پتنت جدید مایکروسافت، طراحی هدفونی مشابه ایرپاد اپل را نشان می‌دهد

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پتنت جدید مایکروسافت، نشان از برنامه‌ی احتمالی ردموندی‌ها برای عرضه‌ی هدفونی با طراحی مشابه ایرپاد اپل دارد.
تبلیغات

ایرپاد اپل در سال ۲۰۱۷ میلادی، همزمان با آیفون ۷ معرفی شد و از آن زمان تاکنون توانسته است بازار فروش خوبی را برای خود رقم بزند. از زمان معرفی ایرپاد تاکنون، شرکت‌های مختلفی سعی کرده‌اند محصولی مشابه آن را به بازار عرضه کنند.

ظاهرا مایکروسافت نیز قصد دارد با توسعه‌ی محصولی مشابه Airpod اپل وارد رقابتی جدید در این حوزه شود. پتنت جدید مایکروسافت خبر از محصول جدیدی مشابه ایرپاد اپل می‌دهد که البته ظاهرا ویژگی‌های بیشتری نیز برای آن در نظر گرفته شده است. سند اصلی پتنت جدید مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ تنظیم و در اختیار سازمان ثبت اختراع ایالات متحده قرار گرفته است و بعد از گذشت نزدیک به یک‌ سال اخیرا این سازمان، اطلاعات پتنت جدید مایکروسافت را منتشر کرده است:

پتنت مایکروسافت
در این Patent، یکی از لوازم جانبی صوتی پوشیدنی، جهت ارتباط با سیستم‌ها و ابزارهای مختلف هوشمند توصیف شده، یکی از کاربردهای معمول لوازم جانبی صوتی، استفاده از آن‌ها به‌عنوان رابطی بین کاربر و سیستم‌های هوشمند است؛ این رابط می‌تواند برخی فعالیت‌ها و مسئولیت‌های ساده و معمولی را با توجه به فرمان‌های صوتی کاربر به انجام برساند؛ به‌عنوان مثال کاربر می‌تواند در مورد وضعیت آب‌وهوا، برنامه‌ی کاری روزانه، وضعیت ترافیک، یادآوری قرارهای ملاقات‌ و برقراری تماس و کار از این ابزار استفاده کند. اطلاع‌رسانی‌های مربوطه از طریق اسپیکر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و کاربر نیز می‌تواند از طریق میکروفون با سیستم ارتباط برقرار کند و برای ورود اطلاعات از آن کمک بگیرد. یک کانال حسگر صوتی به‌صورت مداوم در حال رصد و مونیتور سیگنال‌های صوتی است و به‌محض تشخیص سیگنال صوتی، آن را پردازش می‌کند؛ حتی اگر سیگنال صوتی پیچیده هم باشد، با توجه به فناوری پایش و پردازشی که دارد قادر به پردازش سیگنال صوتی خواهد بود. لوازم جانبی صوتی و سیستم پردازشگر به‌صورت بی‌سیم با یکدیگر در ارتباط هستند. 

از نظر ظاهری، ایربادهای هوشمند مایکروسافت شباهت بسیاری به هدفون‌های بی‌سیم Apple دارد. با توجه به پتنت جدید، محصول جدید مایکروسافت دارای مشخصات و ویژگی‌هایی به شرح ذیل خواهد بود: 

  • مجهز به سنسور دما برای تشخیص گرمای بدن کاربر است
  • ایرباد می‌تواند به‌صورت بی‌سیم با تلویزیون، ایکس‌باکس و مجموعه‌ی باکس‌هایی از این دست ارتباط برقرار کند
  • امکان اتصال و ارتباط با فهرست خرید یا کارهای در دست انجام را دارد
  • امکان یادآوری قرارملاقات‌ها و اعلان هشدار به هنگام دریافت ایمیل یا مواردی از این دست را دارد
ایرپاد

Microsoft هم‌چنین در نظر دارد به‌منظور عملکرد بهتر و افزودن ویژگی‌های بیشتر به محصول خود، تجهیزات جانبی بیشتری به ایرباد اضافه کند. از آنجایی‌ که اطلاعات مطرح‌شده تنها توضیحاتی در مورد پتنت جدید مایکروسافت است، نمی‌توان به‌صورت دقیق گفت قطعا محصولی که قرار است طراحی و تولید شود، همه‌ی این ویژگی‌ها را در بر خواهد داشت؛ ولی می‌توان امیدوار بود که اگر همه ویژگی‌ها در محصول جدید مایکروسافت دیده نشود، محصولی مشابه را شاهد خواهیم بود. 

مایکروسافت در نظر دارد در سال جاری میلادی تحت نام تجاری سرفیس، محصول جدید خود را معرفی کند؛ البته یک گمان هم وجود دارد که اصلا مایکروسافت چنین محصولی را تولید نکند. به‌زودی قطعا مشخص خواهد شد که مایکروسافت در مورد پتنت جدید خود چه تصمیمی می‌گیرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات