برای نخستین بار، فروش خانواده گلکسی اس در فصل دوم سال کمتر از فصل اول بود

جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ، ۹ میلیون گلکسی اس ۹ در  سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی عرضه کرده است که این عدد، یک میلیون از سه‌ماهه‌ی اول سال کم‌تر است. این اولین بار در تاریخ سری اس است که این اتفاق می‌افتد.
تبلیغات

سایت کره‌ای The Bell، آمار عرضه‌ی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس را منتشر کرده؛ که براساس این آمار، عرضه‌ی این محصول در سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی از سه‌ماهه‌ی اول کم‌تر بوده است. این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ هشت‌ساله‌ی سری اس سامسونگ رخ می‌دهد. به‌طور دقیق در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی، نزدیک ده میلیون و در سه‌ماهه‌ی دوم تنها ۹ میلیون از این سری عرضه شده است. معمولاً سامسونگ در سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی، تلفن‌های سری اس را بیش‌تر از سه‌ماهه‌ی اول عرضه می‌کند که منطقی است، زیرا سری اس تا اواخر سه‌ماهه‌ی اول رونمایی نمی‌شود.

اگر این آمار صحت داشته باشند، به این معنی است که Galaxy S9 شروعی عالی داشته است، اما نتوانسته این موفقیت را حفظ کند. بررسی‌های قبلی سامسونگ، این موضوع را تایید می‌کنند. تاکنون این تنها بیانیه‌ی رسمی سامسونگ راجع به گلکسی اس ۹ بوده است:

به‌دلیل عرضه‌ی زودهنگام گلکسی اس ۹ و S9 Plus و عملکرد خوب گلکسی اس ۸، عرضه‌ی فصل‌به‌فصل مالی سامسونگ افزایش پیدا کرد. همچنین درصد رشد و سود فصل‌به‌فصل و سال‌به‌سال مالی کمپانی، بیشتر به‌خاطر مدل‌های اصلی به‌طور چشم‌گیری افزایش پیدا کردند. اما انتظار می‌رود که درآمدها در سه‌ماهه‌ی دوم به‌دلیل کاهش فروش پرچمداران کمپانی و هزینه‌های بازاریابی حاصل از این موضوع کاهش یابند.

به زبان ساده‌تر، سامسونگ شکست را قبول کرده است، اما دلیل قانع‌کننده‌ای به‌جز افزایش رقبای بخش محصولات قیمت بالا ارائه نمی‌دهد. افزایش رقبا تا حدودی درست است اما سری گلکسی اس، شاه تلفن‌های هوشمند اندروید محسوب می‌شود و نباید تقصیر را تنها از وجود رقبای جدید دانست.

گلکسی نوت ۹، ۱۸ مرداد رونمایی خواهد شد، در واقع بسیار سریع‌تر از مدل‌های قبلی عرضه خواهد شد؛ سامسونگ قصد دارد که ضررهای حاصل از اس ۹ را با عرضه‌ی سریع‌تر Note 9 جبران کند. اما طبق آمارهای ارائه‌شده و اینکه نوت ۹ بسیار شبیه به نوت ۸.۱ خواهد بود، به‌نظر نمی‌رسد که عرضه‌ی سریع آن نقشه‌ی هوشمندانه‌ای برای این شرکت کره‌ای باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات