ال جی دیسپلی شایعه سرمایه گذاری گوگل برای تولید نمایشگر OLED را تکذیب کرد

پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از طرح شایعاتی در خصوص سرمایه‌گذاری گوگل در ال‌جی برای تولید اولد، حال ال‌جی دیسپلی این شایعات را تکذیب کرده و مدعی شده هیچ کمک مالی از گوگل دریافت نکرده است.
تبلیغات

از یک سال قبل تاکنون شایعه شده بود که شرکت ال‌جی دیسپلی (LG Display)‌،‌ برای پیشبرد اهداف خود از سرمایه گذاری مستقیم مالی شرکت گوگل کمک گرفته و کار خود را پیش برده است. حتی گفته شده بود که علت همکاری نزدیک این دو شرکت،‌ همین مسایل مالی است. ال‌جی دیسپلی بعد از گذشت یک سال،‌ این شایعه‌ها را تکذیب کرد.

ظاهرا گفته شده بود که شرکت آلفابت (Alphabet)، رقمی بالغ بر ۹۳۰ میلیون دلار به شرکت ال‌جی دیسپلی کمک مالی کرده تا بتواند در تولید صفحه نمایش OLED به اهداف تجاری خود دست پیدا کند. هدف گوگل از این سرمایه گذاری مالی،‌ تامین صفحه نمایش OLED برای گوشی‌های هوشمند این شرکت مطرح شده بود. ولی ظاهرا این صحبت‌ها شایعه‌ای بیش نبوده و ال‌جی دیسپلی دریافت چنین پولی را رد کرد.

از سوی دیگر ال‌جی همچنان ادعا می‌کند که از سال گذشته تاکنون،‌ ارتباطش با گوگل به شکل قابل توجهی بهتر از قبل شده و این دو شرکت قصد دارند همکاری خوبی برای پروژه گوگل پیکسل 2 ( Pixel 2)‌،‌ با یکدیگر داشته باشند. اکتبر سال 2017 گوشی هوشمند گوگل پیکسل 2XL معرفی شد که با دستیار گوگل، اسپیکرها و تلویزیون هوشمند کار می‌کرد. همچنین این تولید کننده کره جنوبی،‌ یکی از اولین شرکت‌هایی است که به‌زودی ساعت هوشمند خود را که با نسخه Wear OS که نسخه جدیدی از اندروید ور (Android Wear) است به بازار عرضه می‌کند. با توجه به آخرین اطلاعاتی که در مورد این ساعت هوشمند ال‌جی منتشر شده،‌ باید منتظر رونمایی آن تا پایان ماه جاری میلادی باشیم. این ساعت هوشمند مجهز به صفحه نمایش لمسی و همچنین کلیدهای کنترل فیزیکی خواهد بود. با این حساب ال‌جی مسیر خوب و تازه‌ای را در پیش گرفته و همکاری خوبی را گوگل دارد ولی قضیه سرمایه‌گذاری مالی شایعه‌ای بیش نبوده‌ است. 

از طرفی،‌ گوشی‌های هوشمند سری پیکسل 2 گوگل (Pixel 2) با همکاری دو شرکت اچ‌تی‌سی (HTC) و ال‌جی تولید شدند، اما احتمال دارد گوگل برای ساخت گوشی‌های سری پیکسل 3،‌ همکاری خود را با شرکت ال‌جی قطع کند. گوگل اوایل سال جاری میلادی،‌ قرارداد ۱.۱ میلیارد دلاری برای دسترسی نامحدود به محصولات شرکت تایوانی پرداخت کرد و در اصل حق ثبت اختراع این شرکت تایوانی را خریداری کرد. شرکت ال‌جی یکی از برندهای شناخته شده‌ برای بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند است. با اینکه این شرکت خودش نیز گوشی هوشمند تولید می‌کند ولی سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند با این برند همکاری خوبی دارند. این شرکت از زمان عرضه G3 در اواسط سال 2014، سعی کرد در حوزه تولید و فروش گوشی‌های هوشمند بازار نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. ال‌جی اخیرا اعلام کرده که ال‌جی جی 7 تین کیو (G7 ThinQ)‌، اولین گوشی هوشمند در جهان است که با دستیار گوگل کار می‌کند و شاید همین مساله نشان دهنده روابط دوستانه و همکاری نزدیک این دو شرکت باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات