وزیر ارتباطات: بخش بزرگتری از لیست‌ تخصیصی ارز دولتی منتشر نشده است

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه‌ی خود در شبکه‌ی اجتماعی توییتر نوشت که هنوز بخش بزرگتری از لیست‌های ارز تخصیصی ۴۲۰۰ تومانی منتشر نشده است.
تبلیغات

طی چند هفته‌ی گذشته، وزارت ارتباطات و بانک مرکزی به ترتیب لیست دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی را منتشر کردند که با ابهاماتی همراه بود. در این میان، اسامی برخی از شرکت‌ها که ارز دریافت کرده بودند در لیست‌ها نبود یا مشخص شد که برخی شرکت‌ها در حیطه‌ی غیرکاری خود ارز دریافت کرده و واردات انجام داده‌اند. از سوی دیگر، همین انتشار لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی باعث شد تا دست برخی از سودجویان هم رو شود؛ چرا که برخی از شرکت‌ها، ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده بودند اما کالا را با ارز آزاد در بازار عرضه کردند.

در این میان سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز سازمان تعزیرات به موضوع ورود کرده و اقدام به بازرسی شرکت‌ها کردند. در همین حال، دستگاه قضایی کشور نیز اعلام کرد که با متخلفین ارزی برخورد خواهد شد.

بر این اساس محمدجواد آذری‌ جهرمی در توئیتر نوشت:

امروز سخنگوی محترم دستگاه قضا از آغاز برخورد با متخلفین ارزی خبر داد. خوشبختانه روند شفاف‌سازی، مسیر مناسبی را در پیش گرفته است.

وی همچنین در ادامه اعلام کرده است:

البته هنوز بخش بزرگتری از لیست‌های ارز تخصیصی ۴۲۰۰ تومانی منتشر نشده است؛ انتشار آن‌ها و بهره‌گیری از نظارت افکار عمومی و کشف پلشتی‌ها ضرورتی مهم است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات