مایکروسافت قابلیت‌های جدیدی را به بات های هوشمند خود اضافه کرد

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت شب گذشته در جریان نطق اصلی کنفرانس بیلد ۲۰۱۸ از بروزرسانی بزرگ برای پلتفرم مربوط به بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این کمپانی رونمایی کرد.
تبلیغات

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در جریان برگزاری نطق اصلی کنفرانس بیلد که شب گذشته برگزار شد، از تغییرات، به‌روزرسانی‌های سرویس‌های فعلی در کنار سرویس‌ها و محصولات جدید این شرکت رونمایی کرد. از جمله‌ی به‌روزرسانی‌ها و تغییرات جدید قابل اشاره باید به بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره کرد. براساس اطلاعات ارائه شده کاربران هم اینک می‌توانند بات‌های مورد نیاز خود را به‌راحتی ایجاد کرده و توسعه دهند. بات‌های مایکروسافت علاوه‌بر اینکه مبتنی بر آژور هستند، قابلیت اجرا روی سرور‌های شخصی را نیز دارند و می‌توان آن‌ها را در پلتفرم‌های مختلف اجرا کرد.

آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد که در حال حاضر بیش از ۳۰٬۰۰۰ بات فعال به‌صورت ماهانه توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شوند که از ابزار‌های هوش مصنوعی ردموندی‌ها استفاده می‌کنند. این بات‌ها روزانه بیش از ۳۰ میلیون پیام را مدیریت می‌کنند. این تعداد بات توسط هزاران شرکت توسعه یافته و در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله‌ی شاخص‌ترین کمپانی‌هایی که از بات‌های مایکروسافت استفاده می‌کنند باید به Asiana Airlines ،Stack Overflow و Telefonica در کنار شمار دیگری از شرکت‌ها اشاره کرد.

برای استفاده از بات‌های مایکروسافت، حتما لازم نیست تا کاربران از ابزارهای مایکروسافت استفاده کنند؛ چرا که می‌توان بات‌های مایکروسافت را در یک وب‌سایت، اِسلَک، فیسبوک مسنجر، کیک، تلگرام، کورتانا، اسکایپ برای بیزنس و حتی ایمیل و مایکروسافت تیمز مورد استفاده قرار داد. با استفاده از پلتفرم به‌روز شده‌ی بات‌های مایکروسافت می‌توان طراحی یک بات را انتخاب کرده و سپس در مرحله‌ی بعدی بات اختصاصی خود را براساس مدل انتخابی توسعه داد. مایکروسافت همچنین نسخه‌ی نهایی QnAMaker را نیز منتشر کرده است که با استفاده از آن می‌توان صفحه‌ی سوال و جواب یا همان FAQ را در قالب یک بات برنامه‌ریزی کرد.

شبیه‌ساز یا امولاتور بات‌ها نیز توسط مایکروسافت به‌روزرسانی شده‌اند که با استفاده از آن می‌توان فرایند دیباگ بات توسعه یافته را بسیار ساده‌تر کرد.

مایکروسافت همچنین دو بستر جدید مبتنی بر یادگیری ماشین توسعه داده است که Project Conversation Learner و Project Chat نام دارند. همان‌طور که اشاره کردیم که این دو ابزار مبتنی بر یادگیری ماشین توسعه یافته‌اند. Project Conversation Learner برای آموزش هر چه بیشتر هوش مصنوعی مایکروسافت با دریافت مکالمات توسعه یافته و ابزار دوم نیز قادر است براساس آموخته‌های خود، مکالمه را با کاربر به پیش ببرد؛ به‌طوری که این حس در کاربر القا می‌شود که در حال مکالمه با یک کاربر واقعی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات