پروی ماژولار چه سودی می‌برد؟ شاید بدیهی‌ترین و منطقی‌ترین پاسخ، کم‌شدن فشارهای موجود در مورد کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC در دو ماه آینده باشد. در حالی که پیش‌بینی نمی‌شد اپل مک پرو را در ماه ژوئن روانه‌ی بازار کند؛ اما ممکن است در صورت عرضه‌ی آن در ماه دسامبر، درست‌مانند آی‌مک پرو، شاهد انتشار تیزری از آن باشیم.

این موضوع چندان محتمل به‌نظر نمی‌رسد؛ با این حال اکنون می‌دانیم که مک پرو در سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار نخواهد شد. نسل کنونی مک پرو در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و از آن زمان هیچ ارتقایی در این محصول انجام نشده بود؛ اما سال گذشته اپل قیمت آن را دستخوش تغییر قرار داد و آن را به‌روز کرد؛ با این حال تا پیش از عرضه‌ی نسل آینده‌ی مک پرو، آی‌مک پرو پاسخگوی نیازهای کاربران حرفه‌ای خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات