تمامی خودروهای کادیلاک، مجهز به سوپرکروز می‌شوند

پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کادیلاک از سیستم کروز کنترل هوشمند خود با نام سوپر کروز رونمایی کرده و قرار است از سال ۲۰۲۳ در تمامی محصولات خود، از آن استفاده کند.
تبلیغات

کادیلاک فناوری جدیدی را با نام سوپر کروز معرفی کرده است که در حال حاضر به صورت آپشن روی مدل CT6 نصب می‌شود و به راننده این امکان را می‌دهد تا هنگام رانندگی در اتوبان دست‌های خود را از روی فرمان بردارد. کادیلاک قصد دارد تا استفاده از این سیستم را از سال ۲۰۲۰ افزایش دهد و در سایر خودروهای خود را نیز، عرضه کند. همچنین احتمالا شاهد حضور سیستم سوپر کروز کنترل از سال ۲۰۲۰ در سایر خودروهای جنرال موتورز باشیم.

سوپر کروز کادیلاک اولین سیستم ارتباطی V2X است. این فناوری جدید همچنین از سال ۲۰۲۳ در خودروهای کراس‌اور این شرکت نیز نصب خواهد شد. سوپر کروز به راننده این امکان را می‌دهد تا چراغ‌های راهنمایی را راحت‌تر مشاهده کند. همچنین اطلاعات مناطق نیز در اختیار راننده قرار می‌گیرد. برد این سیستم در حدود ۳۰۰ متر است و می‌تواند‌ اشراف کاملی روی اتفاقاتی که پیرامون خودرو در حال اتفاق افتادن هستند، داشتته باشد. چنین بردی کارایی خودروها را در هوای مه آلود افزایش می‌دهد.

سال گذشته، کادیلاک توانست ۱۹۳۱ کیلومتر تست را روی سیستم سوپر کروز انجام دهد. این برند، خودروهای مجهز به سوپرکروز را از شهرهای ممفیس در تنسی تا سانتافه در نیومکزیکو مورد تست و آزمایش قرار داد.

Cadillac Escalade

هنگامی که سوپر کروز را روشن می‌کنید در حقیقت نوعی بسیار پیشرفته از سیستم کروز کنترل هوشمند را وارد عمل می‌شود. این سیستم اطلاعات مورد نیاز خود را از GPS، سنسورها، دوربین‌ها و رادارهای خودرو دریافت می‌کند و به این ترتیب راننده این امکان را خواهد داشت تا دست‌های خود را به‌طور کامل از روی فرمان بردارد. همچنین سوپر کروز میزان هشیاری راننده را نیز زیر نظر دارد تا اطمینان حاصل کند راننده در هنگام فعال بودن این سیستم حواس خود را به رانندگی معطوف کرده است و برای مثال مشغول بازی با تلفن همراه خود نیست.

در حال حاضر تنها ایرادی که می‌توان به سیستم سوپر کروز کنترل کادیلاک دانست این است که تنها در مسیرهای خاصی قابل استفاده است. برای مثال کادیلاک نقشه‌هایی را تهیه کرده است که ۳۳۸ هزار کیلومتر جاده را در کشورهای آمریکا و کانادا در بر می‌گیرد.

کادیلاک

این سامانه اطلاعات ضروری، جاده‌ها مثل خطوط حزکت را در اختیار دارد. مجموعه چنین اطلاعاتی سبب می‌شود که راننده در طول رانندگی بتواند دست‌های خود را از روی فرمان بردارد و کنترل خودرو را به‌طور کامل به کامپیوتر واگذار کند. جالب است بدانید که سیستم سوپر کروز این توانایی را دارد تا حتی توقف کامل نیز انجام دهد. ضمن اینکه کنترل چراغ‌های مه‌شکن نیز بر عهده‌ی خودرو است و می‌تواند به‌طور خودکار آن‌ها را روشن و خاموش کند. فعال‌سازی سوپر کروز کادیلاک تنها با استفاده از یک کلید روی غربیلک فرمان انجام می‌شود. با این وجود اما امکان استفاده از این سامانه در تمامی جاده‌ها وجود ندارد، ضمن اینکه شرایط آب و هوایی نیز می‌تواند روی عملکرد این خودرو تأثیر منفی بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات