راهنمای خرید کولر گازی و معرفی بهترین مدل‌ها

دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 11 دقیقه
بهترین کولر گازی ایران بر حسب متراژ اتاق به همراه معرفی انواع کولر گازی و تفوات آن با کولر آبی
اگر قصد دارید کولرگازی بخرید،‌ قبل از هر کاری باید با انواع کولر گازی و تفاوت کولر آبی و کولر گازی آشنا شوید.
تبلیغات

با فرارسیدن فصل گرما و نزدیک‌شدن به تابستان نیاز افراد به بررسی و خرید بهترین کولرهای گازی و آبی بازار متناسب با بودجه و محل زندگی به اوج خود می‌رسد؛ البته در برخی از مناطق کشور مانند جنوب ایران، نیاز به داشتن کولر قبل از سایر نواحی حس می‌شود و حتی یک یا دو کولر نیز برای یک خانه یا محل کار جواب‌گو نخواهد بود.

اکثر افراد سعی می‌کنند پیش از خرید انواع کولر گازی یا آبی، اطلاعاتی ازقبیل قیمت و امکانات و تفاوت‌های کولرهای آبی و گازی را کسب کنند و سپس وارد عمل شوند. برای همین منظور تصمیم گرفتیم اطلاعات مورد‌نیاز کاربران را در مقاله‌ای به‌طور مختصر و مفید بگنجانیم تا ضمن معرفی بهترین کولر گازی بر‌اساس اندازه‌ی اتاق، ویژگی‌های مهم کولر گازی مناسب و مزایا و معایب انواع کولر را توضیح دهیم.

پیش‌تر در زومیت راهنماهای خریدی درباره‌ی بهترین تلویزیون، بهترین سشوار، بهترین ریش‌تراش و حتی راهنمای خرید لباس‌شویی را منتشر کرده‌ایم و حالا نوبت به راهنمای خرید بهترین کولر گازی رسیده است تا کاربران ضمن کسب اطلاعات لازم، با مدل‌های مختلف و امکانات و ویژگی‌های هرکدام بیشتر آشنا شوند. در‌ادامه با راهنمای خرید بهترین کولر گازی و معرفی بهترین مدل‌های بازار همراه ما باشید.

مهم‌ترین ویژگی‌های کولر گازی مناسب

کولر گازی مناسب علاوه‌بر داشتن کیفیت ساخت و قیمت مقرون‌به‌صرفه، باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتواند به‌خوبی نیاز افراد را برطرف کند. در‌ادامه، چند ویژگی مهم کولر گازی مناسب را بیان می‌کنیم که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید.

ظرفیت خنک‌کننده

ظرفیت خنک‌کننده کولر گازی بر‌حسب BTU (واحد حرارتی بریتانیا) اندازه‌گیری می‌شود که به‌طورخلاصه به میزان گرمایی اشاره می‌کند که دستگاه می‌تواند در یک ساعت از یک اتاق خارج کند. دستگاه تهویه‌ی مطبوع مناسب باید ظرفیت خنک‌کنندگی مناسب با ابعاد اتاق داشته باشد.

بهره‌وری انرژی

بهتر است در حالت کلی بین کولرها به‌دنبال محصولاتی با رتبه‌ی SEER (نسبت بهره‌وری انرژی فصلی) زیاد باشید. هرچه رتبه SEER یا برچسب مصرف انرژی بیشتر باشد، مصرف انرژی بهینه‌تر و کمتر خواهد بود که به‌معنای کاهش قبض برق و اثر منفی کمتر بر محیط‌زیست است.

عملکرد بی‌صدا

هنگام خنک‌کنندگی عموماً کولر گازی صدای کمتری از کولر آبی تولید می‌کند؛ اما در‌این‌بین محصولاتی وجود دارند که تقریباً‌ بدون صدا کار می‌کنند. پس اگر خنک‌کنندگی بی‌سروصدا برای شما اهمیت دارد یا به فکر خرید کولر گازی برای اتاق‌خواب یا فضایی آرام هستید، بهتر است به‌دنبال کولر گازی‌ای با درجه‌ی دسی‌بل کمتر باشید.

فیلتر هوا

تهویه‌ی مطبوع مناسب باید فیلتر هوای باکیفیتی داشته باشد تا بتواند گردوغبار و گرده و سایر مواد حساسیت‌زا را از هوا پاک کند. بد نیست بدانید که برخی از مدل‌ها فیلترهایی دارند که حتی می‌توانند باکتری‌ها و ویروس‌ها را جذب کنند تا هوای پاکیزه و سالمی را برای تنفس در‌اختیار داشته باشید.

کنترل و استفاده آسان

کنترل کولر مناسب باید کاربردی باشد و کار با آن را بتوان به‌راحتی یاد گرفت. پیشنهاد می‌کنیم به‌دنبال مدل‌هایی با نمایشگر دیجیتال و کنترل از راه دور بصری باشید تا همه‌چیز با سهولت دراختیارتان باشد.

طول عمر و گارانتی

کولر گازی مناسب باید از مواد اولیه باکیفیت ساخته شده و طول عمر زیادی داشته باشد؛ چراکه تهیه‌ی لوازم این‌چنینی نیازمند صرف هزینه‌ی زیادی است و اکثر افراد نمی‌توانند سالانه کولر گازی خود را عوض کنند یا بهبود دهند. پس به‌دنبال کالاهایی با گارانتی باشید که هم قطعات و هم خدمات را پوشش می‌دهد.

ویژگی‌های اضافه

برخی از سیستم‌های تهویه‌ی مطبوع ازجمله کولر گازی ویژگی‌های اضافی مانند تایمر قابل‌برنامه‌ریزی و حالت خواب و تصفیه‌کننده هوا دارند. اگر داشتن این ویژگی‌ها و مشابه آن‌ها برای شما اهمیت دارد و بودجه‌ی کافی نیز برای پرداخت مبالغ بیشتر دارید، پیشنهاد می‌کنیم که در خرید کولر گازی این ویژگی‌ها را مدنظر قرار دهید.

بهترین برندهای کولر گازی در ایران

هرچند در ایران تعداد شرکت‌های سازنده‌ی کولر آبی بسیار بیشتر از کولر گازی است، چندین شرکت تولیدکننده‌ی کولر گازی نام‌آشنا هم وجود دارد که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به ایران‌رادیاتور، پاکشوما، اسنوا، جی‌پلاس،‌ پارس‌خزر و امرسان اشاره کرد.

این شرکت‌های سازنده‌ی دستگاه‌های تهویه‌ی مطبوع اکثراً در رده‌ی اقتصادی بازار فعالیت و محصولات خود را با گارانتی و خدمات پس از فروش روانه‌ی بازار می‌کنند؛ البته پشتیبانی و کیفیت گارانتی این شرکت‌ها متفاوت است و هنگام خرید کولر گازی باید به این مسئله نیز توجه کرد.

بهترین کولر گازی بر‌اساس ابعاد اتاق

‌به‌منظور تعیین ظرفیت خنک‌کننده‌ی مناسب برای اتاق و انتخاب بهترین کولر گازی برای ابعاد مدنظرتان، ابتدا متراژ مربع اتاق را محاسبه کنید و سپس عوامل دیگری را در نظر بگیرید که می‌توانند بر بار خنک‌کننده تأثیر بگذارند. قبل از هرچیز طول و عرض اتاق را با متر اندازه‌گیری و در هم ضرب کنید تا مساحت اتاق به متر‌مربع به‌دست آید.

گفتنی است متراژ اتاق یا ساختمان از عوامل مهمی است که مستقیماً در محاسبه‌ی ظرفیت خنک‌کنندگی کولر گازی مؤثر خواهد بود؛ اما به‌تنهایی کافی نیست. برای مثال، می‌توان به‌ازای هر مترمربع برای طبقات میانی یک ساختمان حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ واحد BTU و برای طبقه‌ی آخر حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد BTU در نظر بگیرید. به‌عنوان نمونه، برای یک اتاق ۱۲ متری واقع در طبقات آخر به یک کولر گازی با ظرفیت حداقل ۷٬۲۰۰ واحد BTU نیاز خواهید داشت.

همان‌طور‌که پیش‌تر گفتیم، ظرفیت کولر گازی را برحسب BTU محاسبه می‌کنند؛ اما BTU دقیقاً‌ چیست؟ می‌توان گفت هر واحد BTU برابر با مقدار گرمایی است که یک پوند آب ۶۰ درجه‌ی فارنهایت در فشار یک اتمسفر را به ۶۱ درجه‌ی فارنهایت می‌رساند. این تعریف شاید کمی پیچیده به‌نظر برسد؛ ولی دانستن ظرفیت خنک‌کننده‌ی مورد‌نیاز ضروری است؛ جدول زیر به شما کمک خواهد کرد تا در انتخاب ظرفیت کولر گازی مدنظرتان بهتر عمل کنید.

ظرفیت سرمادهی کولر گازی (BTU)

مساحت مناسب اتاق (مترمربع)

۹٬۰۰۰

۱۲ تا ۲۰

۱۲٬۰۰۰

۲۰ تا ۳۰

۱۸٬۰۰۰

۳۰ تا ۴۵

۲۴٬۰۰۰

۴۵ تا ۶۰

۳۰٬۰۰۰

۶۰ تا ۷۵

۳۶٬۰۰۰

۷۵ تا ۹۰

۴۸٬۰۰۰

۹۰ تا ۱۲۰

به‌جز عواملی مانند طبقه و مساحت اتاق، عامل مؤثر دیگر در تعیین ظرفیت مناسب کولر گازی، تعداد افراد حاضر در اتاق است. به‌طور‌کلی و میانگین به‌ازای هر نفر حدود ۵۰۰ واحد BTU اضافه‌تر باید در نظر بگیریم.

همچنین، نوع کاربری ساختمان می‌تواند تأثیر بسزایی بر ظرفیت خنک‌کنندگی کولر بگذارد. برای مثال، در محیط‌های اداری به‌دلیل رفت‌و‌آمد زیاد و وجود دستگاه‌های الکترونیکی مانند فکس و پرینتر و کامپیوتر ظرفیت سرمایش کمی دچار تغییر می‌شود و برای هر دستگاه الکترونیکی باید حدود ۲۰۰ واحد BTU اضافه‌تر در نظر گرفت.

اگر این توضیحات کمی دشوار به‌نظر می‌رسد یا اصلاً‌ حوصله‌ی محاسبه و کار با اعداد و ارقام را ندارید، از صفحات محاسبه‌‌ی آنلاین ظرفیت خنک‌کنندگی می‌توانید استفاده یا با کارشناسی خبره در این زمینه گفت‌وگو کنید.

معرفی بهترین کولر گازی براساس متراژ اتاق

کمترین ظرفیت کولر گازی که می‌توان سراغ آن‌ را در بازار گرفت، درحال‌حاضر، ۹٬۰۰۰ واحد BTU است که تنها برای اتاق‌های کوچک داخل منزل می‌تواند مناسب باشد؛ البته اکثر افراد به‌جای خرید جداگانه چندین دستگاه تهویه‌ی مطبوع، برای تمامی اتاق‌ها یک کولر گازی با ظرفیت بیشتر تهیه می‌کنند تا هم در مصرف انرژی و هم در قیمت صرفه‌جویی کرده باشند. پس خرید کولر گازی ۹ هزار را مگر برای مواقع استثنایی چندان توصیه نمی‌کنیم.

پاکشوما مدل MPF-09CH

بهترین کولر گازی پاکشوما ۹ هزار

کولر گازی پاکشوما مدل MPF-09CH با ظرفیت ۹٬۰۰۰ واحد BTU هم برای ایجاد سرما و هم برای تولید گرما می‌تواند استفاده شود. این کولر گازی پاکشوما را می‌توان در مناطقی با آب‌وهوای معتدل و برای ساختمان‌های مسکونی یا حتی تجاری و اداری با متراژ حداکثر ۱۵ متر‌مربع استفاده کرد. طراحی زیبا و رده‌ی مصرف انرژی A نیز از دیگر ویژگی‌های کولر گازی پاکشوما مدل MPF-09CH محسوب می‌شوند.

گاز مبرد R410a بدون رساندن آسیب به لایه‌ی ازون،‌ برق مصرفی تک‌فاز ۲۲۰ ولت، قابلیت پرتاب باد سه‌بعدی و تا حداکثر ۱۰ متر، عملکرد آرام و کم‌صدا، بهره‌مند از کمپرسور روتاری GMCC، مجهز به سیستم یونیزاسیون هوا و تشخیص نشتی مبرد، قابلیت خنک‌کنندگی سریع با سیستم Flash Cooling و وجود پره‌های طلایی در کندانسور را نیز باید به فهرست امکانات و ویژگی‌های دستگاه تهویه مطبوع پاکشوما افزود.

جی پلاس مدل GAC-HF09TQN1

بهترین کولر گازی جی پلاس ۹ هزار

کولر گازی جی پلاس مدل GAC-HF09TQN1 با برچسب انرژی A++ و ظرفیت برودت ۹٬۰۰۰ واحد BTU یکی از بهترین کولرهای گازی‌ اقتصادی برای اتاق‌ها یا سالن‌های کوچک است.

گفتنی است نوع کمپرسور دستگاه روتاری است و قابلیت گرمایش و سرمایش مطبوع را دارد. نوع برق مصرفی تک‌فاز ۲۲۰ ولت و گاز مبرد به‌کار‌رفته در آن نیز R410a است که بری حفظ محیط‌زیست و آسیب‌نزدن به لایه ازون مناسب خواهد بود.

از این کولر گازی اسپلیت جی پلاس می‌توان در مکان‌هایی با حداکثر متراژ ۱۲ متر‌مربع برای اتاق زیر پشت‌بام و تا ۲۰ متر مربع طبقات وسط استفاده کرد.

ال جی مدل NA128SK1

بهترین کولر گازی بازار LG

کولر گازی ال جی مدل NA128SK1 با ظرفیت ۱۲٬۰۰۰ و رده‌ی مصرف انرژی A مناسب استفاده در مناطقی با آب‌وهوای شرجی خواهد بود. این دستگاه تهویه‌ی هوای مطبوع ال جی از سری محبوب Art Cool است که از طراحی و ویژگی‌های مدرنی بهره می‌برد.

طراحی مینیمال و قابلیت سرمایش و گرمایش با جریان نامی سرمایش ۵٫۸ آمپر و جریان نامی گرمایش ۵٫۶ آمپر، کمپرسور Dual Inverter با مصرف انرژی بهینه و صدای کم، قابلیت اتصال به وای‌فای و کنترل هوشمند و قدرت پرتاب باد تا ۱۳ متر از ویژگی‌های کولر گازی LG به‌شمار می‌روند.

گفتنی است این دستگاه مانند تمامی کولرهای گازی‌ اسپلیت دو قسمت داخلی و خارجی دارد که قسمت خارجی وظیفه‌ی خنک‌کردن گاز را عهده‌دار است و بیرون اتاق و در فضای باز نصب می‌شود و پنل داخلی نیز داخل اتاق قرار می‌گیرد و باد خنک را در اتاق به جریان می‌اندازد.

باتوجه‌به ظرفیت ۱۲ هزار بی‌تی‌یو این کولر گازی ال جی،‌ می‌توان از آن در ساختمان‌های مسکونی و اداری و تجاری با متراژی در‌حدود ۲۵ مترمربع استفاده کرد.

کولر گازی ال جی مدل M24AKH-SK2

بهترین کولر گازی ۲۴ هزار ال جی

کولر گازی ال جی مدل M24AKH-SK2 با ظرفیتی معادل ۲۴٬۰۰۰ واحد BTU می‌تواند هم در گرما و هم در سرما، هوای پاکیزه و لطفی را در‌اختیار مصرف‌کننده قرار دهد. این کولر گازی LG که از نوع اسپلیت است، با استفاده از فناوری اینورتر پیشرفته با نام Dual Inverter توانسته است به مصرفی به‌مراتب کمتر و سرمایشی یکنواخت و صدای بسیار کم دست پیدا کند.

کولر گازی ال جی مدل M24AKH با ظرفیت سرمایشی و گرمایشی به‌ترتیب ۲۴ و ۳۶ هزار واحد BTU مناسب فضاهای نسبتاً بزرگ منزل و اداری و تجاری خواهد بود. همچنین، به‌لطف فناوری تویین روتاری کندانسورها طول عمر این قطعات بسیار افزایش یافته است.

طراحی زیبا و مدیریت مصرف عالی به‌همراه بهره‌مندی از فناوری اینورتر دوگانه، این کولر گازی را برای انواع آب‌وهوا و وحتی مناطق حارّه‌ای مناسب می‌کند. فضای ۴۵ مترمربع برای طبقات زیر پشت‌بام و تا حدود ۶۰ مترمربع برای طبقات وسط مناسب استفاده این کولر خواهد بود.

گرین مدل GWS-H30P1T1/R1

بهترین کولر گازی گرین

کولر گازی گرین مدل GWS-H30P1T1/R1 با ظرفیت برودتی ۳۰٬۰۰۰ واحد BTU از رده‌ی مصرف انرژی B قیمت مناسبی در ازای ظرفیتش دارد. همچنین، این کولر گازی با کمپرسور روتاری توان ایجاد گرمایش و سرمایش را دارد.

از دیگری ویژگی‌های دستگاه تهویه‌ی هوای مطبوع گرین می‌توان به فین‌های طلایی با طول عمر بال، کار‌کرد از منفی ۱۵ تا ۵۵ درجه‌ی سانتی‌گراد، قابلیت اتصال به وای‌فای و تولید صدای بسیار کم به‌همراه توزیع باد خنک متعادل اشاره کرد.

گفتنی است کولر گازی گرین با ظرفیت تبرید ۳۰ هزار BTU می‌تواند اتاقی با متراژ ۶۰ متر زیر پشت‌بام و تا حداکثر ۷۵ متر طبقات وسط را خنک کند و برای کاربری اداری و خانگی و تجاری مناسب است.

مهم‌ترین تفاوت‌های کولر گازی و کولر آبی

هنگام خرید کولر شاید اولین سؤالی که اکثر کاربران با آن روبه‌رو می‌شوند، این است که «کولر گازی بخرم یا کولر آبی؟»، «کولر آبی بهتر است یا کولر گازی؟»؛ واقعیت این است که پاسخ به این پرسش به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان با قطعیت پاسخ روشن و همیشگی به آن داد.

مناسب‌بودن کولر گازی یا کولر آبی برای شما به عوامل مختلفی ازجمله‌ محل زندگی و اقتصاد و نوع مکان بستگی دارد؛ اما در این مقاله سعی کردیم تا با توضیح‌دادن تفاوت‌های مهم‌ کولر گازی با کولر آبی بهترین انتخاب را پیش‌ رویتان بگذاریم. ابتدا هرکدام از این دو نوع کولر را تعریف می‌کنیم.

کولر آبی چیست؟

همان‌طور‌که از نام آن پیدا است، کولر آبی از آب برای خنک‌کردن محیط استفاده می‌کند که برای مناطقی با آب‌و‌هوای گرم‌و‌خشک مناسب‌تر خواهد بود؛ چراکه کولر آبی با ایجاد رطوبت به لطافت هوا کمک می‌کند و مانع خشک‌شدن آن می‌شود. جلوگیری از ترک‌خوردن وسایل چوبی و ایجاد الکتریسیته ساکن نیز از دیگر کارکردهای کولر آبی است.

کولر گازی چیست؟

کولر گازی هم طبق انتظار از نوعی گاز برای خنک‌سازی محیط بهره می‌برد. به‌عبارت دقیق‌تر، کولر گازی نوعی دستگاه تهویه‌ی هوا است که به‌کمک سیکل تبرید، گرما را از اتاق می‌گیرد و آن را در خارج اتاق دفع می‌کند. این یعنی هوای محیط را بعد از خنک‌کردن دوباره به همان محیط بازمی‌گرداند و بدین‌ترتیب امکان ورود آلودگی و ویروس از هوای بیرون به داخل تقریباً به صفر می‌رسد.

هر کولر گازی از چهار بخش اصلی تشکیل می‌شود: کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و شیر انبساط یا لوله مویین. در این نوع از دستگاه‌های تهویه‌ی مطبوع از گازهای مخصوص تبرید استفاده می‌شود که به آن گاز مبرد می‌گویند. برخی از مبردهای پرکاربرد شامل R410A و R-22 یا R-134a و R-404 هستند.

کولرهای گازی به سه دسته‌ی کلی کولر اسپلیت و کولر پنجره‌ای و کولرهای ایستاده تقسیم می‌شوند که از آن‌ها برای فضاهای مسکونی و اداری می‌توان بهره برد.

مزایای کولر آبی

اولین مزیت مهم کولرهای آبی هزینه‌ی خرید و هزینه‌ی نگه‌داری مقرون‌به‌صرفه آن‌ها است. همچنین، قطعات و تعمیرات این نوع کولرها آسان است و قیمت کمی دارد. کولر گازی هم به محیط‌زیست آسیب وارد نمی‌کنند؛ البته کولر آبی با افزایش رطوبت محیط، فضای اطراف را خنک می‌کند، از‌این‌رو، برای مناطقی با آب‌وهوای خشک بسیار مناسب خواهد بود.

معایب کولر آبی

اولین نکته‌ی منفی کولرهای آبی توان خنک‌کنندگی کمتر آن‌ها درمقایسه‌با کولرهای گازی است. همان‌طور‌که گفتیم، کولر آبی از آب برای خنک‌کردن محیط استفاده می‌کند؛ پس مصرف زیاد آب نیز از دیگر معایب این نوع کولرها خواهد بود.

همچنین، به‌دلیل اینکه کولر آبی در محیط بیرونی نصب می‌شود، احتمال دارد بدنه‌ی آن دچار زنگ‌زدگی شود یا پوشال‌های آن در‌معرض هوای آلوده قرار بگیرند؛ بنابراین، اگر پوشال‌های کولر آبی مدت‌زمان طولانی تعویض نشود، باعث ایجاد قارچ و طبیعتاً بوی نامطبوع در محیط خواهند شد.

مزایای کولر گازی

هنگامی‌که کولر گازی را روشن کنید، اگر قبلاً کاردکرد کولر آبی را دیده باشید، متوجه خواهید شد که کولر گازی بسیار بی‌صداتر از کولر آبی کار می‌کند. همچنین، در این نوع کولرها خبری از آب نیست؛ پس موجب مصرف زیاد آب نخواهند شد. گفتنی است شدت و سرعت خنک‌کنندگی در کولرهای گازی به‌طور محسوسی از نوع آبی کولرها بیشتر است؛ پس برای محیط‌های بزرگ مناسب‌تر خواهند بود.

همچنین، کولر گازی به‌دلیل سازوکارش برای محیط‌های شرجی و رطوبی بهتر است؛ زیرا برای این مدل از خنک‌کننده‌ها فیلتر مخصوص در نظر گرفته شده است؛ پس هوای سالم‌تری می‌تواند ایجاد کند. در کولرهای گازی امکان مدیریت دستگاه نیز بسیار بهتر از نوع آبی آن خواهد بود.

معایب کولر گازی

کولرهای گازی مزایای زیادی دارند؛ اما خالی از ایراد هم نیستند. برای مثال، قیمت خرید و هزینه‌ی نصب و نگه‌داری آن به‌مراتب بیشتر از کولر آبی است و مصرف برق خصوصاً در مدل‌های قدیمی‌تر آن بسیار زیاد است. در‌صورت استفاده کولر گازی از گازهای مبرد رایج احتمال وارد‌کردن آسیب به لایه‌ی ازن نیز وجود خواهد داشت.

علاوه‌براین، کولر گازی مانند کولر آبی به‌راحتی نصب نمی‌شود و خصوصاً در برخی مدل‌ها به نصاب متخصص نیاز دارد. نکته‌ی دیگر اینکه نیاز به سرویس دوره‌ای به‌واسطه‌ی تعمیرکار هزینه‌ی بیشتری روی دست صاحبان این نوع کولرها خواهد گذاشت.

سوالات متداول زومیت

  • کولر گازی بهتر است یا کولر آبی؟

    در پاسخ به پرسش «کولر گازی بهتر است یا کولر آبی؟» باید بگوییم که خرید کولر آبی و تعمیر و نگه‌داری آن ارزان‌تر است؛ اما درمقابل مصرف آب و سروصدای آن زیاد و بازدهی و توان خنک‌کنندگی‌اش کمتر است. کولر گازی با پیشرفت‌های اخیر مصرف و صدای کمتری خواهد داشت؛ اما بسیار گران است. همچنین، کولر گازی از‌نظر سلامتی هوا بهتر خواهد بود.

  • بهترین مارک کولر گازی کدام است؟

    از بهترین مارک‌ها و برندهای کولر گازی می‌توان به ال جی (LG)، گرین (Green)، سامسونگ (Samsung)، گری (Gree)، هایسنس (Hisense) و اجنرال (OGeneral) اشاره کرد. در بین تولیدکنندگان ایرانی کولر گازی نیز اسنوا، جی پلاس، پاکشوما، پارس خزر و ایران رادیاتور بهترین عملکرد را دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات