چرا تیم‌های خلاق کوچک قوی‌تر از تیم‌های بزرگ هستند

یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
کسب‌وکارهایی که محصولات و خدمات خلاقانه‌ای عرضه می‌کنند، به کمک تیم‌های کوچک کارایی و سودآوری بیشتری خواهند داشت.
تبلیغات

برخی از کارآفرینان همیشه با اصل «بیشتر بهتر است» زندگی می‌کنند. ایده‌ی آن‌ها این است که هرچه شرکت خود را بیشتر گسترش دهند، موفقیت بیشتری به دست می‌آورند.

اما هنگامی‌که شما مدیریت یک آژانس خلاق را به عهده‌دارید، توسعه‌ی بیش‌ازحد تیم نه‌تنها کیفیت محصولات و خدمات شما را پایین می‌آورد، بلکه سودآوری شما را در معرض ریسک قرار می‌دهد. واقعیت این است که تیم‌های کوچک خلاق، کارآمدتر و پربازده‌تر هستند و بهتر می‌توان آن‌ها را مدیریت کرد.

فکر می‌کنید تیم‌های کوچک در یک محیط کار خلاق، چگونه عمل می‌کنند؟

راه‌حل‌های بهینه برای مسائل

امی بالیت مؤسس و مدیرعامل شرکت Killer Infographics یکی از کارشناسانی است که کار کردن با تیم‌های کوچک را ترجیح می‌دهد. او معتقد است تیم کوچکی که در یک شرکت دورهم جمع می‌شود، قادر است سریع‌تر به راه‌حل‌های بهتری دست پیدا کند.

زمانی که یک مشتری به شرکت Killer Infographics مراجعه می‌کند و به دنبال پیام مؤثری برای انتشار است، وظیفه‌ی تیم این است که راه‌حل خلاقانه‌ای به او ارائه دهد. این به آن معنی نیست که پروژه بین طراح، کپی رایتر و مدیر پروژه دست‌به‌دست شود. بلکه همه‌ی اعضای تیم در یک اتاق جمع می‌شوند و مهارت خود را روی کار می‌گذارند.

یک ویرایشگر محتوا باید متن خود را برای موشن گرافیک یا صفحات خاص وب بهینه‌سازی کند. طراح پیش از آنکه بهترین راه تصویرسازی را پیدا کند، باید پیام و هدف اصلی محتوا را درک کند. هر چالش، به راهکاری منحصربه‌فرد نیاز دارد و هرگز نمی‌توان در دنیای آژانس‌ها و شرکت‌های خلاق، راه‌حل یکسانی برای مشکلات ارائه داد. به همین دلیل است که گاهی صدها کارمند پراکنده، کارایی پنج هنرمندی را که در یک اتاق کنار هم کار می‌کنند، ندارند.

Team Respect

احترام

اعضای تیم‌های کوچکی که باهم در یک مکان کار می‌کنند، یکدیگر را در سطح شخصی می‌شناسند و تماس تلفنی تنها کانال ارتباطی آن‌ها نیست. این موضوع به احترام متقابل کارمندان منجر می‌شود و البته فواید دیگری هم خواهد داشت: انتظارات کارمندان از یکدیگر منصفانه است، زیرا آن‌ها وقت و انرژی یکدیگر را درک می‌کنند. به‌علاوه آن‌ها فرصت بیشتری دارند که از زحمات یکدیگر قدردانی کنند. زمانی که اعضای تیم احساس می‌کنند مورد احترام سایرین هستند، به کار خود متعهدتر می‌مانند. این سطح از احترام محیط شادتر و سالم‌تری را شکل می‌دهد و حتی به مشتریان نیز سرایت می‌کند. درنهایت شما وقت کمتری را برای مدیریت منابع انسانی صرف می‌کنید و می‌توانید زمان خود را به تولید و خدمت بگذرانید.

بالاترین سطح همکاری

هنگامی‌که کارشناسان توسعه‌ی محصول با یکدیگر همکاری می‌کنند، درآمدی که از مشتریان حاصل می‌شود حدود ۱۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و به‌تبع سودآوری نیز بیشتر می‌شود.

همکاری ماهرانه به شما کمک می‌کند زمان و پول شرکت را صرفه‌جویی کنید. ممکن است فکر کنید که با یک تیم بزرگ‌تر، درآمد بیشتر کسب می‌کنید، اما در این صورت هزینه‌های جانبی بیشتری برای مدیریت دفاتر کاری متعدد در مناطق مختلف می‌پردازید. اغلب اوقات ما بالاترین سطح همکاری مؤثر را، که به کاهش هزینه‌ها منجر می‌شود، در تیم‌های کوچکی می‌بینیم که اعضای آن به‌دقت انتخاب‌شده‌اند.  

Customer Service

خدمات مشتریان  

آژانس‌های خلاق، کارخانه‌ی تولید محتوا نیستند. اگر در یک صنعت خدماتی کار می‌کنید، وظیفه‌ی اصلی شما شناخت مشتریان، درک اهداف آن‌ها و ارائه توصیه‌های هوشمندانه است. ضمن اینکه همه‌ی این وظایف از نخستین مراحل پروژه آغاز می‌شوند.

تیم‌های بزرگ معمولاً این افق دید را از دست می‌دهند و روی تولید بیشتر متمرکز می‌شوند. آن‌ها مشتریان بسیار زیادی دارند و فکر می‌کنند از دست دادن برخی از مشتریان، تأثیر زیادی در نرخ سودآوری شرکت نخواهد داشت. این دیدگاه باعث می‌شود پس از مدتی، آن‌ها دیگر بهترین مشاور و همکار مورد اعتماد مشتریان نباشند. افول خدمات مشتریان از همین نقطه شروع می‌شود و درنهایت خروجی این تیم، محصولی یکسان برای همه‌ی مخاطبین است، نه محصولی که مطابق با نیازها و درخواست‌های ارائه‌شده، شخصی‌سازی‌شده است.

بهبود شهرت و اعتبار

ازآنجاکه سازمان‌های بزرگ‌تر کار را در مقیاس‌های بزرگ انجام می‌دهند، در شرایط فشار ترجیح می‌دهند از پرداختن به جزئیات صرف‌نظر کنند. به‌عنوان‌مثال یک شرکت بازاریابی، یک تصویر مشابه را به مشتریان مختلف تحویل می‌دهد و برای تولید محتوا نیز طبق یک فرمول تکراری عمل می‌کند. نتیجه اینکه بسته‌های محصولی که عرضه می‌شود، از محتوای مشابهی برخوردارند و مطابق با نیازهای مشتریان بهینه‌سازی نشده‌اند.

همه‌ی ما تاکنون با چنین مواردی مواجه شده‌ایم. مسئله این است که نادیده گرفتن جزئیات، هزینه‌ی نهایی شما را افزایش می‌دهد. زمانی که شهرت و اعتبار شما کاهش پیدا کند، مشتریان ترجیح می‌دهند به آژانس‌ها و شرکت‌هایی مراجعه کنند که برای رفع نیازهای خاص آن‌ها، وقت کافی می‌گذارند و کمپین یا برنامه‌ی اختصاصی و مناسبی برای آن‌ها طراحی می‌کنند.

Room for Innovation

نوآوری   

درحالی‌که تقاضا برای محتوای بصری به‌شدت در حال افزایش است، ضروری است که تیم‌های خلاق هماهنگ با آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی و تغییرات بازار حرکت کنند.

تیم‌های خلاق کوچک از افرادی تشکیل می‌شوند که هرکدام، از نقاط ضعف و قوت خاصی برخوردارند. این افراد می‌توانند روندهای جدید صنعت را تحت نظر داشته باشند و آن‌ها را به پروسه‌ی توسعه‌ی کسب‌وکار وارد کنند. به‌علاوه تیم‌های کوچک می‌توانند مهارت و دانش هر یک از اعضا را به شیوه‌ای مؤثر پرورش دهند و سپس به کمک این تخصص، محصولات و خدمات جدیدی را با سرعت بیشتر، تولید و عرضه کنند. به‌بیان‌دیگر این تیم‌ها چابک هستند. کارمندان نیز همیشه حس می‌کنند نظراتشان مفید و ارزشمند است.

 امی بالیت می‌گوید هر شرکت، به‌نوعی یک جامعه محسوب می‌شود و جوامع کوچک، غالباً کارایی بیشتری دارند. البته کارایی بالا مهم‌ترین ویژگی تیم‌های کوچک نیست. آن‌ها مانند یک خانواده هستند و در یک خانواده، همه‌ی تلاش‌ها به‌خوبی پاداش داده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات