فولکس واگن گلف GTI، قربانی تست آلایندگی و مصرف سوخت WLTP

شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
استاندارد مصرف سوخت و آلایندگی خودروهای سبک در اروپا همچنان قربانی می‌گیرد. پس از هاچ‌بک اسپرت پژو 308GTi، بی‌ام‌و M3 و سری 7، این‌ بار دامن‌گیر فولکس‌واگن گلف شده است.
تبلیغات

از اواسط شهریور ماه امسال روش تست جهانی هماهنگ خودروهای سبک (WLTP) یا استاندارد مصرف سوخت و آلایندگی جدید اروپا، دردسرهای تازه‌ای برای گروه خودروسازی فولکس‌واگن ایجاد می‌کند. مدل‌های هاچ‌بک سئات لئون کوپرا و گلف R برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی هوا و مقررات سخت‌گیرانه‌تر WLTP، با کاهش ۱۰ اسب بخاری در قدرت پیشرانه روبه‌رو خواهند شد. علاوه بر این، پورشه نیز مجبور است تا ثبت سفارش را برای برخی محصولات تولیدی خود، به دلیل بازنشسته شدن چرخه جدید رانندگی اروپا (NEDC) قبول نکند.

سئات لئون

فولکس‌واگن در این میان ضربات دیگری را نیز متحمل خواهد شد؛ زیرا خودروساز آلمانی مجبور است که نسخه پایه هاچ‌بک گلف GTI را از اروپا خارج کند و در عوض، تنها نسخه گلف GTI پرفورمنس در دسترس خریداران خواهد بود. هاچ‌بک فولکس‌واگن گلف GTI پرفورمنس در نهایت با نسخه تولیدی خودروی مفهومی گلف GTI TCR همراه می‌شود. البته اصلا جای نگرانی نیست و در حالی که نسخه پایه هاچ‌بک فولکس‌واگن گلف دیگر در اروپا تولید نمی‌شود، اما نسل هشتم گلف تا نیمه اول سال آینده رونمایی خواهد شد.

Volkswagen Golf GTI / هاچ‌بک فولکس‌واگن گلف GTI

دیدن این‌که چگونه نسل فعلی هاچ‌بک محبوب فولکس‌واگن به انتهای عمر خود نزدیک می‌شود، به معنی ایجاد مشکل در جهت تولید خودروهایی متناسب با روش تست آلایندگی و مصرف سوخت جدید اروپا نیست. به این معنی که فولکس‌واگن می‌تواند طی چند ماه فروش خود را جبران کند. باید دید که آیا تصمیم به پایان تولید نسخه پایه هاچ‌بک فولکس‌واگن گلف، می‌تواند تاثیر مشابهی نیز روی اکتاویا آر‌.اس (Octavia RS) بگذارد؟ شاید دلیل چنین نگرانی برای مسئولان فولکس‌واگن، استفاده هر دو مدل از پیشرانه یکسان باشد، که نگرانی‌ها را برای پاس کردن استانداردهای جدید، بیش‌تر می‌کند.

بی‌ام‌و سری ۷

در خارج از امپراطوری فولکس‌واگن، سایر خودروسازان نیز تحت تاثیر تغییر استاندارد از NEDC به WLTP قرار می‌گیرند. به عنوان مثال بی‌ام‌و M3 تا ماه آینده از بازار اروپا خداحافظی خواهد کرد. کوپه بی‌ام‌و M4 نیز با توقف تولید دو ماهه روبرو خواهد شد و پس از آن دوباره به خط تولید باز می‌گردد؛ در حالی که مدل جدید بی‌ام‌و M3 تا اواخر ۲۰۱۹ وارد بازار می‌شود، نسل بعدی بی‌ام‌و M4 با کمی تاخیر برای ورود به خط تولید روبرو خواهد شد. گزارش جدیدی از BMWBLOG نشان می‌دهد که بی‌ام‌و سری 7 نیز تا یک سال آینده با پیشرانه بنزینی در قاره سبز در دسترس خریداران نخواهد بود.

یکی دیگر از خودروهایی که تحت تاثیر استاندارد مصرف سوخت و آلایندگی WLTP قرار می‌گیرد، هاچ‌بک اسپرت پژو 308 GTi است؛ البته مدیران پژو قول داده‌اند که با رفع مشکل در آینده نزدیک، این هاچ‌بک نیز به خط تولید باز خواهد گشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات