سونی ۴ درصد از سهام اسپاتیفای به ارزش یک میلیارد دلار را در اختیار دارد

جمعه ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
عرضه‌ی عمومی سهام اسپاتیفای سودی یک میلیارد دلاری را عاید سونی کرده است که ۵.۷ درصد از سهام این استارتاپ سوئدی را در اختیار داشت.
تبلیغات

اسپاتیفای هفته‌ی گذشته سهام خود را عرضه کرد. پس از عرضه‌ی عمومی سهام که با قیمت پایه‌ی ۱۳۲ دلاری آغاز شده بود، ارزش هر سهم اسپاتیفای به ۱۴۰ دلار رسیده است، از این‌رو کمپانی‌ها، اشخاص و سرمایه‌گذارانی که بخشی از سهام این سرویس موسیقی را در اختیار داشتند، به سود رسیده‌اند. سونی یکی از کمپانی‌هایی است که از عرضه‌ی عمومی سهام اسپاتیفای سود کرده است. این کمپانی ژاپنی که از طریق سونی موزیک ۵.۷ درصد از سهام اسپاتیفای را در اختیار داشته، ۲۰ درصد از این میزان را که ۱.۱۴ درصد از کل سهام اسپاتیفای می‌شود، به فروش گذاشته و ۱۷۷ میلیون دلار به جیب زده است. 

سونی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که میزان مبلغی که می‌تواند با فروش تمام سهام خود در اسپاتیفای تا پایان مارس سال جاری به جیب بزند، نزدیک به یک میلیارد دلار است. هرچند بعید به نظر می‌رسد تا سونی تمام سهم خود در اسپاتیفای را واگذار کند، از این‌ رو ژاپنی‌ها تنها ۲۰ درصد از سهام خود را به فروش گذاشته‌‌اند که نتیجه‌ی آن کسب مبلغ ۱۷۷ میلیون دلار است. 

سونی دیدگاه روشنی به اسپاتیفای دارد و این موضوع را می‌توان از سرمایه‌گذاری ژاپنی‌ها در این سرویس استریم مشاهده کرد. به‌طور حتم حضور اسپاتیفای به عنوان یکی از شرکت‌هایی که سونی در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است، بر گزارش‌های مالی آینده‌ی این کمپانی تاثیرگذار خواهد بود، همچنان که فروش ۱.۱۴ درصد از سهام سرویس استریم سوئدی نیز در گزارش‌های آینده بی‌تاثیر نخواهد بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات