درخشش ولوو، مزدا، مرسدس بنز و فورد در تست ایمنی NCAP و IIHS

یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
ولوو XC40، فورد فوکوس، مزدا CX-5 و مرسدس‌بنز GLE در آزمایش‌های جدید یورو NCAP و IIHS بالاترین امتیازات ایمنی را دریافت کردند.
تبلیغات

مدل‌های جدید ولوو، فورد، مزدا و مرسدس‌بنز در سری آزمایش‌های تصادف بروزشده‌ی یورو انکپ (Euro NCAP) و سازمان بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) بالاترین امتیازها را در کلاس خود، دریافت کرده‌اند. بر اساس تغییرات جدید تست‌های تصادف مؤسسه‌های معتبر اروپا و آمریکا، خودروها باید به سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده‌ی مدرن شامل ترمز اضطراری خودکار (AEB) با قابلیت شناسایی عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران باشند.

Volvo XC40

ولوو XC40 و فورد فوکوس جدید به‌لطف تجهیرات ایمنی مدرن، هر دو در این بخش از تست تصادف یورو NCAP حدود ۷۵ درصد امتیاز را کسب کرده‌اند. علاوه بر این، دو مدل یادشده در بخش خطرناک نبودن طراحی جلوی خودرو برای عابرپیاده یا دوچرخه‌سوار نمره‌ی بالای ۷۰ درصد را به‌خود اختصاص داده‌اند. در بخش ایمنی سرنشینان نیز دو مدل اروپایی و آمریکایی عملکرد قابل قبولی داشته‌اند؛ ۸۷ درصد ایمنی برای سرنشینان کودک در این دو خودرو تضمین شده است. فوکوس جدید در بخش ایمنی سرنشینان بزرگ‌سال با امتیاز ۸۵ درصد جلب توجه می‌کند اما در برابر امتیاز ۹۷ درصد ولوو XC40 که جزو پنج امتیاز برتر تست یورو NCAP در سه سال گذشته است، حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

Volvo XC40
Volvo XC40
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus 2019 / فورد فوکوس

میشیل ون رتینگن، دبیرکل مؤسسه‌ی یورو NCAP گفت:

باعث خرسندی است که خودروسازان در محصولات لوکس و تولید انبوه خود به درخواست ما برای تجهیز سیستم‌های پیشرفته برای نجات جان انسان‌ها در سال ۲۰۱۸، پاسخ داده‌اند. فناوری‌هایی چون ترمز اضطراری خودکار ایمنی فراوانی به‌همراه دارد و در عین‌حال، زیرساخت‌های خودروهای خودران آینده را هم فراهم می‌کند. یورو NCAP چند آزمایش سرسخت برای چنین فناوری‌های برجسته تدارک دیده است تا از عملکرد آن‌ها برای نجات جان انسان‌ها در امروز و آینده مطمئن شود.
Mazda CX-5

در کنار یورو NCAP، آمریکایی‌ها هم در IIHS آزمایش‌های بروزشده برای محصولات جدید خودروسازان آماده کرده‌اند. مزدا CX-5 اولین کراس‌اور کامپکت بازار است که بالاترین امتیار ممکن از این مؤسسه را دریافت کرد تا به رده‌بندی «ایمن پلاس» آمریکایی‌ها وارد شود. محصول ژاپنی‌ها برای رسیدن به این درجه از ایمنی در آزمایش‌های تصادف برخورد از روبرو کم و متوسط، برخورد جانبی، تست استحکام سقف، برخورد از روبروی سمت سرنشین و سری آزمایش‌های جلوگیری از برخورد و عملکرد چراغ‌های جلو در روشنایی جاده امتیاز قابل توجه دریافت کرده است.

GLE Coupe orange

بخش مهمی از عملکرد مناسب مزدا CX-5 در تست‌های IIHS، متوجه کروز کنترل هوشمند این کراس‌اور است. به‌لطف وجود رادارهای فرکانس بسیار بالا (MMV) خودرو در سرعت‌های بین ۳۰ تا ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت بهترین فاصله‌ی ممکن را با خودروهای جلو و عقب حفظ می‌کند. در سرعت‌های کمتر از ۳۰ کیلومتر بر ساعت، با استفاده از دوربین CX-5 قابلیت توقف و حرکت کامل به‌صورت خودکار دارد. کروز کنترل هوشمند مزدا در کنار سیستم‌های ایمنی پیشرفته چون ترمز اضطراری شهری هوشمند، هشدار نقطه کور عبور مانع در پشت خودرو قرار گرفته است تا CX-5 یک کراس‌اور خواستنی و ایمن باشد. مرسدس‌بنز GLE دیگر خودروی قابل‌توجه در آزمایش‌های جدید IIHS است که از کلاس «ایمن» به «ایمن پلاس» صعود کرد. GLE پس از تجهیز شدن به چراغ‌های جلوی LED، سیستم ترمز اضطراری خودکار و هشدار وجود مانع در عقب، مجوز ورود به این کلاس را دریافت کرده است. البته چراغ‌های LED این مدل به‌صورت آپشن در دسترس هستند و مرسدس‌بنز GLE با چراغ‌های استاندارد هالوژن، از IIHS امتیاز بالایی نمی‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات