استیم از واقعیت مجازی در اتاق‌های بزرگ پشتیبانی می‌کند

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
استیم از این پس، امکان بازی در اتاق‌های با ابعاد بسیار بزرگ، ۱۰ متر مربعی را فراهم می‌کند تا کاربران علاقه‌مند بتوانند با آزادی عمل بیشتری به بازی بپردازند.
تبلیغات

علاقه‌مندان بازی‌های واقعیت مجازی در حال حاضر می‌توانند با روش‌های ردیابی فعلی استیم، بازی‌های واقعیت مجازی را در فضای نشیمن به مساحت ۴ متر مربع بازی کنند؛ اما اگر کاربران علاقه‌مند به بازی در فضایی بزرگ‌تر باشند، آیا چنین امکانی در اختیار دارند؟

شرکت Valve اعلام کرده است که با معرفی SteamVR Tracking 2.0 در اوایل سال جاری، امکان بازی در اتاق‌های بزرگ با ابعاد ۱۰ مربع نیز برای کاربران فراهم خواهد شد؛ البته برای بازی در اتاق‌های بزرگ به‌جای استفاده از دو ردیاب باید از چهار ردیاب استفاده شود. کاربرانی که علاقه‌مند هستند حین بازی، آزادی عمل بیشتری داشته باشند، می‌توانند با استفاده از چهار ردیاب در اتاق‌های بزرگ به‌راحتی بازی کنند.

اگر استیم وجود نداشت چه اتفاقی می‌افتاد؟

Valve در نظر دارد تا با پشتیبانی از ایستگاه‌های ردیابی بیشتر، امکان بازی در فضاها و اتاق‌های بزرگ‌تر را نیز برای کاربران فراهم کند؛ هرچند هنوز برنامه‌ی زمان‌بندی برای چنین شرایطی مشخص نکرده است، البته نباید انتظار داشت که این محصولات برای استفاده در منزل به کار گرفته شوند.

تا اواخر سال ۲۰۱۸ امکان نصب SteamVR وجود ندارد و سیستم ردیاب نسل بعدی با هدست‌های موجود اچ‌تی‌سی وایو (HTC Vive) کار نخواهند کرد. توسعه‌دهندگان به‌منظور سازگاری با نمونه‌های قبلی می‌توانند با استفاده از نمونه‌های اولیه‌ی وایو، اقدام به طراحی جدید کنند.

اگر از هدست‌های‌ واقعیت مجازی تنها در محیط خانه استفاده می‌کنید، چنین تغییراتی برای شما تفاوتی ایجاد نمی‌کند. چنین طرح‌های توسعه‌ای برای کاربردهای عمومی و تجاری واقعیت مجازی که کاربر نیاز به آزادی عمل بیشتری دارد، بسیار جالب‌ توجه خواهد بود. سیستم Walkabout VR باید صرفا با ابعاد و اندازه‌ی اتاق ارتباط داشته باشد و تعداد ردیاب‌ها محدودیتی در توسعه‌ی آن ایجاد نکند. در این صورت توسعه‌دهندگان راحت‌تر می‌توانند مانور بدهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات