عمکرد دیدنی لکسوس RC F در تست جادهای
شاید خودروی لکسوس RC با توجه به طراحی لوکس و ظاهر بحثبرانگیز خود در زمینه رانندگی اسپرت حرفی برای گفتن نداشته باشد، اما نسخه عملکردی F به لطف بهرهگیری از پیشرانه تنفس طبیعی ۵.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر؛ هنوز قدرت زیادی برای مانور دادن دارد. به نظر میرسد این محصول جدید بتواند ترکیبی زیبا از یک خودرو لوکس و اسپرت را در کنار هم نمایش دهد. به گفته سازنده، کوپه لکسوس RC F قادر است در زمان ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ اگرچه هنوز هم خودروساز ژاپنی معتقد است که این نسخه، میتواند بهتر از این نیز عمل کند.
ویدئویی از کانال اتومان تیوی در یوتیوب منتشر شده است که در آن، خودروی لکسوس RC F پس از یک توقف، شتابگیری میکند و سرعت خود را به نمایش میگذارد. در این نمایش بیشینه سرعت لکسوس RC F به ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت میرسد که برای یک خودروی لوکس ژاپنی، عالی به نظر میرسد. راننده پشت فرمان کوپه لکسوس، در چند مرحله فرآیند سرعتگیری و دستیابی به بیشینه سرعت را تکرار میکند و این حرکات در فضای داخلی از زوایای مختلف نشان داده میشود.
راننده تلاشهای زیادی برای تطبیق عملکرد خودروی لکسوس RC F با مشخصات اعلام شده توسط سازنده انجام میدهد. به نظر میرسد که ارقام اعلام شده توسط سازنده، در عمل دقیقا با زمانهای راننده تطابق دارد. در فیلم نشان داده میشود که کوپه لکسوس RC F برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۴.۷ ثانیه زمان صرف میکند. در اولین تلاش چنین نتیجهای منطقی است و میبینیم که لکسوس RC F در زمان ۱۴.۵ ثانیه میتواند از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، در حالی که رسیدن به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۲۶.۳ ثانیه طول میکشد. در تلاش دیگری، راننده نشان میدهد که خودروی لکسوس RC F در زمان ۹.۸ ثانیه میتواند از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد، که برای رانندگی در بزرگراه بسیار سریع به نظر میرسد.
در پایان فیلم، راننده نتایج تلاش برای دستیابی به بهترین شتابگیری را با برخی از محصولات بازار مقایسه میکند. لکسوس RC F و سدان بیامو M550i دقیقا قابل مقایسه نیستند اما عملکرد آنها در زمانگیری نزدیک است، حتی اگر بیامو M550i مجهز به پیشرانه ۴.۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر با دور توربوشارژر باشد. با این حال پیشرانه بنزینی بیامو M550i تنها ۴۵۶ اسب بخار تولید میکند، که به مراتب کمتر از قدرت پیشرانه کوپه دودر لکسوس RC F است.
چنین ویدئوهایی در حقیقت نمایش عملکرد ظاهری خودروها در دنیای واقعی هستند. برخلاف تصور برخی افراد، این آزمایشات به صورت کنترلشده انجام نمیشوند، بلکه تعمیمی برای مصرفکنندگانی است که به دنبال اطلاعات شرایط واقعی محصولات بازار هستند. البته عملکرد هر خودرویی در شرایط واقعی بستگی بسیار زیادی به راننده و مهارت او دارد که میتواند بسیاری از نتایج را تغییر دهد.
ویدئو