سینمامارکت بزرگترین مرجع دانلود و تماشای مستند در ایران

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
افراد کمی هستند که از حجم بالای تولید مستند، آن هم با موضوعات گوناگون مانند مشکل بحران آب، ازدواج آسان، زندگی شخصیت‌های برجسته، نقد نظام آموزشی و ...آگاه باشند. اما آن‌هایی هم که از این اتفاقات اطلاع دارند، نمی‌دانند چگونه می‌شود این آثار را تهیه کرد.
تبلیغات

بعضی از مستندها نه از سینماهای کشور پخش می‌شوند و نه در شبکه توزیع خانگی راه می‌یابند. تمام این دلایل باعث شده که این آثار آن طور که شایسته‌اند، دیده نشوند. مستندهایی که به راحتی می‌تواند اوقات فراغت خانواده‌ها را پر کند و علاوه بر جذابیت و سرگرمی، پیرامون موضوعی اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... به آن‌ها اطلاعات کافی بدهد.

دیده نشدن شایسته مستندها در طی این سال‌ها، وجود خلأ توزیع مناسب این آثار را بیش از پیش نمایان می‌‌سازد. به همین دلیل از سال ۱۳۹۳ گروهی از جوانان علاقه‌مند به عرصه فرهنگ و هنر، دور هم جمع شده‌اند تا مسیر رفع موانع موجود در توزیع این آثار را طی کنند و حاصل تلاششان راه‌اندازی سایت سینمامارکت شده است.

سینمامارکت

سینمامارکت چگونه خلأ توزیع فیلم مستند را مرتفع ساخته است؟

سینمامارکت با جمع‌آوری آثار کارگردان‌های مطرح و تولیدکنندگان اصلی سینمای مستند ایران مانند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سازمان هنری رسانه‌ای اوج، بنیاد روایت فتح، مرکز مستند سوره، سفیرفیلم و ... توانسته است به مرجعی برای دسترسی به تولیدات سینمای مستند ایران تبدیل شود. سینمامارکت امکان خرید اینترنتی فیلم‌ها، مشاهده آنلاین و دریافت لینک دانلود را برای مخاطبان فراهم ساخته و اینگونه توانسته است ارتباط میان مخاطب و تولیدکننده‌ اثر را برقرار کند.

در سینمامارکت به دنبال چه محتوایی باشیم؟

در حقیقت می‌توان گفت سینمامارکت به دنبال پخش آثار ارزشمند سینمای مستند و داستانی ایران و جهان است. در یک نگاه می‌توان گفت اکثر آثار مطرح سینمای مستند ایران در سینمامارکت موجود است؛ به عنوان مثال شما می‌توانید مستندهایی همچون روزگار رضاخانی، A157، میراث آلبرتا، ارثیه پدری، بهت میاد، پول و پورن، چشم به راه، عروسک کوکی نیستم، قائم مقام و ... و همچنین فیلم‌های سینمایی همچون دختر، فهرست مقدس، یه حبه قند، ویلایی ها، ماجرای نیمروز، بیست و یک روز بعد، شیار 143، برادرم خسرو، فرشته‌ها با هم می‌آیند و ... را در سینمامارکت پیدا کنید. همچنین بسیاری از مستندهای مطرح سینمای جهان نظیر آنارشیست آمریکایی، رونالدو، دیوید بکهام، من بولت هستم، ایکاروس، من جین دو هستم، بیت کوین با زیرنویس اختصاصی در سینمامارکت در دسترسی شما قرار دارند. 

از امکانات سایت سینمامارکت می‌توان به:

  • اینترنت رایگان برای کاربران شرکت‌های شاتل، آسیاتک، فن آوا و غیره؛
  • امکان خرید اشتراک در کنار امکان خرید تکی فیلم‌ها؛
  • امکان تماشای آنلاین در کنار امکان دانلود فیلم‌ها؛
  • جستجوی پیشرفته و دسته بندی محتوا؛
  • امکان حمایت از تولید کنندگان آثار؛
  • نسخه اپلیکیشن موبایل

و بسیاری از امکانات دیگر اشاره کرد.

در مجموع ارزیابی‌ها نشان می‌دهد سینمامارکت در حوزه سینمای مستند توانسته به عنوان مرجعی منحصربه فرد جایگاه خود را تثبیت نماید و علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات